آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

ادعای جنجالی بلاتر در مورد میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بلاتر
رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال ادعا کرد در جریان رای‎گیری برای انتخاب میزبان جام‎جهانی 2022، رئیس جمهور وقت فرانسه و امیر قطر توافقاتی با هم انجام دادند که پلاتینی، رئیس وقت یوفا در جریان آن قرار دارد. 

 سپ بلاتر رئیس پیشین فیفا ادعا کرده است که اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در هنگام اعلام رای برای میزبانی جام جهانی 2022 شرایط نامناسب قطر را نادیده گرفته‌اند.

 

او ادعا کرده است که پیروزی شوک آور قطر در راه میزبانی جام جهانی ترکیبی از توافقی غیرقانونی در کنار وجود فشارهای عجیب سیاسی بر روی میشل پلاتینی بوده است.

 

بلاتر در کتاب خود (حقیقت من) می گوید «هیچکس» در شورای رای فیفا در سال 2016 گزارش بازرسی در مورد کشورهای نامزد را به صورت دقیق بررسی نکرد؛ چرا که آنها از قبل می‎دانستند باید به چه کسی رای بدهند. بلاتر می‎گوید اگر مطالعه دقیقی در این راستا صورت می‎گرفت، قطر نمی‎توانست میزبان جام جهانی باشد.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بلاتر

او هم‌چنین در اظهار نظری جنجالی مدعی شده است که پلاتینی با او تماس گرفته تا بگوید که در یک ضیافت ناهار در سال 2010 با حضور نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور وقت فرانسه و شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی، امیر فعلی قطر؛ برای تغییر دادن رأی‌اش تحت فشار قرار گرفته بود. این موضوع اما همیشه توسط پلاتینی تکذیب شده است.

 

بلاتر می‌گوید: «نمی‌دانم و نمی‌خواهم بدانم که چه اتفاقاتی در این بین رخ داده است؛ اما قطری‌ها بعد از آن دیدار یک قرارداد هواپیمایی که ارزش آن میلیاردها یورو بود با فرانسه امضا و سپس باشگاه پاریس سن ژرمن را خریداری کردند.»

 

 خبرآنلاین /حامد عبدالملکی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------