همبازی شیخ دیاباته در پرسپولیس



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس
به نظر می‌رسد گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس مهاجم موردنظرش را پیدا کرده‌ که روز گذشته دوباره دست به قلم شد و این بار روی نام مهدی شریفی خط قرمز کشید. پس از دیدار پرسپولیس مقابل نیروی زمینی در دیدار رده‌بندی جام شهدا که با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید، گابریل کالدرون نام مهدی شریفی را در لیست مازاد تیمش قرار داد تا او هم به سرنوشت سروش رفیعی و شایان مصلح دچار شود. 

کالدرون برای جذب مهاجم خارجی ناچار بود یک نفر دیگر را از لیست بزرگسالان خط بزند و برای این تصمیم چند گزینه مطرح بود از جمله حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه و مهدی شریفی که در‌نهایت قرعه به نام شریفی افتاد. درست پیش از آنکه سومین خروجی بزرگسال پرسپولیس مشخص شود، صحبت از حضور ۲ مهاجم آفریقایی و برزیلی در این تیم بود. کالدرون که تا امروز نقشی در نقل و انتقالات پرسپولیس نداشته و همه بازیکنان را باشگاه با نظر خودش جذب کرده، به باشگاه تاکید کرده بود که مهاجم را خودش انتخاب می‌کند و حالا ۲ بازیکن مدنظر او هستند. گزینه آفریقایی سرمربی سرخ‌پوشان مادیبو مایگا‌ست، بازیکنی که سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس همراه وستهام را داشته و در تیم ملی مالی زمانی زوج شیخ دیاباته مهاجم جدید استقلال بوده است.

 

مایگا علاوه بر وستهام در تیم‌های متس، لومان و سوشو در فرانسه، کوئینزپارک‌رنجرز در انگلیس، النصر عربستان و عجمان امارات هم بازی کرده و آخرین تیمش بوریرام تایلند بوده است. در‌ مورد بازیکن برزیلی فعلا جزئیاتی به بیرون درز نکرده و به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه و کالدرون منتظرند تا ابتدا تکلیف مایگا مشخص شود و اگر با او به توافق نرسیدند پرونده بازیکن برزیلی باز شود. مادیبو مایگا ۳۱ ساله با قامتی ۱۸۵ سانتیمتری بازیکنی چند پسته است و قابلیت بازی در وینگر چپ و راست را هم دارد و از این‌رو جذب او در اولویت قرار گرفته است. بر‌اساس شنیده‌ها مبلغ درخواستی او با آفرها و آپشن‌هایی که خواستار گنجاندن آن در قراردادش شده،‌۷۰۰ هزار دلار است که به عبارتی با قیمت روز دلار آزاد در بازار تهران که ۱۱ هزار و‌۷۰۰ تومان است، حدود ۸ میلیارد تومان خواهد بود.

 

   شاید ۸ میلیارد برای یک بازیکن بین‌المللی و ملی‌پوش رقم متعارفی باشد اما با توجه به مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و مشکلات ارزی تهیه و تامین دستمزد مایگا کمی دشوار است. با این‌حال مشکل اصلی دستمزد۷۰۰ هزار دلاری مایگا نیست، بلکه رقم‌های عجیب و غریبی است که هر روز درباره بازیکنان درجه دوم و سوم پرسپولیس یا دیگر تیم‌ها فاش و رسانه‌ای می‌شود. روز گذشته که مهدی شریفی در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، رسانه‌ها از مبلغ قرارداد فصل گذشته و فصل آتی او پرده برداشتند. قرارداد شریفی فصل گذشته یک میلیارد و۲۰۰ میلیون بوده و برای فصل آتی هم یک میلیارد و۵۰۰ میلیون و درمجموع ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان! شاید این رقم برای بازیکنان ملی‌پوش و ستاره قابل قبول و قابل توجیه باشد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و معیشت سخت مردم آن هم مورد نقد و اعتراض است، اما پرداخت این دستمزدهای هنگفت به بازیکنانی که ذخیره هستند جای تعجب و تامل و بررسی دارد.

 

پرسپولیس حالا باید علاوه بر دستمزد میلیاردی فصل آینده شریفی که در لیست مازاد است، حدود ۸ میلیارد هم به مهاجم جدید بدهد و این یعنی هزینه حدودا۱۰ میلیاردی روی دست سرخ‌ها که با هیچ عقل سلیم و منطقی جور درنمی‌آید. البته متاسفانه به خاطر نبود نظارت لازم برای جذب بازیکن و پرداخت دستمزد آن‌ها این دور تسلسل و باطل سال‌هاست که آغاز شده و ادامه دارد و کسی هم پاسخگوی هدررفت سرمایه‌های ملی و باشگاهی و پول بیت‌المال نیست.

 

خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------