کربکندی: قرارداد ترکمانچای با مجیدی؟ این صحبت‌ها خنده‌دار است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال
صحبت‌هایی همانند قرارداد ترکمانچای با مجیدی که رسانه‌ای می‌شود بیشتر خنده‌دار است و جالب اینکه هر روز برای ما یک سرمربی انتخاب می‌کنند و هر روز یک نفر قطعی می‌شود و اینها بازی‌های رسانه‌ای است که همیشه وجود دارد. 

 تیم فوتبال ذوب‌آهن با وجود نمایش‌های کیفی و مطلوب در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر نتوانست نتایج قابل‌قبولی را کسب کند و به همین منظور مسئولان این باشگاه ترجیح دادند با رحمان‌رضایی خداحافظی کنند.

 

این درحالی است که شکاف و اختلاف عمیق بین کادرفنی و اعضای هیات‌مدیره به‌خصوص بین رحمان رضایی و رسول کربکندی سخنگو و عضو هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن وجود داشت هرچند کربکندی معتقد است به‌عنوان سخنگوی باشگاه وظیفه داشته تا فرصت نهایی برای رضایی را رسانه‌ای کند اما توقع آن را نداشته است که این سرمربی در مصاحبه‌هایش علیه وی، اقدام به توهین کند. درخصوص همین موارد و البته شایعه تمام‌شدن کار سرمربیگری فرهاد مجیدی در این تیم اصفهانی و مسائل مرتبط دیگر با سخنگو و عضو هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با کربکندی را در ادامه می‌خوانید.

 

از دیدار هفته آخر نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر شروع کنیم. ارزیابی‌تان از دیدار مقابل مس رفسنجان در خانه این تیم چیست؟

بعد از تعویض آقای رحمان رضایی فعلا تا تعیین سرمربی مسئولیت به میلیچ که در زمان سرمربیگری رضایی دستیاری وی را برعهده داشت، سپرده شده است و فعلا مسئولیت با اوست تا بعد ببینیم به امید خدا چه پیش خواهد آمد. تیم با پرواز چارتر راهی رفسنجان شد و امیدواریم در دیدار پایانی نیم‌فصل بچه‌ها با یک بازی خوب نتیجه را نیز ازآن خود کنند هرچند مس رفسنجان علی‌رغم گمنام بودن بازیکنانش یک تیم کاملا هماهنگ و قابل احترام است که زیبا و خوب بازی می‌کند و قطعا بازی سختی را در پیش داریم و این درحالی است که این مسابقه روی چمن مصنوعی که ویژگی‌های خودش را دارد، برگزار می‌شود. در هر صورت امیدواریم این بازی به خیر و خوشی برای ما تمام شود تا بتوانیم در روزهای بعد و نهایتا تا سه‌شنبه سرمربی جدید ذوب‌آهن را انتخاب کرده و نام او را اعلام کنیم تا او نیز هرچه سریع‌تر مشغول به‌کار شود و تیم هرچه سریع‌تر از این وضعیت خلاصی پیدا کند.

 

در نیم‌فصل اول یقه تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس را گرفتید و در طول رقابت‌ها فوتبال تاکتیکی و خوبی را به نمایش گذاشتید. با وجود این چرا ذوب‌آهن در قعر جدول قرار دارد؟

در هر صورت چند دلیل وجود دارد که یکی از آنها از دست دادن چندین بازیکن خوب و باتجربه‌مان بود که تازه با ذوب‌آهن هماهنگ شده بودند. ازسوی دیگر از همان روز اول با مشکلات داوری برخورد کردیم و از این ناحیه خیلی لطمه خوردیم و چه‌بسا تا به‌امروز هفت، هشت امتیاز را داوران با تصمیمات عجیب‌شان در طول نیم‌فصل از تیم ما گرفتند. شاید این‌طور استنباط شود که داور یک‌روز به‌نفع می‌گیرد و یک‌روز به‌ضرر تیمی ‌اما قضاوت‌ها پی‌درپی به‌ضرر ذوب‌آهن تمام شد و از این موضوع لطمه خوردیم و این اتفاق مساله مهمی ‌بود که هم از لحاظ روحی و روانی به تیم آسیب زده و هم اینکه با قرار گرفتن در رتبه‌های پایین جدول این موضوع باعث شد تا به‌طور طبیعی یک مقدار استرس و فشار به مجموعه اعضای تیم وارد شود. یکی از مشکلات دیگر ما این بود که خیلی راحت گل می‌خوردیم و یک‌سری مشکلات فنی وجود داشت که امیدواریم سرمربی بعدی بتواند آنها را برطرف کند، هرچند باید منتظر بمانیم تا ببینیم کادرفنی جدید چه بازیکنانی را نیاز دارد که اگر در شرایطی باشیم که بتوانیم این نفرات را جذب کنیم این کار را هرچه سریع‌تر انجام می‌دهیم تا تیم شرایط بهتری پیدا کند.

