آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

ملی‌پوش کبدی: سقف قراردادهای لیگ پایین است/ هدفم بازی‌های آسیایی است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , ملی‌پوش کبدی
زهرا عباسی گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقات پیش رو عضو تیم ملی کبدی باشم و بتوانم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حاضر شده و از عنوان قهرمانی کبدی ایران دفاع کنم. 

به گزارش ایسنا، زهرا عباسی، عضو تیم ملی کبدی است. او ورزش را از کودکی و با کاراته شروع کرد اما خیلی زود به واسطه برادرش به سمت کبدی کشیده شد و آن را در سطح ملی ادامه داد.

 

زهرا و میثم عباسی اهل گرگان هستند و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا همراه تیم‌های ملی موفق به کسب مدال طلا شدند.

 

زهرا عباسی امیدوار است بتواند در ادوار دیگر بازی‌های آسیایی نیز در تیم ملی حضور داشته باشد و برای ایران افتخارآفرینی کند.

 

در ادامه گفت و گوی ملی پوش کبدی با ایسنا در مورد تیم ملی، لیگ و پایین بودن سقف قراردادها را می‌خوانید.

 

در جنگل تمرین هوازی می‌کنم

زهرا عباسی در مورد چگونگی تمرینات با شیوع کرونا گفت: در حال حاضر که سالن‌های کبدی بسته است، اما در گرگان شرایطی وجود دارد که می‌توان در جنگل تمرین کرد. در حال حاضر در جنگل تمرین هوازی می‌کنم و می‌دوم. تمرینات بدنسازی را هم در خانه انجام می‌دهم. تا اسفند تمرینات داشتیم اما با پایان لیگ و شیوع کرونا تمرینات تعطیل شد.

 

هدفم حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است

این ملی‌پوش کبدی بانوان در مورد هدفش گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقات پیش رو عضو تیم ملی باشم و بتوانم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲  حاضر شوم. من در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، دو دوره قهرمانی آسیا بزرگسالان و یک دوره قهرمانی آسیا جوانان در تیم ملی حضور داشتم.

 

مربیان داخلی دست کمی از جین ندارند

ملی‌پوش کبدی در ادامه در خصوص حفظ عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی گفت: به نظرم باید برای این هدف خوب تمرین کنیم و در تمامی مسابقات شرکت کنیم. همه کشورها هر ساله در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند تا خود را محک بزنند. باید ایران هم در تمامی مسابقات شرکت کند تا عقب نماند. سرمربی تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شایلا جین بود. او مربی خوبی است و امیدوارم باز هم مربی باشد اما مربیان داخلی هم خوب هستند و دست کمی از او ندارند.

 

لیگ کبدی نسبت به قبل با کیفیت‌تر شده است

عباسی در مورد سطح لیگ کبدی بانوان گفت: لیگ کبدی نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت‌تر شده است و روز به روز هم بهتر می‌شود. هر ساله مسابقات لیگ برگزار می‌شود تا ورزشکاران برای مسابقات و حضور در اردوهای تیم ملی آماده‌تر شوند. همیشه بعد از لیگ تمرینات تیم ملی آغاز می‌شد اما امسال به خاطر کرونا اردوها شروع نشد. امیدوارم زودتر کرونا تمام شود و ملی‌پوشان به هدفی که حفظ طلای آسیایی است برسند.

 

سقف مبالغ قراردادی لیگ ۸ تا ۱۰ میلیون است

او درباره میزان قراردادهای لیگ برتر گفت: سقف قراردادها در کبدی خیلی پایین است. قرارداد خود من ۵ میلیون بود. اسپانسرها در این رشته آنقدر هزینه نمی‌کنند. همیشه سقف قرارداد بازیکنان ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بوده و هیچ‌گاه از این مبالغ بیش تر نشده است. به نظرم باید بیشتر کبدی را در رسانه معرفی کنند و تلویزیون مسابقاتش را نمایش دهد تا اسپانسرهای خوب و باشگاه‌های بهتری جذب این رشته شوند. البته فکر می‌کنم اکنون سپاهان اصفهان برای لیگ اسپانسر شده اما باید این اتفاق در همه شهرها رخ دهد. مبالغ قراردادی در کبدی پسران هم همین است و از این نظر خیلی میان لیگ دختران و پسران تفاوت نیست. سقف قرارداهای پسران هم معمولا همین ۱۰ میلیون است مگر افراد خاص ۲۰ میلیون بگیرند. سقف قراردادها در کبدی کلا پایین است.

 

در روستا مربی‌گری می‌کنم/ ۵ میلیون کفاف مخارج نیست

ملی‌پوش کبدی بانوان در پاسخ به این سوال که آیا درآمد دیگری در کنار ورزش دارد گفت: در روستا مربیگری می‌کردم اما اکنون به خاطر کرونا سالن‌ها بسته شده‌اند. مبلغ قراردادهای کبدی در برابر سایر رشته‌ها خیلی کم است. خرج‌ها، کرایه رفت‌ و ‌آمد و وسایل موردنیاز برای ورزش بالا است اما قراردادهای ما ۵ میلیون است.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , ملی‌پوش کبدی

عاشق کبدی ام/ به واسطه برادرم جذب این رشته شدم

وی گفت: عاشق کبدی‌ام و از این که این رشته را ادامه می‌دهم پشیمان نیستم. برادرم هم در همین رشته ملی‌پوش است و اصلا او این رشته را به من معرفی کرد. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با هم در جاکارتا بودیم و موفق به کسب طلا شدیم.

 

ورزش را با کاراته شروع کردم

وی گفت: اول برادرم عضو تیم ملی کبدی شد. من هم ورزش را با کاراته شروع کردم. بعد دیدم می‌توانم در این رشته هم پیشرفت کنم و به سمت کبدی سوق پیدا کردم. اول در رده جوانان عضو تیم ملی شدم و بعد در رده بزرگسالان به مسابقات اعزام شدم. در حال حاضر تنها ۲۳ سال دارم. خداراشکر زود ورزش را شروع کردم و هنوز راه زیادی دارم. قطعا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ می‌توانم عضو تیم ملی باشم. باید ببینیم چه می‌شود. تمام تلاشم را می‌کنم تا در تیم ملی حضور داشته باشم.

 

به این زودی کبدی المپیکی نمی‌شود

عباسی در پایان در مورد المپیکی شدن این رشته گفت: آرزوی من هم این است که این رشته زودتر المپیکی شود و بتوانم المپیک را هم تجربه کنم اما فکر نمی‌کنم به این زودی کبدی المپیکی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------