پشت پرده برکناری فتاحی؛نیروی اخراجی بهاروند در آغوش مهدی تاج!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر در حالی از مسئولیت خود کنار گذاشته شد که گمانه‌زنی‌ها از حضور وی در فدراسیون فوتبال و همکار شدن با مهدی تاج حکایت دارند! 

به گزارش مهر، خبری که روز پنجشنبه روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفت ابهامات در مورد دلایل برکناری رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر را افزایش داد. فردی که چند ماه پیش در فاجعه فینال جام حذفی نقش پررنگی داشت و در کمیته استیناف تبرئه شد، چرا باید چند ماه بعد و در حالی که هیچ اتفاقی در سازمان لیگ رخ نداده بود از مسئولیتش برکنار شود؟

 

سعید فتاحی که چند سالی به مرد شماره یک مسابقات لیگ برتر تبدیل شده بود و بیشتر از رئیس سازمان لیگ و حتی رئیس فدراسیون فوتبال در رسانه ها دیده می شد و مصاحبه‌های پرتعدادش زبانزده بود، در شرایطی از مسئولیتش کنار گذاشته شد که از سوی سازمان لیگ دلیل خاصی برای این تصمیم اعلام نشده است.

 

با کنار رفتن این مسئول خبرساز گمانه زنی ها در مورد دلایل برکناری اش آغاز شد و برخی عنوان کردند به خاطر مشکلاتی که در پرونده های قبلی وجود داشت از مسئولیتش کنار گذاشته شد. اما قویترین گمانه زنی که از سوی برخی افراد شاغل در سازمان لیگ نیز تایید شده، اختلاف شدید او با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ است.

 

در این مورد گفته می شود فتاحی و بهاروند در ماه های اخیر اختلاف نظر شدیدی داشتند و کمتر در نشست های مربوط به سازمان لیگ حضور مشترک داشتند. در نهایت این اختلاف نظر کار را به جایی کشاند که بهاروند عصر پنجشنبه در خبری کوتاه که روی خروجی سایت سازمان لیگ قرار گرفت از سهیل مهدی به عنوان سرپرست جدید کمیته مسابقات نام برد و از زحمات سعید فتاحی هم تقدیر کرد.

 

جدا از اینکه دلیل برکناری سعید فتاحی از سازمان لیگ چه بود، این پرسش مطرح می شود که آیا او از ساختمان سازمان لیگ در ضلع جنوبی خیابان سئول به چند کوچه بالاتر خواهد رفت و در فدراسیون فوتبال مسئولیت خواهد گرفت؟

 

اخبار تایید نشده از احتمال ورود سعید فتاحی به فدراسیون فوتبال حکایت دارند. موضوعی که اگر تحقق پیدا کند با توجه به نحوه برکناری فتاحی از سازمان لیگ و اختلافات جدی او با حیدر بهاروند در نهایت شکاف عمیق میان فدراسیون و سازمان لیگ را علنی خواهد کرد چرا که در این صورت ساختمان شمالی سئول، گزینه مغضوب ساختمان جنوبی را به خدمت گرفته است!

 

آنچه مسلم است وجود اختلافات جدی بین حیدر بهاروند و سعید فتاحی قابل انکار نیست و اگر ماجرای ورود فتاحی به فدراسیون هم تحقق پیدا کند تردیدی باقی نخواهد ماند که سازمان لیگ و فدراسیون در یک مسیر موازی حرکت نمی کنند، همانطور که در ماه های گذشته موارد و مصادیق متعددی از اختلاف دو نهاد متولی فوتبال کشور  از جمله در ماجرای فینال جام حذفی و همینطور قانون منع به کارگیری بازنشستگان یا برگزاری عجیب مراسم برترین های لیگ علنی شد.

 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در اظهار نظری که پیرامون دلایل برکناری سعید فتاحی داشت عنوان کرد که قطعا از وی در بخش های دیگر استفاده خواهد شد. همین چراغ سبز نشان می دهد که فتاحی راهی فدراسیون فوتبال خواهد شد. اما اینکه با چه عنوانی همکاری با مهدی تاج را شروع کند مشخص نیست. شاید دبیرکلی فدراسیون و شاید هم جایگاه دیگری که بتواند همکار خوبی برای مهدی تاج باشد!

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------