منت گذاشتن ممنوع؛ بیرانوند اقدام بازیکنان مراکش را هم ببینید



  بیرانوند,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز، به هر بازیکن ۱۵هزار دلار پاداش داده شد و پس از آن، در توافقی بین کل تیم، مبلغی برای صرف در امور خیریه جمع‌آوری شده است. 

به گزارش همشهری‌آنلاین، جمع‌آوری مبلغی از پاداش بازیکنان جام جهانی برای امور خیریه خیلی کار خوب و قشنگی است، با این حال قابل درک نیست که چرا علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی پس از بازگشت کاروان ایران از قطر به‌طور مکرر این موضوع را یادآوری می‌کند و هر کجا می‌نشیند از رسانه‌ها انتقاد می‌کند که چرا کارهای خیر فوتبالیست‌ها را نمی‌بینند. بیرو برای چندمین‌بار تکرار کرده پیش از بازی با ولز چیزی حدود ۶میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان جمع شده است. البته که رقم قابل‌توجهی است و حتی اگر ۶میلیون تومان هم جمع می‌شد، باز نفس این کار نیکو قابل تقدیر بود. با این همه، تکرار بیش از حد موضوع قابل هضم نیست و از ارزش آن می‌کاهد.

 

خوب است جناب بیرانوند و سایر دوستانی که تصور می‌کنند کارهای خیرشان دیده نمی‌شود، نگاهی به تیم ملی مراکش بیندازند؛ شگفتی‌ساز بزرگ جام‌جهانی که به‌عنوان نخستین آفریقایی تاریخ به جمع ۴تیم برتر جام‌جهانی رسید.

 

مراکشی‌ها که تحسین جهانیان را برانگیختند، بابت کسب عنوان چهارمی این دوره از مسابقات ۲۴میلیون دلار پاداش گرفتند و همه را یکجا صرف کمک به نیازمندان کردند. این یعنی آنها، هم از نظر فنی فوق‌العاده عالی عمل کردند و هم از نظر انسانی، بدون منت و جار و جنجال دست هموطنان محروم‌شان را گرفتند.

 

اگر انتقادی از تیم ملی ایران وجود دارد، بیشتر حول این است که چرا باید به این تیم بازنده، مجوز واردات خودروی خارجی اهدا شود؟ مگر این تیم در قطر چه کرد؟ ۶گل خوردن از انگلیس و باخت به آمریکا چه شاهکاری است که بابتش باید مورد تفقد قرار بگیرید؟ حالا ولز را بردید و بخشی از جایزه‌تان را به نیازمندان اختصاص دادید، باز هم دم‌تان گرم، اما انصافا این روند منت‌گذاشتن را متوقف کنید. اصلا کار قشنگی نیست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------