مذاکرات برای تمدید حضور قایدی در جمع آبی‌ها



 باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

مشکلات مالی باشگاه استقلال سبب شده تا این باشگاه فعلا نتواند پول انتقال قرضی مهدی قایدی، مهاجم ریز‌نقش بوشهری آبی‌ها را به الشباب‌الاهلی پرداخت کند. با همه اینها طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این مساله نمی‌تواند باعث جدایی این بازیکن شود و این بازیکن به‌صورت قطعی تا پایان فصل جاری در استقلال باقی خواهد ماند. 

 

در این زمینه طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی‌بر این موضوع صورت گرفته بود که قایدی به دلیل بدعهدی باشگاه استقلال نسبت به در‌نظر نگرفتن مفاد قرارداد با باشگاه شباب‌الاهلی از جمع آبی‌ها جدا شده و به این باشگاه اماراتی باز خواهد گشت، این درحالی است که این موضوع امکان ندارد اتفاق بیفتد. 

 

بر این اساس در‌حالی‌که قایدی به‌صورت قرضی در فصل‌جاری به استقلال بازگشت که سال گذشته طی قراردادی 4‌ساله به شباب‌الاهلی پیوسته بود و امسال نیز در پایان فصل‌جاری و بعد از اتمام قرارداد قرضی خود با استقلال باز هم بازیکن تیم اماراتی خواهد بود، بنابراین طبق مفاد قرارداد نمی‌تواند در طول فصل از تیمی که به‌صورت قرضی در آن بازی می‌کند به تیم دائمی خود بازگردد. 

 

نکته قابل توجه دیگر اینکه از آنجایی که باشگاه استقلال، قایدی را از باشگاه اماراتی قرض گرفته بود باید پولی از این بابت که رقمی در حدود 200 هزار دلار بود طی ماه‌های گذشته به شباب‌الاهلی پرداخت می‌کرد که این پول پرداخت نشده و موعد پرداخت آن به تعویق افتاده است. این در‌حالی است که طبق تفاهمنامه‌ای که بین باشگاه استقلال و باشگاه شباب‌الاهلی در پیش‌فصل امضا شده، چنین بندی گنجانده نشده است که اگر استقلال پول رضایت‌نامه را در موعد مقررش ندهد، قایدی به امارات بازخواهد گشت.

 

براین‌اساس راه‌های بازگشت قایدی به امارات به این شکل بسته شده، اما نکته قابل توجه اینکه در قرارداد فی‌مابین درخصوص جرایم احتمالی درخصوص بدعهدی باشگاه ایرانی این‌طور ذکر شده است که اگر استقلالی‌ها به موقع پول این بازیکن را به حساب شباب الاهلی واریز نکنند درصدی جریمه شامل این دیرکرد خواهد شد که باید ماهیانه محاسبه و پرداخت شود. بنابراین و با توجه به این توضیحات در‌صورتی‌که باز هم تاخیر دیگری درخصوص تسویه با باشگاه الاهلی صورت بگیرد، تا پایان فصل قایدی بازیکن استقلال است و هیچ جای دیگری نخواهد رفت. 

 

در این بین نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» مسئولان باشگاه استقلال درصدد آن هستند تا با مذاکره با مسئولان شباب‌الاهلی مبلغی که در قرارداد قید شده است را بدون جرایم احتمالی مبنی‌بر دیرکرد آن پرداخت کنند. بنابراین هیچ‌صحبتی در این مذاکرات مبنی‌بر اینکه این مهاجم ریزنقش به امارات برگردد وجود ندارد، ضمن اینکه در بین این مذاکرات نیز این پیشنهاد برای ماندن قایدی برای فصل آینده از سوی استقلالی‌ها مطرح شده است و این امکان وجود دارد که قایدی برای دومین فصل متوالی هم به‌صورت قرضی همچنان در استقلال توپ بزند. 

 

مهدی قایدی بعد از جدایی از استقلال و پیوستن به الاهلی هرگز نتوانست دوران درخشش خود را تکرار کند اما این‌بار با بازگشت به جمع آبی‌ها تا دعوت به تیم‌ملی هم پیش رفت که درنهایت نام وی از جمع مسافران جام‌جهانی در روزهای آخر خارج شد و حالا به‌نظر می‌رسد این بازیکن با هدف بازی در جام ملت‌ها قصد دارد در تهران بماند تا زیر نظر کادر فنی تیم ملی و نظاره مستقیم آنها این شانس را برای خودش حفظ کند. 

 

 اراده استقلالی‌ها و بدقلقی پرتغالی‌ها

محمد محبی چهره خبرساز استقلالی‌ها در روزهای گذشته بوده است. مسئولان استقلال بعد از پرداخت قسط اول پول رضایت‌نامه این بازیکن به باشگاه سانتاکلارای پرتغال برای پرداخت قسط دوم فعلا به مشکل خورده‌‌اند و مشخص نیست سرانجام این گره چه زمانی باز خواهد شد. 

