برانکو: اخراجم از الاهلی عجولانه بود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,برانکو
سرمربی اخراجی تیم فوتبال الاهلی عربستان گفت: برکناری من از این تیم عجولانه بود و هنوز توافقی برای دریافت قراردادم با باشگاه نداشته‌ام. 

به گزارش مهر، برانکو ایوانکوویچ هفته گذشته و بعد از باخت تیم فوتبال الاهلی عربستان مقابل الوحده، از هدایت تیم الاهلی برکنار شد و همچنان تکلیفش برای نحوه قطع همکاری با این باشگاه مشخص نیست. الاهلی صالح المحمدی را به طور موقت به جای برانکو انتخاب کرد و شب گذشته توانست با دو گل تیم الفتح را شکست بدهد.

 

برانکو که در اخراجش در باشگاه اختلافاتی وجود داشت و مدیر و رئیس باشگاه برای کنار گذاشتن این مربی اظهاراتی را علیه هم در رسانه ها انجام دادند، در مصاحبه ای با روزنامه الریاضیه عربستان ناگفته های باشگاه الاهلی را بازگو کرد.

 

* چرا از سرمربیگری الاهلی اخراج شدید؟

- غیر ممکن است که از دو بازی اول در لیگ بتوانید نتیجه مثبتی بگیرید بخصوص با وجود بعضی مصدومیت ها و غیبت ها. «لیما» بازیکن جدید ما در روزهای فیفا به تیم اضافه شد درست هفت روز پیش از بازی با الوحده. «بلایلی» الجزایری هم دیر به تمرینات اضافه شد. تیم آماده نبود. به نظرم تصمیم مسئولان باشگاه عجولانه بود و باید این سئوال را از آنها بپرسید.

 

* چطور از اخراج خودتان مطلع شدید؟

 

- روز بعد از بازی با الوحده به تمرین آمدم. یک روز عادی بود و هیچ مکالمه ای هم با هیچکس نداشتم. شاید مسئولان باشگاه خودشان جلساتی داشتند که من باشم یا نه. رسانه ها هم درباره ماندن یا برکناری ام نظر می دادند. سپس أحمد بامعوضة (یکی از مسئولان الاهلی) با من صحبت کرد و گفت که دیگر سرمربی الاهلی نیستم و قراردادم در تاریخ ۱۶ سپتامبر فسخ شده است.

 

* توافق شما با باشگاه برای فسخ قرارداد چطور است؟ آیا باشگاه باید کل قرارداد شما را پرداخت کند و یا طرح دیگری وجود دارد؟

- هنوز هیچ توافقی با باشگاه ایجاد نشده است و چیزی امضا نکرده ام. 

 

* خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس باشگاه برکناری شما را رد کرده ولی مدیر تیم شما را عزل کرده است. آیا این واقعیت دارد؟ 

- من این خبرها را شنیده ام اما دقیقا نمی دانم چه اتفاقی رخ داده. حتی اخبار رسانه های عربستان را نمی خوانم چرا که به زبان عربی است. 

 

* شما در باشگاه با چه کسی کار می کردید و در ارتباط بودید؛ رئیس باشگاه یا مدیر تیم؟

- من با أحمد بامعوضة وماجد الطویرقی در ارتباط بودم. البته برای برخی از مسائل با منصور بن مشعل مدیر تیم و احمد الصائغ رئیس باشگاه صحبت می کردم و در جلسات حضور داشتند.

 

* آیا با بازیکنان تیم مشکل دارید یا همه چیز عادی است؟

- من در طول دوران مربیگری ام با هیچ بازیکنی مشکل و سوء تفاهم نداشته ام. البته ۱۱ بازیکنی که در ترکیب اصلی هستند، همیشه خوشحال هستند و ممکن است بعضی از بازیکنان نیمکت نشین ناراحت و عصبانی باشد. شما در تیم ۳۰ بازیکن دارید و نمی توانید همه را بازی بدهید. الان در شرایط حرفه ای هستیم و بازیکنان باید خودشان را با این شرایط هماهنگ کنند. 

 

* چرا با عمر السوما قبل از بازی الوحده صحبت داشتید و گفتگوی تلویزیونی خود را تکذیب کردید .حتی گفتید عمر السوما باید بداند بازیکنان ملی پوش دیگری هم نیمکت نشین هستند؟

- من همیشه با بازیکنان جلسه دارم چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی. با عمر السوما در مورد سوء تفاهماتی که پس از یک مصاحبه تلویزیونی ایجاد شد، صحبت کردم. در آن مصاحبه اشتباهات ترجمه رخ داده بود. غیر ممکن است که درباره بازیکنانم به شکل بدی در رسانه ها صحبت کنم. 

