جزئیات بدهی میلیاردی بارسلونا/ کرونا آبی‌اناری‌ها را ورشکست می‌کند؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,بارسلونا
روز گذشته گزارشی از بدهی بیش از یک میلیارد یورو برای باشگاه بارسلونا منتشر شد که نگرانی ها را به شدت افزایش داده است. 

به گزارش فارس، روز گذشته رسانه‌های بارسایی اعلام کردند بدهی‌های باشگاه به مبلغ عجیب و وحشتناک 1.173 میلیارد یورو رسیده و این باشگاه باید 730 میلیون یورو را در یک زمان کوتاهی باید بپردازد.

 

از این 730 میلیون یورو بدهی، 265 میلیون یورو مختص موسسات اعتباری، 164 میلیون یورو برای پرسنل، 2.5 میلیون یورو تعهدات و سایر اوراق بهادار قابل معامله و 298 میلیون یورو دیگر بدهی‌ها است.

 

بارسلونا فصل 2019-2020 را با میزان بدهی 488.4 میلیون یورو به اتمام رساند و باشگاه از طلبکاران خود مهلت خواست که این واریزی به زمان دیگری موکول شود.

 

در گزارش‌های پیش در خصوص آسیب‌ کرونا به فوتبال صحبت کردیم که بارسلونا بیشترین ضرر را در این پاندمی به ثبت رسانده است.  آنها امیدوارند که تا پایان ژوئن بتوانند بخشی از بدهی‌های خود بپردازند و برای دیگر بدهی‌ها زمان بخرند.

 

از طرفی سران بارسلونا امید دارند تا با باز شدن ورزشگاه‌ها بخشی از درآمد‌های پیش‌بینی‌ شده را بدست آورند ولی به نظر می‌رسد در مدت زمان کوتاهی که برایشان باقی‌ مانده، درآمد زیادی حاصل نشود.

 

این باشگاه تخمین زده بود که 56 میلیون یورو از حضور 25 درصدی طرفداران در ماه فوریه (بهمن ) و 50 درصدی در ماه می ( اردیبهشت) درآمد کسب کند که به نظر می‌رسد این اتفاق نیز رخ نخواهد داد.

 

از طرفی بارسلونا به 19 باشگاه در مورد مسائل نقل و انتقالاتی بدهکار است که در مجموع این رقم 126 میلیون یورو تخمین زده شده است. به عنوان مثال، نزدیک 30 میلیون یورو از این مبلغ از آن لیورپول به خاطر فیلیپه کوتینیو است. بازیکنی که اگر به 100 بازی در بارسلونا برسد، این تیم باید 20 میلیون یوروی دیگر به لیورپول پرداخت کند. ستاره برزیلی که اصلا در ترکیب آبی‌اناری‌ها جواب نداد و فصل گذشته با پیراهن بایرن مونیخ 2 بار دروازه بارسا را نیز باز کرد و در انتها به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

 

وضعیت بغرنج بارسلونا ادامه دارد و این باشگاه رئیس ندارد و هنوز مشخص نیست انتخابات در چه زمانی برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد تمام برنامه‌ ریزی‌ها انجام شده تا با یک بار تعویق انتخابات، این رای‌گیری در تاریخ 17 اسفند برگزار شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------