 

در یکی از مصاحبه‌هایتان صحبت‌هایی را مطرح کردید که به مذاق رحمان ‌رضایی خوش نیامد و او به آنها پاسخ داد و شما نیز در این اواخر تهدید کردید به‌زودی پاسخ سرمربی سابق ذوب‌آهن را خواهید داد‌. این اختلافات تا چه اندازه به ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول لطمه زد؟

اول اینکه از طرف من اتفاقی نیفتاد و من فقط رای و نظر هیات‌مدیره را به این دلیل که مسئولیت سخنگویی باشگاه را داشتم، رسانه‌ای کردم. درواقع این فرصتی را که به رحمان رضایی داده شده بود هیات‌مدیره ازمن خواست تا اعلام کنم اما در ادامه رضایی به تصور اینکه این تصمیمات، تصمیمات فردی بوده و من سرخود این موضوع را اعلام کرده‌ام یک مصاحبه بد انجام داد و به بنده توهین کرد اما من در ادامه به‌خاطر ذوب‌آهن سعی کردم به این مسائل دامن نزنم و در آن زمان جوابگوی ایشان نبودم اما بالاخره خیلی از فوتبالیست‌های قدیمی ‌و کسانی که از من شناخت داشتند پاسخ محکمی ‌را به ایشان دادند اما من خودم را وارد این بحث‌ها نکردم تا این موضوع بعدا بهانه‌ای نشود برای عدم نتیجه‌گیری تیم. از حق خودم گذشتم تا به تیم ذوب‌آهن لطمه نخورد.

 

البته در آن بیانیه فقط به فرصت پیش‌روی ذوب‌آهن و رضایی برای کسب نتیجه اشاره شده بود.

بله، همان‌طور که اشاره کردید اصلا صحبت این بود و هیات‌مدیره فرصتی را داد و آنها مصوب کردند اگر در ۵بازی آینده ذوب‌آهن نتواند ۱۱امتیاز به دست بیاورد با رحمان رضایی قطع همکاری خواهد شد و من فقط این موضوع را اعلام کردم اما در ادامه او مصاحبه تند و بدی را علیه من انجام داد که من گفتم به‌خاطر شرایط ذوب‌آهن خودم را وارد این مباحث نمی‌کنم و سعی کردم منافع تیم را مهم‌تر از این مسائل بدانم و جوابی به ایشان ندهم.

 

یک‌سری شایعات در این چند وقت اخیر منتشر شد که یکی از مدیران لیگ برتری که قبلا خودش فعالیت داوری داشته است در تماس با داوران از آنها خواسته علیه تیمش سوت بزنند تا بهانه برای قطع همکاری با کادرفنی به دست بیاید. این کدها تقریبا با مدیرعامل ذوب‌آهن همخوانی دارد!

 

من هم شنیدم اما این یک بحث کاملا غیرقابل‌قبول است. اصلا مگر می‌شود یک مدیر دم داوران را ببیند تا علیه تیمش سوت بزنند؟ این‌هم از آن حرف‌هایی بود که غیرقابل‌قبول بود و اصلا هضم‌کردنی نیست.

 

البته جواد محمدی یکی از مدیران جوان فوتبال ایران است که تجربیات ارزشمند مربیگری را به‌همراه ندارد و چه‌بسا این موضوع امروز به نقطه‌ضعف ذوب‌آهن تبدیل شده است. مدیریت محمدی را درخصوص نتایج به دست آمده و روند این باشگاه اصفهانی در این مدت که او مدیریت می‌کند، چقدر تاثیرگذار می‌بینید؟

به هر حال در کشور ما مدیریت‌ها انجام می‌شود و او نیز از آنجایی که یک داور فوتبال محسوب می‌شد زمانی که به مدیریت ذوب‌آهن رسید برخی مسائل اجتناب‌ناپذیر بود، ضمن اینکه هر تغییری می‌تواند یک مقدار به‌هم‌ریختگی‌هایی را ایجاد کند. با این حال محمدی تلاشش را کرد تا به تیم کمک کند و هر کاری هم که از دستش برمی‌آمد انجام داد، ازسوی دیگر هیات‌مدیره همه‌جوره به باشگاه کمک کرده و هیچ رقم کم نگذاشت و بازیکنانی که جذب شدند نیز با نظر سرمربی تیم بود و اصلا قصوری انجام نشد و حتی در اقدامی قابل ملاحظه که هیچ باشگاهی آن را انجام نمی‌دهد دو، سه‌ماه قبل حدود ۳۰درصد قرارداد بازیکنان‌مان را درحالی پرداخت کردیم که تا امروز خیلی از باشگاه‌ها هنوز این مبلغ را به بازیکنان‌شان نداده‌اند.

