آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

تاج: ادامه لیگ برتر با این شرایط مصلحت نیست/ دولت به ما پول بدهد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , تاج
فرهاد مجیدی به سیستم ما نزدیک است با او صحبت شده اما اینکه بگویم او قطعا مربی است باید یکی دوروز صبر کنیم. 

رئیس فدراسیون فوتبال امروز در یک نشست خبری درباره مسایل مهمی که در فوتبال ایران رخ داده است صحبت کرد و در آغاز صحبت هایش به ماجرای بازی پرحاشیه فینال جام حذفی پرداخت.

 

به گزارش ورزش سه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران، امروز یک نشست خبری برگزار کرد و رودرروی خبرنگاران و رسانه ها درباره اتفاقات و مسایل فوتبال ایران حرف زد. تاج در ابتدای صحبتش به ماجرای فینال جام حذفی پرداخته و گفت:«ضمن اظهار تأسف بابت اتفاقات فینال جام حذفی باید بگویم که این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال صورت بگیرد. من از همه هواداران فوتبال عذرخواهی می‌کنم و در اینجا سعی می‌کنم برخی از واقعیت‌ها که به وجود آمده بود و در آینده هم ممکن است به وجود بیاید را شرح بدهم.»

 

نمی توانیم هوادارها را راه ندهیم

ظرفیت ورزشگاه فولاد 30500 نفر بود که 20500 نفر بلیط فروش رفته یعنی یک سوم ورزشگاه خالی بوده است. بقیه آن هم بین پرسپولیس و داماش به مساوی تقسیم شد. اگر پشت درهای ورزشگاهی جمعیت بیاید حتی بدون بلیط هم باشند ما نمی توانیم آن ها را راه ندهیم. این مخلص کلام است.

 

این حرف های نیروی انتظامی است که کاملا حرف های درستی است. آن ها به ما گفته اند کسانی که بدون بلیط می آیند را نمی توانیم به عنوان اغتشاش گر با گاز اشک آور متفرق کنیم. این ها مردمی هستند که برای یک بازی فوتبال آمده اند و ما نمی توانیم آن ها را پشت در نگه داریم. با توجه به اتفاقاتی که افتاد نمی توانیم به مردم بگوییم این آخرین بار بود چنین اتفاقی می افتد. قطعا این آخرین بار نیست و بازهم این اتفاقات خواهد افتاد. نسبت به گذشته خیلی مسائل بهتر شده اما چیزی که در اختیار فدراسیون نیست، امنیت ورزشگاه‌ها است.

 

ایراد سازمان لیگ و دوستان این بود که نظر واجا و ناجا و برخی از دستگاه های امنیتی، روی ورزشگاه های قدیمی تر بوده اما سازمان لیگ اعلام کرد که بازی باید در شهدای فولاد برگزار شود. البته روز گذشته برخی از دوستان در اظهار نظر خود اعلام کردند چه بهتر که فینال در این ورزشگاه برگزار شد زیرا اطراف ورزشگاه باز بود و امکان وقوع هر اتفاقی بود.آنچه که مسلم است، باز هم تکرار می کنم که امنیت ورزشگاه ها در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست. فدراسیون فوتبال نیز تا بحث بلیت فروشی به شیوه استاندارد برقرار نشود و مشخصا بلیت در منزل فروخته نشود تا کاملا متوجه شویم چند نفر وارد ورزشگاه شدند، ورود نمی کند.

 

دادکان و مصطفوی می توانند صحبت کنند

در این میان برخی از دوستان مانند آقای قاضی زاده هاشمی هستند که به هر اتفاق فوتبالی واکنش نشان می دهند. درباره اتفاقات ورزشگاه شهدای فولاد اهواز کسی مانند محمد دادکان می تواند به راحتی صحبت کند. رئیس فدراسیون بوده و فوتبال را می شناسد و حقانیت برای مصاحبه دارد. یا آقای مصطفوی یا کسانی که در فوتبال بوده اند. جالب است که این ها سالی دوبار درباره فوتبال شاید صحبت کنند اما آقای قاضی زاده هفته ای 5 بار درباره فوتبال صحبت می کند. اگر اینگونه پیش برویم باید درباره ارنج تیم ملی هم با ایشان صحبت کنیم.

 

به هرحال ما هم باید جواب بدهیم. ما دنبال این هستیم که گزارش کامل مربوط به بازی دربیاید. اگر باشگاهی تخلف کرده و بلیط بیشتر فروخته باید جریمه شود. وقتی می بینیم 20500 بلیط فروخته شده مشخص است که باشگاهی در این میان بلیط بیشتری نفروخته است. کسی مثل آقای قاضی زاده باید حداقل ها را بداند که اینهمه اظهار نظر می کند. حداقل باید بداند که سازمان لیگ فقط برگزار کننده بازی است و بقیه مسایل دست ارگان های دیگر است. در این باره اتفاق های خوبی افتاد که نمایندگان محترم مجلس درباره حضور مربی خارجی در ایران سوال هایی داشتند و من به آن ها پاسخ دادم. آن ها اما راضی نشدند ولی احترام گذاشتند به درخواست ما و مردم. این یعنی بحث منطقی انتقاد منطقی و خواسته ای که می توان به آن جواب داد.

