وزیر ورزش: سرخابی‌ها به زودی وارد بورس می‌شوند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,وزیر ورزش و جوانان
وزیر ورزش و جوانان گفت: این را تضمین می‌کنیم که به زودی استقلال و پرسپولیس وارد بازار سرمایه شوند. توانستیم پیشرفت خوبی در مراحل مستندسازی و آماده‌سازی این دو باشگاه برای ورود به این مهم داشته باشیم. 

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» در جلسه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها اظهار داشت: در چند ماه گذشته مراحل پیگیری خصوصی‌سازی دو باشگاه را با جدیت واولویت کاری انجام دادیم و اگر این عزم و اراده از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی نبود و جلسات هفتگی به صورت مداوم برگزار نمی‌شد شاید تا سه سال دیگر نیز این کار صورت نمی‌گرفت.

 

وی افزود: وزارت ورزش در سه سال گذشته این دو باشگاه را حتی بدون یک ریال اعتبار دولتی و صرفا از محل درآمد حاصل از تبلیغات اداره کرده و هر دو تیم در بالاترین سطح لیگ حضور داشتند. سرخابی‌ها در این چند سال وضعیت خوبی داشتند و به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم ما هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دو باشگاه از اعتبارات دولتی انجام ندادیم اما از تعاملات و ارتباطات و همه ظرفیت‌های وزارت ورزش استفاده شد تا این  دو باشگاه که بیشترین هوادار را دارد به خوبی اداره شود.

 

وی ادامه داد: اداره این دو باشگاه بدون اتکا به بودجه دولتی و در شرایط سخت تحریم به نحو مطلوبی انجام شد و امسال نیز هر دو باشگاه در بالای جدول لیگ قرار دارند و دو تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیدند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارند و این یکی‌ از دستاوردهای مهم وزارت ورزش محسوب می‌شود.

 

سلطانی‌فر یادآور شد: امروز یکی از افتخارات دولت و سازمان خصوصی‌سازی این است که معضل بزرگ اداره این دو باشگاه به صورت دولتی حل شود و سهام دو باشگاه به مردم و هواداران واگذار شود. یقین داریم این اتفاق تاریخی و تاثیرگذار برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ورزش کشور است و در رشد این دو باشگاه و فوتبال ملی اثرگذار خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: تشکر می‌کنم از مجموعه همکاران در وزارت ورزش و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مسوولان عالی رتبه سازمان خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، اداره ثبت، دستگاه قضایی، وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌هایی که همکاری داشتند. این دوستان کمک کردند که روند خصوصی‌سازی دو باشگاه تسریع شود و در اسرع وقت کارها را انجام دادند که ما توانستیم پیشرفت خوبی در مراحل مستندسازی و آماده‌سازی این دو باشگاه برای ورود به بازار سرمایه داشته باشیم. این را تضمین می‌کنیم که به زودی این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------