آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

بزرگترین وعده فتح‌الله‌زاده قبل از شروع کار در استقلال



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
یک روز بعد از بازگشت دوباره به مسند مدیریت باشگاه پرطرفدار پایتخت، علی فتح ا.. زاده وعده ساخت استادیوم 35 هزار نفری در کمتر از یک سال به طرفداران داد. 

به گزارش ورزش سه ، رویای بزرگ برای طرفداران باشگاه های مطرح پایتخت داشتن استادیومی اختصاصی با گنجایش مناسب است درست مثل سایر باشگاه های عربی حاشیه خلیج فارس که طی سال های گذشته در راه تکمیل زیرساخت های خود گام های بلندی برداشته و در حال حاضر نه تنها در کسب امتیازات حرفه ای پیشی گرفته اند بلکه از حیث درآمدزایی از این ورزشگاه ها نیز به مرحله ای رسیدند که ترسی از خریدهای گران قیمت از بازارهای جهانی ندارند.

 

در ایران اما برخلاف سایر کشورهای در حال پیشرفت در فوتبال آسیا و حاشیه خلیج فارس کمترین توجه به زیرساخت ها صورت گرفت به خصوص در باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس که به عنوان قطب اول فوتبال ایران حرف اول را در سطوح بین المللی می زدند. استفاده مشترک از ورزشگاهی بزرگ مثل آزادی هر چقدر توانست نام این دوباشگاه را در بین پرطرفدارترین تیم های قاره کهن قرار دهد اما به همان اندازه سرخابی ها را از ساخت استادیوم های اختصاصی حتی با ظرفیت کمتر عقب انداخت تا جایی که در سال های گذشته با نظارت بیشتر ای اف سی در نمره دادن به پروانه حرفه ای گری این دو باشگاه با مشکلات زیادی در خصوص زیرساخت ها روبرو شدند.

 

این سوای از تمام ماجراهایی بود که هم استقلال هم پرسپولیس در تامین بودجه برای پرداخت اجاره ورزشگاه آزادی داشتند ضمن این که به دلیل نداشتن استادیوم اختصاصی هر دو باشگاه از درآمدزایی های مرسوم این روزهای فوتبال جهان نیز محروم شدند تا به نوعی داشتن استادیومی اختصاصی درست مثل تمام باشگاه های بزرگ دنیا برای طرفداران این دو تیم به رویایی بزرگ تبدیل شود. علی فتح ا.. زاده مردی که همواره برای بازگشت به صندلی مدیریت استقلال آماده است درست یک روز بعد از بازگشت دوباره در بحرانی ترین شرایط باشگاه در اولین وعده صحبت از ساخت ورزشگاهی اختصاصی با ظرفیت 35 هزار نفر آن هم در کمتر از یک سال را مطرح کرد، وعده ای که می تواند در کنار محبوبیت بیشتر برای او از زاویه ای دیگر برایش گران تمام شود چون ساخت ورزشگاه آن هم در شراطی که باشگاه بدهی 120 تا 130 میلیارد تومانی دارد کمی دور از ذهن است.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

در طی تمام این سال ها طرح های پیشنهادی مختلفی برای ساخت استادیوم اختصاصی به باشگاهی مثل استقلال ارائه شده است که یکی از این طرح ها تصویر سه بعدی منتشر شده بود که به رویایی بزرگ برای طرفداران تبدیل شد. مسلما اگر مدیری بتوان این رویای طرفداران را محقق کند نامش برای همیشه در تاریخ استقلال جاودانه خواهد شد.

 

علی فتح ا.. زاده از همان اولین مقطع مدیریت در باشگاه استقلال این رویا را در ذهن داشت تا زیرساخت های این تیم را درست و حرفه ای پیش ببرد.در دهه هفتاد در اولین تجربه مدیریت استقلال نخستین تلاش ها برای ساخت کمپ تمرینی باشگاه آغاز شد. حضور اعضای هیات مدیره در زمینی به مساحت چهار هکتار در سال 1379 با کلنگ زنی ساخت کمپ توام شد اما با تغییرات مدیریتی رخ داده این زمین تا چند سال به حال خود رها شد تا پس از آن در میانه های دهه 80 با بازگشت فتح ا.. زاده دوباره ساخت کمپ استارت بخورد.

