آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

وضعیت ورزش مناطق قرمز، نارنجی و زرد تا ۱۴ آذر/ خبری از تعطیلی لیگ های ورزشی نشد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , لیگ های ورزشی
وضعیت ورزش کشور در ۱۴ روز آینده در مناطق قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع ویروس کرونا متفاوت خواهد بود. همچنین تصمیمی در مورد تعطیلی لیگ های ورزشی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام مراکز استان‌ها و ۱۶۰ شهرستان در شرایط قرمز هستند و جز مشاغل یک که ضروری هستند، سایر مشاغل تعطیل از شنبه هفته جاری به مدت ۲ هفته تعطیلی خواهند بود، همچنین بر اساس اظهارات مسئولان، ادامه یا لغو تعطیلی و محدودیت های اعمال شده پس از ۱۴ روز بر اساس وضعیت استان ها و شهرستان های مربوطه اتخاذ می شود.

 

طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.

 

ورزش در مناطق قرمز

بنابراین از امروز، شنبه اول آذرماه سال ۱۳۹۹، به مدت ۲ هفته شاهد تعطیلی مشاغل دو، سه و چهار در مراکز استان ها و ۱۶۰ شهرستان قرمز خواهیم بود که تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی را رقم می زند.

 

ورزش در مناطق نارنجی

طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ که حدود ۱۵۰ شهر یا شهرستان جزو این محدوده هستند، محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آن ها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت در ۱۴ روزه آینده نیستند.

 

ورزش در مناطق زرد

همچنین طبق اعلام، حدود ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که سطح شغلی ۴ در آن ها محدود خواهد شد که شامل باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی است.

 

سرنوشت لیگ های برتر

چهارشنبه هفته گذشته نیز، در بیستمین اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام شد: با توجه به مصوبات قبلی این ستاد که با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفته و دریافت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای که در همین راستا برای بازگشایی رشته های مختلف ورزشی تعیین شده‌ است به اطلاع می‌رساند مجوز برگزاری رویدادهای ورزشی شامل لیگ‌ها، مسابقات و اردوها خصوصا برای رشته های المپیکی کماکان به قوت خود باقی است و بالطبع هرگونه تصمیمات خارج از مصوبات این ستاد مجاز نیست و بدیهی است چنانچه فدراسیون های ورزشی تصمیمی مبنی بر عدم برگزاری رویدادهای ورزشی دارند، می توانند با پذیرش مسئولیت نسبت به این امر اقدام کنند.

 

در عین حال هرچند اواخر هفته گذشته، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش اعلام کرد مجوز برگزاری رویدادهای ورزشی شامل لیگ‌ها، مسابقات و اردوها کماکان به قوت خود باقی است، اما سخنگوی وزارت بهداشت از پیشنهاد تعطیلی لیگ‌های ورزشی به ستاد ملی کرونا خبر داده بود.

 

شب گذشته مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نیز اعلام کرد فدراسیون های ورزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی لیگ های مختلف را برگزار تا فضای شادابی برای مردم در منزل فراهم شود.

 

همین مسئله باعث شد تا موضوع ادامه فعالیت لیگ های ورزشی در ۱۴ روز آینده منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باشد که در این راستا صحبتی از تعطیلی لیگ های ورزشی از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به میان نیامد که این مسئله به منزله ادامه فعالیت لیگ های ورزشی تلقی می شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------