رحمان رضایی: میخواهم در ایتالیا مربیگری کنم/دربی تهران محبوبترین دربی جهان است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,رحمان رضایی
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن ایران با بیان اینکه قصد دارد تا سه سال دیگر برای سرمربیگری به ایتالیا برود، گفت: دربی تهران محبوبترین دربی جهان است.

 به گزارش مهر، رحمان رضایی بازیکن سابق فوتبال ایران که در تیم‌های ایتالیایی بازی کرده است، این روزها سرمربی تیم لیگ برتر ذوب آهن است. رضایی در گفتگویی با نشریه «توتومرکاتو» ایتالیا از روزهای حضورش در این کشور و اهدافش صحبت کرده است که مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید:

 

* رحمان رضایی! امروز چه کار می‌کنید؟

- من در یک تیم لیگ برتری ایران یعنی ذوب آهن مربیگری می‌کنم. بعد از پایان کارم در ایتالیا در سال ۲۰۰۸، به ایران بازگشتم و در پرسپولیس بازی کردم. سپس به قطر رفتم و دوباره به ایران آمدم و به کارم پایان دادم. پنج سال به عنوان دستیار مربی در یک تیم ایرانی کار مربیگری را شروع کردم و سپس این شانس را داشتم که در لیگ دسته دوم سرمربی باشم. اکنون هم برای مسابقات لیگ برتر آماده می‌شوم.

 

* احساستان در این نقش جدید چیست؟

- احساس خیلی خوبی دارم. در ضمن من برای خودم هدف گذاشته‌ام که در لیگ خوب کار کنم. دوست دارم در ایران تجربه کسب کنم و بعد از ۲ یا ۳ سال برای مربیگری به ایتالیا برگردم. کار در سری C ایتالیا هم خیلی خوب است اما بدیهی است که به آنچه که در این سال‌ها انجام می‌دهم بستگی دارد.

 

* سطح فوتبال در ایران چگونه است؟

- سطح فوتبال ایران بد نیست. به عنوان مثال، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و این نشان می‌دهد حرکت فوتبال ایران رو به جلو و در حال پیشرفت است.

 

* شما با علی سامره به پروجا رسیدید.

- سامره دو ماه زودتر از من کارش را شروع کرد اما برخلاف من او زودتر کارش را در ایتالیا تمام کرد.

 

* از تجربه فوتبال در ایتالیا چه خاطراتی دارید؟

- تجربه عالی. من از خودم به عنوان بازیکن و همچنین خارج از زمین راضی بودم. اغلب هم به ایتالیا بر می‌گردم چون در شهر ترویسو خانه داریم.

 

* شما در پروجا، مسینا و لیورنو بازی کردید … چرا ترویسو؟

- پدر همسرم ابتدا در پروجا بود، سپس به ترویسو رفت و ما اغلب به آنها سر می زنیم. من پاسپورت ایتالیایی دارم. فرزندانم در پیزا و ترویسو متولد شدند. ترویسو شهر زیبایی است که ما خیلی آن را دوست داریم. اکنون احساس می‌کنم مثل یک شهروند ترویسو هستم.

 

* چرا هرگز برای ترویسو بازی نکردید؟

آنها در سری A تیم نداشتند. به جز یک دوره کوتاه در سری B، همیشه سعی می‌کردم در سری A بمانم.

 

* وضعیت ایران بعد از شیوع ویروس Covid-۱۹ چگونه است؟

- فاجعه است و اوضاع دوباره بدتر شده است. بیمارستان‌های پر از بیمار شده است. چند روز است که مردم خانه خود را ترک نکرده‌اند. ما به وضعیت ماه‌های فوریه-مارس بازگشتیم. در تیم، هر هفته آزمایشات را انجام می‌دهیم و مراقب هستیم. همه چیز تحت کنترل است و خوشبختانه تاکنون در بین بازیکنان هیچکس مبتلا نشده است.

 

* چطور شما به فوتبال ایتالیا رسیدید؟

- من زمان بلاژوویچ به تیم ملی دعوت شدم و به عنوان مدافع بازی می‌کردم در حالی که قبل از آن مهاجم بودم. در بازی ایران و عربستان بود که نمایندگان باشگاه پروجا در ورزشگاه بودند و می‌خواستند بازیکن ببینند. در نهایت آنها مرا انتخاب کردند.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,رحمان رضایی

* در کدام یک از تیم‌هایی که در آن بازی کردید، احساس بهتری داشتید؟

- در تیم مسینا که من گل صعود به سری A را به ثمر رساندم. مردم از ما قدردانی کردند و احساس محبت بیشتری نسبت به پروجا و لیورنو داشتم.

 

* تجربه ایتالیایی چقدر در حرفه شما به عنوان مربی وجود دارد؟

- از فوتبال ایتالیا الهام گرفته‌ام. سعی می‌کنم آنچه که آموخته‌ام را استفاده کنم. من سبک آنچلوتی را دوست دارم همچنین کونته، کاپلو و آلگری. سیستم مورد علاقه ام ۱-۳-۲-۴ است و به جای آن ۲-۴-۴ یا ۱-۴-۱-۴

 

* آیا هنوز سری A را دنبال می‌کنید؟

- فوتبال ایتالیا بسیار محبوب است و هیجان و زیبایی بیشتری دارد.

 

* آیا درست است که دیدار استقلال و پرسپولیس یکی از داغ‌ترین دربی‌های جهان است؟

- بدون شک استقلال - پرسپولیس محبوبترین دربی جهان است. در تهران ۱۵ میلیون نفر زندگی می‌کنند. شهر به دو بخش از این تیم‌ها تبدیل شده است. در تمام ایران ۳۰ میلیون نفر طرفدار پرسپولیس و ۲۵ میلیون نفر طرفدار استقلال هستند. استادیوم همیشه ۱۰۰ هزار تماشاگر دارد. این یک دربی است که تمام سال طول می‌کشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------