شجاعی: خطا روی عالیشاه 120 درصـــد پنالتـــی بـــود!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی شجاعی

 

علی شجاعی، وینگر چپ پرسپولیس به‌خاطر محرومیت سعید آقایی مقابل سپاهان در پست دفاع چپ بازی کرد؛ بازیکنی که بشدت از داور بازی تیم‌شان مقابل سپاهان ناراضی است و او را در تعیین و رقم خوردن نتیجه مساوی بسیار تأثیرگذار می‌داند.

 

چهارتا از پنج کارشناس داوری پنالتی روی عالیشاه را رد کرده‌اند. خودت چه نظری داری؟

 من آن خطا روی امید عالیشاه را خیلی خوب دیدم به همین دلیل قاطعانه می‌گویم این خطا 120درصد خطای پنالتی بود که متأسفانه داور برای ما نگرفت.

 

چرا تیم‌تان خیلی به داوری معترض بوده؟

 من می‌خواهم از اینجا حرفم را شروع کنم که اتفاق‌ها علیه تیم ما قبل از رفتن به لیگ قهرمانان شروع شده تا تیم ما به‌هم بریزد. قبل از حضور در آسیا هم چندین بازیکن‌مان را از دست می‌دهیم و عیسی را هم به آن شکل بی‌جهت محروم می‌کنند. وقتی داوری‌ها و عوامل بیرونی دیگر اینطور علیه ما می‌شوند فشار مضاعفی به تیم وارد می‌شود و تأثیر منفی می‌گذارد.

 

اما به هر حال باید این را هم قبول داشته باشید که تیم‌تان نتوانسته در حد مدافع عنوان قهرمانی ظاهر شود.

 تیم ما جز یکی دو بازی در بقیه بازی‌هایش واقعاً خوب بازی کرده. مقابل سپاهان هم مستحق برد بود اما دو سه ضربه بازیکن ما گل نشد و از همه مهم‌تر هم پنالتی مسلم‌مان روی امید عالیشاه گرفته نشد تا از برد محروم بمانیم.

 

خودت هم کارت زرد گرفتی.

 من همیشه برای داوران احترام خاصی قائل بوده و هستم اما داوری بازی‌مان مقابل سپاهان اصلاً خوب نبود و واقعاً به ضرر پرسپولیس سوت زد و تمام 50-50ها را هم به سود سپاهان سوت زد. من در برخورد با بازیکن سپاهان مرتضی منصوری کتفم در رفته اما داور به من کارت زرد می‌دهد. واقعاً مانده بودم بعد از این صحنه چه باید به داور بگویم و وقتی به او معترض شدم که من مصدوم شدم و بازیکن حریف روی من خطا کرده، داور هیچ ترتیب اثری نداد و به من گفت که من خطایی تشخیص ندادم. باور کنید مانده بودم چه بگویم و چه کاری باید بکنم چون در طول بازی دوبار کتفم در رفت و خودم کتفم را جا انداختم.

 

به نظر می‌رسد حضور استقلال در صدر و فاصله 7 امتیازی با تیم‌تان، فشار مضاعف و استرس مضاعفی را بر تیم‌تان وارد ساخته که نتوانسته‌اید از آن خارج شوید.

 ما را با هیچ تیمی قیاس نکنید چون ما کاری به تیم‌های دیگر نداریم و تعداد بازی‌های‌مان هم چند بازی کمتر از تیم‌های دیگر است. ما تنها تیمی هستیم که در لیگ بیستم نباخته‌ایم و کادر فنی داریم که بهترین هستند و واقعاً بر کارشان و شرایط تیم‌شان واقف هستند.

 

چه مواردی را دقیقاً به‌عنوان فضای بیرونی مخرب علیه تیم‌تان می‌دانی؟

 فشار روی مهاجمان ما واقعاً زیاد است و این مسأله استرس زیادی را روی ماجمان جوان ما وارد ساخته است. جدا از آن داوری‌ها هم در چند بازی واقعاً به ما ضربه زده چون داوران در چند بازی خطاهایی را دیدند اما به سود تیم ما نگرفتند. مثلاً همان اخطاری که داور به من داد اصلاً مستحقش نبودم و چند دقیقه هم مجبور شدم بیرون باشم که تیمم داشت سر نفوذ حریف از همان جناح و جای خالی من گل می‌خورد. بعد از آنکه در دقیقه 78 اخطار گرفتم تا پایان بازی به‌خاطر نگرفتن اخطار بعدی با استرس و ترس زیادی بازی کردم.

 

در دفاع چپ پست غیرتخصصی‌ات بازی کردی. از نمایشت رضایت داری؟

 هیچ‌وقت به‌دنبال بهانه نبوده و نیستم و تا آنجا که توانم بود تلاشم را انجام دادم و هر پستی که کادر فنی صلاح بداند با تمام توانم در آنجا بازی خواهم کرد.

 

دو هوادار پرسپولیس بعد از تماشای فینال آسیا و از دست دادن جام فوت کردند. در این رابطه چه صحبتی داری؟

 باور کنید از شنیدن این خبر واقعاً همه تیم متأثر و ناراحت شدند و خودم هم داشتم به این نکته فکر می‌کردم که ای کاش در دو سه دقیقه‌ای که در فینال مقابل اولسان به میدان رفتم می‌توانستم کاری انجام دهم که تیمم بازنده نشود و چنین اتفاقی را شاهد نباشیم. این اتفاق نشان می‌دهد در تیمی بازی می‌کنیم که اثراتش فراتر از یک بازی فوتبال است به همین دلیل در هر بازی با تمام وجود می‌جنگیم تا هواداران‌مان را خوشحال کنیم و نکته دیگری جز این موضوع در ذهن ما وجود ندارد.

 

در دربی با شرایطی که در چند بازی اخیرتان داشتید می‌توانید پیروز شوید؟

 برای شادی دل هواداران‌مان در دربی 90 دقیقه تمام می‌جنگیم. ما کادری داریم که می‌توانند تیم‌مان را خوب جمع کنند و بزرگترهایی داریم که قادرند به بقیه بازیکنان بیشترین کمک را انجام بدهند و به تیم کمک کنند.

 

اما مساوی‌های متوالی در بازی‌های سه امتیازی تفاوتی با باخت ندارد.

 تیم ما خوب بازی می‌کند. هنوز هم تعداد زیادی بازی انجام نداده‌ایم که کار را برای پرسپولیس تمام‌شده بدانند و من معتقدم با اولین برد از شرایط فعلی خارج خواهیم شد.

 

در 7 بازی اخیرتان 10 امتیاز از دست دادید. این موضوع نگران‌تان نمی‌کند؟ ضمن اینکه پرسپولیس در چهار سال اخیر به این دلیل قهرمان شده‌اید که بر خلاف امسال امتیازهای نیم‌فصل اول را خیلی خوب جمع کرده بودید.

 بالاخره فوتبال است و گاهی اتفاقاتی رقم می‌خورد که یک تیم به حق واقعی‌اش نمی‌رسد. فکر می‌کنم با 7 بازی و در حالی که هنوز کلی بازی مانده تا نیم‌فصل اول تمام شود زود نباید راجع به مدافع عنوان قهرمانی حرف زد. تیمی که تاکنون نباخته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ان‌شاءالله با به دست آوردن یکی دو برد شرایطش را ارتقا داده و همه چیز روبراه خواهد شد.

 

 ایران / ناصرقراگزلو     

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------