 

از یک سو تحریم‌های بانکی سبب شده چند باری که مدیران استقلال پول را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کرده‌اند، برگشت بخورد و از سوی دیگر حالا نگرانی اصلی این است که باشگاه سانتاکلارا بخواهد بند موجود در تفاهمنامه را فعال کند و محبی را به تیم خود برگرداند. بندی که در قرارداد قایدی وجود ندارد اما با زرنگی پرتغالی‌ها در قرارداد محبی گنجانده شده است. 

 

در چنین شرایطی علی فتح‌‌الله‌‌زاده علاوه‌بر آنکه در تلاش است تا از طریق یک واسطه مبلغ قسط دوم پول رضایت محبی را به باشگاه پرتغالی پرداخت کند، نامه‌نگاری‌های لازم را هم با این باشگاه انجام داده است. مدیران استقلال در آخرین نامه‌ای که به باشگاه سانتاکلارا ارسال کردند و این موضوع را با آنها در میان گذاشتند و امیدوارند آنها تا زمان نشستن پول به حساب‌شان منتظر بمانند. 

 

همه اینها در‌حالی هستند که استقلالی‌ها از 220 هزار دلاری که بابت قرارداد قرضی محبی باید به سانتاکلارا پرداخت کنند 90 هزار دلار آن را پرداخت و تاییدیه آن را هم دریافت کرده‌اند و این در‌حالی است که هنوز تکلیف 130 هزار دلار باقی‌مانده مشخص نیست و برخلاف 90 هزار دلار ابتدایی، هنوز تکلیف تسویه‌حساب و پرداختی مابقی این رقم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. 

 

در این بین نکته قابل توجه اینکه استقلالی‌ها چهار، پنج بار اقدام به پرداخت این پول به باشگاه سانتاکلارا کرده‌اند که هر‌بار این پول برگشت خورده است. تمام مدارک این ارسال‌ها نیز موجود است که باشگاه استقلال از طریق صرافی‌های مختلف سعی کرده است تا این پول را به‌منظور تسویه‌حساب با سانتاکلارا به این باشگاه پرداخت کند، اما این پول هر‌بار به حساب آنها ننشسته است. 

 

در این خصوص و طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» استقلالی‌ها در این مورد راهکارهای مختلفی را به باشگاه پرتغالی پیشنهاد داده‌اند که هیچ‌کدام از آنها مورد موافقت سانتاکلارا قرار نگرفته است. 

 

استقلالی‌ها در ابتدا اعلام کردند که حاضر هستند این مبلغ را از طریق سفارت پرتغال در تهران یا سفارت ایران در لیسبون پرداخت کنند که مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. در ادامه استقلالی‌ها به باشگاه پرتغالی اعلام می‌کنند که آیا آنها کسی را در تهران تایید می‌کنند که این پول به صورت نقدی در اختیار وی قرار بگیرد که باز هم این راهکار مورد توجه قرار نمی‌گیرد. حتی درنهایت استقلالی‌ها از طریق ساپینتو این پیشنهاد را مطرح می‌کنند که در پرتغال این پول را به صورت نقدی به فرد مورد اطمینان باشگاه سانتاکلارا پرداخت کنند که باز هم این موضوع مورد تایید تیم پرتغالی قرار نمی‌گیرد.

 

جالب اینکه در این بین سرمربی آبی‌ها هم به باشگاه کمک زیادی را کرده است اما سانتاکلارا اعلام می‌کند هیچ‌کدام از این راه‌ها مورد تایید این باشگاه نیست و این پول فقط باید به حساب این باشگاه در پرتغال بنشیند. 

 

طبق شنیده‌ها، استقلالی‌ها از این بابت یعنی بازگشت احتمالی محبی به سانتاکلارا نگرانی خاصی ندارد؛ چراکه 90 هزار دلار از رضایتنامه محبی به حساب باشگاه پرتغالی نشسته و رسید هم دریافت شده است و برای مابقی این مبلغ هم باشگاه ایرانی طبق مستندات اراده برای پرداخت 130 هزار دلار داشته است تا درصورتی‌که کار به فیفا کشیده شود دست بالا و برگ برنده در این خصوص هم در دستان استقلال باشد؛ چراکه آنها می‌توانند نشان بدهند که اراده بر واریز این مبلغ و حل مشکل موجود را داشته‌اند، اما ننشستن این پول در حساب باشگاه پرتغالی تقصیر استقلالی‌ها نبوده است. بنابراین به‌نظر نمی‌رسد درخصوص محبی نیز مشکل خاصی تا پایان فصل پیش بیاید و او را هم باید همچنان تا پایان فصل استقلالی دانست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------