استقلال بدون فکر و بهانه تراشی های فکری!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

سرمربی استقلال بابت عملکرد تیمش مقصران مختلفی می‌تراشد و وقت بیشتری می‌خواهد، ولی در تساوی مقابل صنعت نفت هم نشانه‌های پیشرفت دیده نشد

 

استقلال را بدخواهان  ارنج کرده بودند؟ 

محمود فکری در واکنش به انتقادات از نمایش این فصل استقلال که بعد از تساوی مقابل پیکان شدت گرفت، بارها از «بدخواهان» گفته که دوست ندارند تیمش نتیجه بگیرد، ولی بعد از بازی دیروز مقابل صنعت نفت شاید بهتر باشد که به جای نیت‌خوانی از منتقدان و رسانه‌ها وقت و تمرکز بیشتری را برای رفع معایب تیمش صرف کند، چرا که با ادامه این وضعیت ممکن است پستش را زودتر از چیزی که تصور می‌کند از دست بدهد.

 

استقلال در پنجمین بازی این فصل هم تیمی آشفته بود که برنامه مشخصی برای رساندن توپ به محوطه جریمه حریف نداشت و وقتی هم توانست روی یکی از معدود حملاتش به گل برسد، نتوانست از آن محافظت کند و دو امتیاز حساس دیگر را در تهران از دست داد.

 

استقلال نسبت به دو بازی قبل مقابل ماشین‌سازی و پیکان، سه تغییر داشت که هر سه آنها در خط میانی بود. استقلال به دلیل مصدومیت ریگی و غفوری دو تعویض اجباری داشت، ولی بیرون نشستن میلیچ با میل کادر فنی بود و نشان می‌داد ایده استفاده از دو مدافع کناری در هر طرف زمین نتیجه نداده است. باقری و مهدی‌پور در مرکز زمین بودند و شجاعیان و رضاوند بازی را در کناره‌ها شروع کردند، هرچند اجازه داشتند به سمت داخل و پشت محوطه جریمه حریف حرکت کنند و این به استقلال کمک کرد بر خلاف دو بازی قبل ارتباط بهتری بین هافبک‌ها و مهاجمان برقرار شود.

 

با این حال بازیکنان استقلال در نیمه اول هماهنگی خوبی نداشتند و به ندرت توانستند دروازه صنعت نفت را تهدید کنند. در ترکیب جدید استقلال ناهماهنگی زیادی به چشم می‌آمد و حرکات ترکیبی زیادی دیده نمی‌شد. همچنین پاس‌های اشتباه که بخشی از آن به خاطر پرس صنعت نفت در میانه زمین بود، اجازه نمی‌داد انتقال توپ به خط حمله 

موفق باشد.

 

در نیمه دوم استقلال تلاش کرد سرعت بیشتری به بازی بدهد و با نفرات بیشتری در حمله شرکت کند. گل دقیقه 50 استقلال نتیجه نفوذ نادری، مدافع چپ تیم و پاس خوبش به قایدی و در نهایت ریباند موفق احمد موسوی، مدافع راست تیم بود. استقلال بعد از این گل می‌توانست گل دوم را بزند و بردش را قطعی کند، ولی آنچه در دقایق باقی‌مانده دیده شد، نشان داد که این تیم برای حفظ نتیجه هم برنامه دقیقی ندارد.

 

فکری در شرایطی که تیمش نیاز به حفظ گل داشت، سجاد آقایی را به خط حمله اضافه کرد و ارسلان مطهری را پس از 80 دقیقه دوندگی در خط حمله و اوج خستگی به هافبک راست برد. با همین تعویض عجیب و اشتباه مطهری بود که صنعت نفت به گل تساوی رسید. مطهری توپ را نزدیک خط میانی از دست داد و با دستپاچگی آن را به کرنر فرستاد تا تیم میهمان با همان ضربه به گل تساوی برسد.

 

صنعت نفت پیش از گل هم چند بار توانسته بود روی ضربات ایستگاهی دروازه استقلال را به خطر بیندازد، از جمله گل طالب ریکانی که آفساید اعلام شد، ولی کادر فنی این تیم هیچ تصمیمی برای بالا بردن امنیت محوطه جریمه تیمش نداشت. اضافه شدن مدافع سرزنی مثل دانشگر در این شرایط می‌توانست استحکام دفاعی استقلال را بالاتر ببرد، ولی او تنها بعد از گل تساوی حریف و در آخرین ثانیه‌های بازی به خط حمله رفت تا شاید بتواند گل پیروزی را بزند!

 

فکری احتمالاً در روزهای آینده دوباره بخواهد به منتقدان حمله کند و به فکر ساختن دشمنان فرضی باشد، ولی واقعیت استقلال و آنچه مبنای اصلی قضاوت هواداران است، همین نود دقیقه‌هایی است که از تلویزیون می‌بینند و آنها خوب می‌دانند که مسئولیت ارنج و تعویض‌ها با فکری است، نه بدخواهان!

 

ایران/ آرمن ساروخانیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------