 

در هیچ سالی تیم با پرواز چارتر سفر نمی‌کرد اما الان همه مسافرت‌های ذوب‌آهن با پرواز ‌چارتر انجام می‌شود، این اتفاقات در گذشته هیچ زمان وجود نداشت اما همه این کارها به‌خاطر کمک به تیم انجام شده و فکر نمی‌کنم هیچ کمبودی از ناحیه مدیریت یا هیات‌مدیره این وسط وجود داشته باشد که کسی بخواهد از آن لطمه بخورد.

 

شنیده می‌شود برای سرمربیگری ذوب‌آهن با فرهاد مجیدی تمام کرده‌اید. این موضوع چقدر صحت دارد؟

با هیچ‌کس هنوز توافق نکرده‌ایم و اگر تمام کرده بودیم اسم او را اعلام می‌کردیم. در این مورد هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم هرچند بعد از مذاکره با گزینه‌های مختلف فعلا به دو گزینه نهایی رسیده‌ایم و ان‌شاءالله تا سه‌شنبه سرمربی‌مان را اعلام می‌کنیم.

 

مجیدی هم جزء این دو گزینه است؟

من اسم هیچ‌کس را نمی‌برم. سعی می‌کنیم تا دوشنبه و سه‌شنبه آینده سرمربی خودمان را مشخص کنیم.

 

یکی از رسانه‌های وابسته به فوتبال اصفهان خبری را منتشر کرد که با مجیدی با بندهای فسخ در حد قرارداد ترکمانچای قرارداد امضا کرده‌اید و به‌زودی نام او را رسانه‌ای خواهید کرد.

خیر، این‌طور هم نیست. اولا در مذاکراتی که باشگاه با مربیان داشته من حضور نداشتم و قرار شده تا مدیرعامل باشگاه با گزینه‌ها صحبت کند و بعد از جمع‌بندی موضوع به هیات‌مدیره منتقل شود. من خبر دارم با چه کسانی صحبت شده اما قرار نیست این اسامی ‌را مطرح کنم هرچند من هم این شایعات را می‌شنوم و فکر نمی‌کنم این صحبت‌ها صحت داشته باشد. این صحبت‌ها که رسانه‌ای می‌شود بیشتر خنده‌دار است و جالب اینکه هر روز برای ما یک سرمربی انتخاب می‌کنند و هر روز یک نفر قطعی می‌شود و اینها بازی‌های رسانه‌ای است که همیشه وجود دارد.

 

خود میلیچ را به‌عنوان سرمربی انتخاب نمی‌کنید؟

بعید است. ما سرمربی‌مان را مشخص می‌کنیم و بسته به نظر او هرکسی را بخواهد در کادر نگه خواهد داشت و هرکسی را که نخواست با او قطع همکاری می‌کنیم.

 

صحبت از حضور میلاد جهانی در استقلال بود و حتی در این خصوص باشگاه ذوب‌آهن بیانیه‌ای را هم صادر کرد اما بعدا اعلام شد جهانی در لیست محمود فکری قرار ندارد. 

درست است چون در آن زمان نه نامه‌ای و نه درخواستی بود و این موضوع طوری رسانه‌ای شده بود که انگار استقلالی‌ها این بازیکن را می‌خواهند. بعد هم ذوب‌آهن با این وضعیتی که دارد باید به‌دنبال جذب بازیکنان جدید هم باشد حالا با این وضعیت بخواهد بازیکن هم از دست بدهد دیگر کار حرفه‌ای و درستی نیست، برای سایر بازیکنان‌مان نیز درخواستی نیامده هرچند باید تا شروع رسمی ‌فصل نقل‌وانتقالات زمستانی صبر کنیم.

 

به‌عنوان پیشکسوت ذوب‌آهن با این وضعیتی که دارید فکر می‌کنید این تیم در لیگ برتر بماند؟

من که نمی‌توانم قولی بدهم و باید سرمربی قول بدهد، ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا این اتفاق نیفتد چون حیف است تیمی ‌با ۵۲سال قدمت بخواهد بیفتد. اگر این اتفاق رخ دهد این خبر می‌تواند بدترین خبر باشد اما امیدوارم با تقویت تیم و کادرفنی که اضافه می‌شود ذوب‌آهن بتواند به جایگاه واقعی خودش برگردد.

 

 محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------