پشت پرده دعوای کی‌روش و رحمتی از زبان کفاشیان



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فدراسیون فوتبال
رئیس سابق فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: AFC نباید در انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران دخالت کند. باید از فدراسیون بپرسد و آن‌ها توضیح بدهند. 

به گزارش خبرآنلاین؛گفتگو با علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال همیشه جذاب است. او ۸ سال رئیس فدراسیون فوتبال بود و در آن سال‌ها اتفاقاتی افتاد که هنوز کلی از آن‌ها بازگو نشده است. 

 

کنفدراسیون هیچ‌وقت در انتخاب دبیرکل یک فدراسیون دخالت نمی‌کرد. دخالت اخیر آن‌ها عجیب نیست؟

چرا، برای من که خیلی عجیب بود. AFC اصلاً در این کارها دخالت نمی‌کرد. به نظر من بیکار شده‌اند! وگرنه کار داشتند که به این چیزها گیر نمی‌دادند!

 

انگار یکی از داخل خط می‌دهد. شما چنین احساسی دارید؟

من نمی‌دانم چه گزارش‌هایی دادند ولی AFC نباید در انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران دخالت کند. باید از فدراسیون بپرسد و آن‌ها توضیح بدهند.

 

این وضعیت نگران‌کننده نیست؟

نه بابا نگرانی ندارد. سؤال می‌کنند و حل و فصل می‌شود. به نظر من اگر فدراسیون فوتبال صاحب داشت، با دبیرکل AFC صحبت می‌کرد و می‌گفت اصلاً به شما چه ارتباطی دارد؟

 

ممکن است تعلیق شویم؟

من که چنین احساسی ندارم. اصلاً ربطی ندارد.

 

آقای کفاشیان، هومن افاضلی چند بار ادعا کرده اصلاً او پیشنهاد حضور کی‌روش در تیم ملی را داد. به تازگی ویکی‌پدیای افاضلی هم زده او این مربی را آورده! 

ظاهراً ما این وسط هیچ‌کاره بوده‌ایم. بگذارید یک بار شفاف در این باره حرف بزنم. کل کارهای کی‌روش با وکیلی به اسم کاروالیو بود. یک بار کاروالیو با من تماس گرفت و گفت گزینه‌ای به اسم کی‌روش هست که بتوانید با او همکاری کنید. یعنی اولین بار ایشان به من گفت. منتها گفت موضوع محرمانه بماند. من هم اطلاعات کی‌روش را از کاروالیو گرفتم. تا زمان انتخاب این مربی حتی اعضای هیئت‌رئیسه هم خبر نداشتند او می‌آید. تاج هم می‌خواست همین کار را درباره ویلموتس کند. من اطلاعات کی‌روش را به ترابیان دادم و گفتم این همان گزینه‌ای است که می‌خواهیم. در جام جهانی قبلی هم بوده.

 

با پرتغالی‌ها هم حرف زدید؟

بله، برای اجلاس سالانه فیفا رفته بودم که رئیس فدراسیون پرتغال را دیدم و با او حرف زدم. گفتم ما کی‌روش را می‌خواهیم، نظرتان چیست؟ گفت او خیلی مربی خوبی است ولی کمی اخلاقش تند است. گفتم با اخلاق تند مشکل نداریم، دو تا جوک می‌گوییم مشکل حل می‌شود. (خنده)

 

پس افاضلی نه او را پیشنهاد داد، نه او را آورد؟

من که اصلاً چنین چیزهایی یادم نمی‌آید!

 

پیشنهاد هم نداد؟

نه، من اصلاً یادم نیست. روال چیزی بود که گفتم. شاید آن وسط مثلاً ما نظر کمیته فنی را هم پرسیده باشیم و افاضلی هم گفته باشد کی‌روش مربی خوبی است، همین! بقیه چیزهایی که می‌گویند من یادم نمی‌آید. کلاً احساس می‌کنم همه در آوردن کی‌روش نقش داشتند الا خود بنده که کاری نکردم!

 

الان که کی‌روش رفته همه حسرتش را می‌خورند.

کی‌روش فوق العاده بود. همین الان که فوتبال دنیا به خاطر کرونا از هم پاشیده، اگر مربی ما کی‌روش بود می‌دیدید چطور کار می‌کرد. لحظه به لحظه با بازیکنان در ارتباط بود. وضعیت‌شان را پیگیری می‌کرد. برنامه تمرینی می‌داد. یادم هست بازیکن تیم ملی سرما هم می‌خورد او اجازه نمی‌داد در باشگاهش بازی کند. تا این حد روی بچه‌ها حساسیت داشت.

 

مشکل با استقلال هم همین‌جا شروع شد؟

یادم هست به خاطر مسئله جباری بود که می‌گفت چرا استقلال او را بازی داده؟ کی‌روش دعوتش نکرده بود، چون فکر می‌کرد مصدومیتش کامل خوب نشده است.

 

این پیگیری یا سختگیری اش باعث نشد در ماجرای مهدی رحمتی به مشکل بخورید؟

نه من به کی‌روش اختیار تام دادم.

 

یعنی دخالتی نکردید؟

یک بار من با کی‌روش سر رحمتی حرف زدم. زنگ زدم به او گفتم درست است این اتفاقات افتاده ولی خواهش می‌کنم یک بار دیگر به او فرصت بده. ایشان هم به من گفت مشکلی نیست، فردا بیاید. ما هم با رحمتی تماس گرفتیم که کارلوس مشکلی ندارد و می‌گوید فردا بیا، ولی مهدی گفت من شمال هستم و فردا نه، پس‌فردا می‌آیم! یعنی مهدی گفت یک روز دیرتر می‌آیم. کارلوس کی‌روش هم تا فهمید، گفت فردا نمی‌آید؟ گفتیم نه. همانجا قطعی خطش زد و گفت دیگر او را نمی‌خواهم.

 

چرا یک بار شفاف نمی‌گویید آن شایعه‌ای را که کی‌روش ایران را به قطر در انتخابی ۲۰۱۴ فروخته بود، چه کسی به راه انداخت؟

حالا شما چرا دنبالش هستید بدانید چه کسی گفته؟ از زیر زبان من نمی‌توانید حرف بکشید. از جواد نکونام بپرسید. او در جریان است.

 

بعدها به خاطر این مسئله با شما حرف نزد؟

چرا، به من گفت این حرف‌ها را پشت‌سر من زدند. این‌ها فلان کردند، تهمت زدند و من نمی‌بخشم. گفتم کی‌روش بی‌خیال. یک قهوه برایش ریختم. دو تا شوخی هم کردیم حال و هوایش عوض شد و فراموش کرد!

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------