رونالدو، پادشاه گل



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , کریستیانو رونالدو
مهاجم پرتغالی تنها در بازی‌های ملی در گلزنی فوق‌العاده عمل نکرده است بلکه در رقابت‌های دیگر هم برترین گلزن محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، کریستیانو رونالدو کسی است که در کتاب‌های تاریخ از او به عنوان عاشق و آقای گل یاد خواهد شد. در طول دو دهه بازیکن اهل مادیرا تقریبا تمام دروازه‌های تیم‌های جهان فوتبال را باز کرده است. گل نخست مهاجم پرتغالی در دیدار برابر سوئد در لیگ ملت‌های اروپا به محبوب‌ترین گلش تبدیل شد و او دقایقی بعد توانست صد و یکمین گلش را با پیراهن تیم ملی کشورش به ثمر برساند تا تنها هشت گل با علی دایی، برترین گلزن بازی‌های ملی فاصله داشته باشد. 

 

ستاره پرتغالی مدت‌هاست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. او خیلی وقت پیش از رکورد ۸۴ گل فرانس پوشکاش و ۸۰ گل کاماموتو پیشی گرفت. هم‌چنین پیش از آن از رکورد چیتالو عبور کرده بود. همه آن‌ها بازنشسته شده‌اند. 

 

اکنون هیچ بازیکنی در گل‌های ملی توان رقابت با رونالدو را ندارد. لیونل مسی ۷۰ گل برای تیم ملی آرژانتین، نیمار ۶۱ گل برای تیم ملی برزیل و روبرت لواندوفسکی ۶۱ گل برای تیم ملی لهستان به ثمر رسانده‌اند. این آمار نشان می‌دهد این بازیکنان هرگز به ستاره پرتغالی نخواهند رسید. با این حال CR7 تنها در زمینه گل‌های ملی برتری خود را نشان نداده است.

 

بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید

بازیکنان کمی هستند که تعداد گل‌های‌شان بیش‌تر از بازی‌هایی است که به میدان رفته‌اند. رونالدو جزو این دسته است و این کار را در تیم بزرگی هم‌چون رئال مادرید انجام داد. ستاره پیشین سفیدپوشان ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی به ثمر رساند. او از رکورد ۳۲۳ گل رائول گونسالس و ۳۰۸ گل آلفردو دی استفانو گذر کرد. رونالدو در ۹ فصل آمار برجسته ای را به ثبت رساند که سال ها طول خواهد کشید کسی از آن عبور کند، البته اگر بازیکنی پیدا شود که رکوردی بهتر به ثبت برساند. 

 

آقای لیگ قهرمانان

رونالدو پنج قهرمانی را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده است و تنها پاکو خنتو آمار بهتری از او دارد. با این حال داستان CR7  متفاوت است. هر بار که سرود این بازی ها نواخته می شود همان اتفاقی که با تیم ملی رخ می دهد در این رقابت ها هم می افتد. او تاکنون ۱۳۰ خوشحالی پس از گل داشته است و بهترین گلزن لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. بازیکن پرتغالی ۱۵ گل از مسی بیش‌تر زده است و از رائول ۷۱ گله فاصله زیادی دارد. 

 

بهترین گلزن یورو

بازیکن پیشین منچستریونایتد زمانی که خیلی جوان بود نخستین گلش را در یورو ۲۰۰۴ برابر یونان به ثمر رساند. پس از آن مانند ماشین گلزنی عمل کرد و در نهایت توانست جام قهرمانی را در سال ۲۰۱۶ بالای سر ببرد. در آن سال توانست با ۹ گل به رکورد میشل پلاتینی برسد و لقب برترین گلزن این بازی‌ها را به خود اختصاص دهد. 

 

رقابت ابدی با مسی

رقابتی که با ستاره آرژانتینی وجود داشته موجب شده است مهاجم پرتغالی هر روز قدرتمندتر شود. بازیکن اهل مادیرا نسبت به مهاجم اهل روساریو گل‌های بیش‌تری به ثمر رسانده است. البته مسی ۲۷۶ بازی کم‌تر از رونالدو انجام داده است. مهاجم یوونتوس در ۱۰۱۵ بازی ۷۳۹ بار گلزنی کرده است و مسی در ۸۶۹ دیدار ۷۰۴ گل به ثمر رسانده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------