 

انتظار ویژه ای از رسانه ها داریم

از بعضی رسانه ها نیز انتظار ویژه ای داریم. رسانه ای مثل رسانه خود دولت، روزنامه ایران، باید بداند ما از آن ها انتظار بیشتری داریم. کفایت، خود یک دستاورد است و دستاورد فدراسیون فوتبال به مراتب بهتر از ارگان های دولتی است. تیم ملی ایران در رنکنیگ آسیا اول است تیم 22 جهان است.

 

فوتسالمان برای چندمین بار سوم جهان است. فوتبال ساحلی ما دوم جهان است. همین تیم ملی جوانان ما الان در روسیه در بهترین شرایط برای بازی با حریف خود قرار دارد و توانست به پیروزی برسد. این خیلی بد است که اظهار نظر روزنامه ایران و برخی از روزنامه ها بدون رعایت حداقل ها است. روزنامه دولت باید حداقل ها را رعایت کند. اما این اتفاق نمی افتد و باعث تشویش اذهان عمومی می شود. ما نمی دانیم که باید چکار کنیم. این ها را باید وزارت ورزش مشخص کند یا نه؟ نمی دانیم زیر نظر وزارت ورزش هستند یا وزارت ارشاد اما انتظار حداقلی ما این است که آن هایی که در دولت هستند اطلاعات کسب کنند. اما امروز آن ها خودشان محل سوال شده اند و ما را به چالش می کشند.

 

تماشاگر را محروم می کنند

در دنیا بلیط ها را کنترل می کنند.اگر قرار باشد عکس خریدار با آن چیزی که روی بلیط آمده یکی نباشد قطعا تماشاگر را محروم می کنند. ما در بازی با فولاد یا باید می گفتیم بروند خانه یا با حضور آن ها پشت در بازی را ادامه می دادیم اما در را باز کردیم. از این به بعد بهتر است تا زمانی که ضمانت لازم و کافی برای یک بازی انجام نشود آن را برگزار نکنیم.

 

بسیاری از بازی ها در وضعیت خوبی برگزار می شود اما چنین اتفاق های اندکی هم که رخ می دهد دیگر نباید رخ بدهد. به این صورت تنها می توان به جواب منطقی رسید که مردم چقدر بلیت می خرند. وقتی مردم بدانند که بدون بلیت الکترونیکی نمی توانند به ورزشگاه بیایند، به ورزشگاه نخواهند آمد و اینگونه نیست که بیایند و پشت در ورزشگاه جمع شوند و نیروی انتظامی نیز بگوید نمی توانم آنها را راه بدم.

 

فدراسیون نباید ورزشگاه بسازد

وظیفه فدراسیون فوتبال ساخت ورزشگاه نیست. ما تلاش زیادی در مرکز ملی فوتبال و کمپ تیم ملی داشتیم. برای تیم ملی انرژی خود را گذاشتیم که هر چند آن نیز اشکالات زیادی دارد. باشگاه ها باید ورزشگاه درست کنند و این موضوع را قانون می گوید اما همه می دانیم که باشگاه ها نمی توانند این کار را بکنند. به لحاظ مالی و امکانات این چنینی نمی توانیم از باشگاه ها انتظار داشته باشیم. به هر حال اینکه حق پخش به باشگاه ها پرداخت نمی شود، این موضوع ساخت استادیوم را غیر ممکن تر می کند. به هر حال باید بگویم که امکان ساخت ورزشگاه و تعمیر ورزشگاه را نداریم.

 

به مجلس رفتم و پاسخ دادم

در خصوص بازی فینال برخی از نقل و قول ها انجام شد. برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اظهار نظرهای فوتبالی دارند و اساسا فوتبال را می شناسند. دوستی که در مورد سرمربی تیم ملی نظری داشت، به ملاقات او رفتم و یک ساعت به او توضیح دادم. او مسئول مهمی در مجلس است و به او توضیحات کافی را ارائه کردم. درباره خیلی چیزها از جمله مسائل امنیت در کشور و آوردن یک مربی خوب صحبت کردیم و در نهایت ایشان راضی نشد اما این احترام را به من گذاشت و گفت به نظر شما و مردم احترام می گذارم.

 

انتظار ما از نمایندگان از جمله آقای قاضی زاده هاشمی و صدا و سیما این است که یک قدم برای حق پخش بردارند. مطمئن باشید اگر این اتفاق رخ دهد آنها باز هم از سوی مردم رای خواهند آورد. امیدوارم آنها این کار را برای مردم انجام دهند.

 

ویلموتس با قدرت آغاز کرد

به غیر از بازی جام حذفی، دومین بحث من به تیم ملی مربوط می شود. ویلموتس کار خود را با قدرت آغاز کرد. ما در کشور مشکلات زیادی داریم و حضور یک سرمربی مانند ویلموتس کاری عجیب و بزرگ است. در این میان همه ارگان ها کمک کردند تا این اتفاق را شدنی کنیم. در کنار او آقای هاشمیان حضور دارد و به کمک های ایشان باز هم اضافه می شود.