 

سومین بازگشت فتح ا.. زاده در نهایت منجر به تجهیز کمپی شد که این روزها به نام کمپ مرحوم ناصرحجازی میزبان بسیاری از فعالیت های روزمره استقلال است، کمپی که از نظر مالکیت هنوز ابهامات زیادی دارد و مشکلات با شهرداری منطقه 22 برای سند آن ادامه دارد. فتح ا.. زاده که بارها مدعی شده این کمپ چهارهکتاری در حال حاضر ارزشی بالغ بر هزار میلیارد تومان دارد در حالی وعده ساخت ورزشگاه 35 هزار نفری را به طرفداران استقلال داد که ایده او واگذاری کمپ به شهرداری منطقه 22 و تهاتر با زمینی در نقطه ای دیگر از این منطقه شهرداری تهران برای ساخت ورزشگاهی مدرن است.

 

از آن جا که در فاز سوم تجهیز کمپ اختصاصی باشگاه پیش بینی ساخت هتل 5 ستاره، سالن چندمنظره با گنجایش دو هزار نفر و سالن استخر و بدنسازی و ... صورت گرفته برای تکمیل این فاز بودجه ای بالغ بر 25 تا 40 میلیارد تومان نیاز است از همین رو علی فتح ا.. زاده که خود از زیر و بم مشکلات مالکیتی کمپ اطلاع دارد در دوره سوم مدیریتش در باشگاه به این ایده رسید که با مشارکت یک بانک همین طور شرکتی ساختمانی از داخل و خارج نقشه ساخت ورزشگاه 35 تا 40 هزار نفری همچون ورزشگاه های ساخته شده در ترکیه را برای استقلالی ها ترسیم کند.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

کمپ مرحوم حجازی در تمام دو دهه گذشته یکی از پرسرو صدا ترین کمپ های ورزشی ایران بود. این کمپ در مساحتی چهار هکتاری با تلاش های بسیار زیاد به این شکل درآمد اما هنوز با کمپ رویایی مد نظر استقلال فاضله زیادی دارد ضمن این که سند آن نیز به نام باشگاه نخورده و شاکی کم ندارد.

 

وعده ای که او در اولین صحبت های خود بعد از چهارمین بازگشت به مدیریت استقلال بر زبان آورد به همین نقشه برمی گشت اما اجرایی شدن این پروسه که یکی از ایده های بزرگ فتح ا.. زاده محسوب می شود برمی گردد به خصوصی شدن باشگاه و فروش سهام آن چون اگر استقلال همچنان دولتی باقی بماند کمتر کسی در بخش خصوصی و حتی بانک های فعال در ایران حاضر به سرمایه گذاری در این طرح 150 تا 200 میلیارد تومانی خواهد بود.

 

فتح ا.. زاده که امیدوار است پروسه ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال را در سال 1399 جدی تر از هر زمان دیگری پیگیری کند مسلما برای عملی کردن وعده ای که به طرفداران داد چشم به همکاری های شهرداری منطقه 22 دوخته است چون همواره روی این موضوع تاکید داشت کمپی که او در حال حاضر برای استقلال به میراث گذاشته برحسب چهار هکتار زمینی که دارد ارزشی بالغ بر هزار میلیارد تومان دارد که واگذاری آن می تواند تمام مشکلات استقلال را حل و فصل کند. اما این که واقعا اجازه واگذاری به باشگاه داده شود آن هم در شرایطی که سند این ملک هنوز به نام استقلال نخورده است کمی رویای ساخت استادیوم اختصاصی و حتی تامین ملک مد نظر برای کلنگ زنی را نیز در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------