آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

سکوت کمیته اخلاق مقابل مدیران سرخابی



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فدراسیون فوتبال

 

فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق چرا بعد از گذشت چند هفته از بیانیه باشگاه استقلال واکنشی نسبت به اتهامات و موارد مطرح شده نداشته‌اند؟

 

ویدئوهای منتشر شده از مهدی رسول‌پناه که در آن رسماً به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اتهام دلالی می‌زند در کنار بیانیه هیأت مدیره باشگاه استقلال علیه احمد سعادتمند با انبوهی از اتهاماتی که متوجه مدیرعامل باشگاه استقلال شد، هر کدام پرونده سنگینی از موارد قابل بررسی از اتفاقاتی است که در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد.

 

مواردی از دلالی‌هایی که در دو باشگاه پر طرفدار رخ داده و مبالغی که بر همین اساس به هدر رفته است، به طور واضح بیان می‌شود اما با اینکه بارها و بارها به تلاش برای پیگیری و مبارزه با دلالی تأکید شده است اما هیچ واکنشی در برابر این موارد و اتهامات دیده نمی‌شود.

 

رسول‌پناه در ویدئوی منتشر شده می‌گوید: «چرا ربیع‌خواه را انداخت بیرون؟ به خاطر اینکه به ربیع‌خواه گفته باید پول ایجنتی‌ات را به من بدهی!» کوچکترین واکنشی به این اظهارنظر اما از سوی فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی‌اش نمی‌بینیم.

 

پیش‌تر از او البته هیأت مدیره باشگاه استقلال هم در بیانیه‌ای که علیه سعادتمند صادر کرد، به صراحت به عقد قراردادها در هتل اشاره کرد و در یکی از بندها یکی از دلایل برکناری سعادتمند را این‌طور بیان کرد: «رفتارهای خلاف شأن باشگاه در نقل و انتقالات و حضور سؤال‌برانگیز در یک هتل به جای ساختمان باشگاه، همچنین همراهی شائبه‌برانگیز برخی افراد در اتاق مذاکره که باعث ورود نهادهای نظارتی به موضوع نقل و انتقالات باشگاه استقلال شد.»

 

فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق که وظیفه رسیدگی به این موارد را دارند اما چرا بعد از گذشت چند هفته از بیانیه باشگاه استقلال و یک هفته از انتشار ویدئوی رسول‎پناه واکنشی نسبت به اتهامات و موارد مطرح شده نداشته‌اند؟ آیا صراحتی که در بیان اتهامات مطرح شده وجود دارد، کافی نیست برای اینکه نهادهای قضایی به این موضوع ورود کنند و پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود؟

 

عبدالرحمن شاه‌حسینی، قاضی بازنشسته و رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره احمد سعادتمند، هیأت مدیره باشگاه استقلال را مقصر می‌داند که علیه مدیرعامل پیشین این باشگاه طرح دعوا نمی‌کند. او می‌گوید: «اگر آنها به این موضوع رسیده‌اند که مدیر قبلی تخلف کرده چرا علیه او طرح دعوی نمی‌کنند؟»

 

علاوه بر هیأت مدیره که در واکنش به تخلفات مدیرعامل قبلی تنها به صدور بیانیه اکتفا کرد اما باید از فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق هم این سؤال را پرسید که اگر وظیفه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی و پیگیری موارد این چنینی نیست، پس این کمیته چه وظیفه مهم دیگری دارد؟

 

کمیته‌ای که بعد از استعفای تورک و بعد از صدور احکام جنجالی این کمیته در دوره ریاست قبلی، در سکوت عجیبی قرار گرفته است. سکوتی که شاید انتخاب رئیس کمیته اخلاق از سوی مجمع فدراسیون فوتبال و استقلال این نهاد براساس اساسنامه جدید بتواند آن را پایان دهد.

 

در حال حاضر شاید پیگیری وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و آنچه در زمان مدیران عامل سابق این دو باشگاه گذشته است، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی باشد که پیش روی فدراسیون فوتبال قرار دارد. اگر تا پیش از این تخلفات این چنینی در باشگاه‌های فوتبال به صورت پنهانی انجام می‌شد، در راستای مماشات‌ها و عدم پیگیری‌ فدراسیون فوتبال حالا این موارد علنی بیان می‌شوند و همچنان عاملان آن در مصونیت کامل هستند.

 

 ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------