 

* بازیکنان خارجی را شما انتخاب کردید ولی بازیکن صربستانی تغییر کرد و جدا شد. چرا از جذب یک بازیساز خودداری کردید؟

- گزینه های خارجی مختلفی برای مدیریت باشگاه وجود داشت. الکسیچ صربستانی یکی از بهترین بازیکنان ترکیه بود که در لیگ اروپا ۱۰ گل زده بود. من با مربی صربستان هم صحبت و درباره این بازیکن از او سئوال کردم. همه تیم ها از جذب این بازیکن استقبال می کنند. بازیکن بوسنیایی هم جوری بود که عملکردش باعث تحسین همه می شد.  علاوه بر این لوکاس لیما از یک باشگاه بزرگ فرانسه به طور مستقیم به عربستان سعودی آمد. او با تیم هماهنگ خواهد شد و به زمان نیاز دارد. 

 

* اما گفته می شود شما بازیکنان بوسنیایی و صربستانی را آوردید ولی آوردن لیما و بلایلی کار مدیریت باشگاه بوده است.

- اینطور نیست. مدیریت باشگاه درباره این بازیکنان با من مشورت کرد و من هم موافقت کردم. برعکس خیلی هم از جذب این بازیکنان خوشحال شدم. آنها بازیکنان خاصی هستند که تیم به این نفرات نیاز دارد.

 

* پس چرا سه بازیکن از شرق اروپا آوردید؟ آیا آنها گزینه های شما بودند؟

- مسئولان باشگاه لیستی از اسامی بازیکنان مختلف را به من دادند که نام الکسیچ، ساریچ و زوکانوویچ در آن وجود داشت. من بر اساس رزومه، این بازیکنان را انتخاب کردم. حتی یک بازیکن اروگوئه ای هم به من پیشنهاد شد.

 

*  آیا در مدت حضورتان در الاهلی در کار و تصمیمات فنی شما دخالت می شد؟ 

- خیر اصلا. درباره وضعیت بازیکنان گزارش ها و مشورت هایی به من می رسید ولی دخالتی در کار نبود و خودم لیست را می دادم. صحبت و نظر نهایی با من بود اما نمی دانم چرا این اتفاقات پیش آمد. مثلا حسین عبدالغنی با ۴۲ سال سن با دویست درصد توان کار می کرد و مثل یک بازیکن جوان در تلاش بود. 

 

* چرا باوجود داشتن بازیکنانی مثل یزید البکر و خالد البراکا بازهم بازیکنان جدید گرفتید؟

- چطور می توانستم درباره بازیکنان تصمیم بگیرم وقتی که بلافاصله بعد از عقد قراردادم، این بازیکنان جذب شدند. 

 

* چرا باوجود رزومه خوبی که در کشورهای دیگر داشتید در ا لاهلی موفق نشدید؟

- من در سه کشور ۱۱ جام کسب کردم. هدفم این بود که با الاهلی هم قهرمان شوم ولی با برنامه دو ساله نه ۶ یا سه ماه. اخراج من با این سرعت عجیب بود. احساسم قابل وصف نیست ولی زندگی در حرکت و رو به جلو است.

 

* گفته می شود بازیکنان در زمان شما از زیاد بودن تمرینات بدنسازی و حضور در سالن بدنسازی شکایت داشتند. 

- (با خنده تلفن همراهش را در می آورد و اینستاگرام باشگاه را نشان می دهد) این تصاویر تمرین تیم است. الان که دیگر مربی نیستم ولی بازیکنان در حال وزنه زدن هستند. این یک روش عادی برای تمرین است. بازیکنان باید گاهی اوقات در سالن وزنه باشند. ما حداکثر یک روز در هفته در سالن بودیم.

 

* آیا مطالبات شما پرداخت شده است؟ آیا رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو  یا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو  قرارداد شما صحت دارد؟

- من برکنار شده ام و پولم را نگرفته ام. طبق قرارداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به علاوه پاداش هاست که باید سهم همکارانم را هم پرداخت کنم. 

 

* مشکل اصلی الاهلی چیست؟

- صبر، صبر و صبر. اگر به بازیکن و مربی اطمینان دارید فقط باید زمان داد و صبر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------