آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

۵ میلیون دلار حیف شد!



 تیم ملی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 به  گزارش دنیای اقتصاد؛ تیم ملی در زودترین حالتی که ممکن بود از قطر به ایران بازگشت تا رویای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۳۲ تیمه برای همیشه به خاطرات سپرده شود. تیمی که می‌توانست با قرعه مناسبی که داشت هم خودش را به سطح تیم‌های بزرگ دنیا برساند و هم پاداش هنگفتی بابت این اتفاق دریافت کند. مبلغی که اگر به دست می‌آمد، در این وانفسای مشکلات مالی فدراسیون کمک بزرگی برای حل مشکلات و رسیدگی به برنامه‌های توسعه فوتبال در رده‌های مختلف بود.

 

این اتفاق اما رخ نداد تا حضور صرف در جام جهانی، تنها دستاورد زوج کارلوس کی‌روش و مهدی تاج باشد. البته که همین مهم هم با درایت این دو اتفاق نیفتاد و قرار بود این دو باعث صعود به مرحله بعدی بشوند، اما هیچ اتفاق مثبتی نسبت به دوره گذشته رخ نداد. درباره ضررهای مختلفی که تیم ملی بابت نتایجش در جام جهانی ۲۰۲۲ گرفت به کرات صحبت شده، اما همان‌طور که اشاره شد بعد مالی این قضیه بسیار خودنمایی می‌کند. فدراسیون بابت صعود به جام‌جهانی ۹ میلیون دلار پاداش از فیفا دریافت کرد و این جدا‌ از مبلغی است که فدراسیون جهانی فوتبال بابت هر روز حضور بازیکنان در قطر به باشگاه‌هایشان پرداخت خواهد کرد. پاداشی که روزانه ۱۰ هزار دلار برآورد شده و فیفا آن را به باشگاه‌ یا باشگاه‌هایی که بازیکنان حاضر در لیست طی دو سال اخیر در آنجا بازی می‌کردند، اختصاص می‌دهد.

 

اگر تیم ملی می‌توانست برابر آمریکا به یک تساوی برسد، آنگاه به جای این تیم راهی مرحله حذفی می‌شد و حداقل ۴ روز اضافه‌تر در دوحه می‌ماند. پیش‌فرض بر این است که ایران نمی‌توانست از سد هلند بگذرد و در مرحله یک هشتم نهایی حذف می‌شد، اما همین صعود و چند روز اضافه ماندن در قطر ۵ میلیون دلار سود مالی به همراه داشت. فیفا برای صعود از مرحله گروهی به هر تیم مبلغ ۴ میلیون دلار پرداخت می‌کند و این پاداش حضور در مرحله حذفی است. اگر آن ۱۰ هزار دلار را به ازای هر ۲۵ بازیکنی که در لیست کی‌روش بوده‌اند حساب کنیم، برای آن ۴ روز اضافه‌تری که از آن سخن گفته شد، فیفا یک میلیون دلار هم به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان درگیر تیم ملی ایران در جام جهانی بوده‌اند پرداخت می‌کرد.

 

البته این نکته را نباید فراموش کرد که کی‌روش به دلیلی که با گذشت این همه زمان هنوز هم مشخص نیست، از بردن بازیکن بیست و ششم به قطر خودداری کرد. محاسبه کنید که اگر ایران به مرحله حذفی می‌رسید با توجه به اینکه بازیکنان ۱۷ روز در جام حضور داشتند، چیزی در حدود ۱۷۰ هزار دلار تنها بابت نبردن بازیکن بیست و ششم به باشگاهی که می‌توانست ذی‌نفع باشد، ضرر وارد می‌شد. البته قرار نیست تمام این مبلغ به جیب باشگاه‌های ایرانی برود و با توجه به تعدد لژیونرها، باشگاه‌های خارجی هم سهم قابل توجهی از این اعداد داشته و دارند، اما این پاداش‌های هنگفت دلاری، می‌توانست کمک قابل توجهی به باشگاه‌های ایرانی و فدراسیون داشته باشد؛ اتفاقی که با ناکامی کی‌روش و شاگردانش به کف رقمی که می‌شد، رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------