 

تعداد کمک های خارجی را به 2 رساندیم و هنگامی که در اردو هستیم، 3 نفر دیگر به صورت روزمزد به تمرینات دعوت می شوند. وضعیت ما از نظر مالی عادی و خوب نیست. ما در بخش مالی هزینه های زیادی داریم و دولت نمی خواهد به ما کمک کند. در 6 ماه اخیر آقای صالحی امیری و دکتر سلطانی فر به تمرین تیم امید رفتند و فقط مبلغ 200 میلیون تومان به این تیم پاداش دادند. ما مشکل ارزی شدید داریم و همین الان برای تیم ملی در کره جنوبی و برای تیم جوانان مشکلاتی در مسیر تهیه ارز ایجاد شده است.

 

دولت به ما پول بدهد

ما انتظارمان این است دولت کمک کند طلبمان را از فیفا بگیریم. ما حتی انتظار داریم که دولت به ما پول بدهد و مطالبات فیفا را برای خود بردارد. این که دیگر انتظار زیادی نیست. من همین اواخر در کنگره فیفا با مسئول مالی فیفا صحبتی داشتم. ما الان 5-6 میلیون دلار برای تیم ملی از فیفا طلبکار هستیم که اگر به ایران بیاید و به تیم ملی برسد می توانم بگویم که دیگر بدهی برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی باقی نخواهد ماند. امیدوارم دولت به ما کمک کند یکی از این دو راه را عملی کند. یا شرایط را برای دریافت پول از فیفا مهیا کنند یا پول را به ما بدهند و خودشان از فیفا بگیرند.

 

در فدراسیون جوانگرایی شده است

جوانگرایی خوبی در فوتبال انجام شده است. سعی کردیم کسانی را به بدنه فدراسیون اضافه کنیم که جوان هستند مانند آقایان شکوری، نکیسا ، دقیقی و ماجدی و... این ها مدیران ده سال آینده تیم ملی هستند و ما سعی کردیم از همین الان آن ها را وارد جریان کار کنیم. در این میان از نظرات آقایانی مثل حسین کلانی و علی فتح الله زاده و کلا بزرگان فوتبال هم استفاده می کنیم.

 

کرسی های خوبی در آسیا گرفتیم

درباره کرسی های بین المللی باید بگویم شرایط ما بهتر از قبل است. الان آقای بیگلری را در کمیته استیناف و به مدت چهار سال داریم که از فدراسیون فوتبال رفت و موفق شد کرسی را بگیرد. ما در کمیته تعیین وضعیت هم یک نایب رئیس داریم. به هرحال آن ها می توانند نفراتی باشند که اثرگذاری در کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشند. در مجموع ما در دوره های آینده تمام کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا را زیر نظر خواهیم داشت اما در حال حاضر کمیته جدیدی در آن ایجاد نشده است.

 

نگران مربی تیم ملی هستم

در مجموع ما با دو نفر صحبت داشتیم که بعضی از سایت ها درباره آن ها نوشتند. امید در قسمت سرمربیگری جای نگرانی دارد. آن ها فیفادی ندارند و همچنین ما در پنل 4 هستیم و حذف قبلی ما به آن شکل که چهارم شده بودیم باعث شد پنل 4 را به ما اختصاص دهند. یک تیم از گروه یک، یک تیم از گروه دو و یک تیم از گروه 3 و مشخص است که گروه سختی خواهیم داشت. درواقع سخت ترین دوره امیدها را پیش رو داریم. ما به حمدالله امسال توانستیم بازی خوبی انجام بدهیم و با عراق هم امتیاز شدیم اما به خاطر کارت زرد از رتبه اول دور ماندیم. با آقای گل محمدی قبلا صحبت کردیم و او نیز هدایت تیم امید را پذیرفت اما استاندار و اداره کل و هیات فوتبال و باشگاه در خراسان نامه زدند و گفتند که ما به باشگاه های آسیا رفتیم و اقای گل محمدی مال ما است. به هرحال چون آن هم بحث ملی بود چیز خاصی نگفتیم. با یک نفر دیگر هم صحبت داشتیم اما به جمع بندی خاصی نرسیدیم. الان خیلی به گزینه نهایی نزدیک شدیم و با آقای فرهاد مجیدی صحبت داشتیم.

 

باید ببینیم امروز و فردا چه اتفاقی می افتد تا در صورت ممکن او به عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب شود. فرهاد مجیدی به سیستم ما نزدیک است با او صحبت شده اما اینکه بگویم او قطعا مربی است باید یکی دوروز صبر کنیم. نکته جالب این است که بعضی از مربیان در لیگ برتر عدد و رقم هایی می گیرند که در تیم ملی ما اصلا از این خبرها نیست. هرکسی که می آید اولین سوالش درباره مسایل مالی است. البته برخی ها مثل آقای گل محمدی وقتی آمدند و صحبت کردند با مبلغی به مراتب کمتر از قرارداد خود راضی شده بودند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------