داورزنی: از مجلس کمی ناراحتیم/ مانند بچه‌های یتیم هستیم



  فدراسیون والیبال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رییس فدراسیون والیبال گفت: نیاز داریم مجلس و سایر ارگان‌ها به فدراسیون ها کمک کنند و به همان اندازه انتظاراتی که از رشته‌ها دارند، توجه کنند. 

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در نشست روسای فدراسیون های المپیکی با نوبخت گفت: دوستانی که اینجا نشسته‌اند روسای مظلوم فدراسیون ها هستند که در تلاش برای افتخار آفرینی هستند. فدراسیون های ایران ملی هستند نه صنفی. فدراسیون ها حمایت شدند اما رفتن به المپیک این نیست که پولی به فدراسیون ها تزریق شود که فقط در المپیک حاضر باشند چرا که مردم از ورزش انتظار کسب مدال و افتخار دارند. در این‌ دنیای نابرابر  باوجود تحریم‌ها ورزشکاران ایرانی معجزه می‌کنند و جز معجزه نمی توان اسمش را چیز دیگری گذاشت. باید با تمام وجود کار کنند تا کسب سهمیه کنند.

 

او ادامه داد: اینکه بودجه فدراسیون‌ها افزایش یافته قابل تقدیر است ولی وقتی می‌بینیم مجلس ۱۰ فدراسیون را جدا می‌کند و به دو رشته تیمی که هزینه های زیادی دارند، بودجه خاصی تخصیص نمی دهد، کمی ناراحت می شویم. والیبال برای ۲۰۲۴ کارش را شروع کرده ولی هزینه‌ها بالا است. برای نمونه همین اعزام تیم‌ملی والیبال به ایتالیا و لیگ ملت‌ها ۷ میلیارد هزینه داشت. برای والیبال استعدادیابی شده که در حال حاضر در این سطح قرار داریم. در دو ماه آینده مطمئنا دولت کمک‌های دیگری هم خواهد داشت اما حضور در المپیک و افتخار آفرینی نیاز به یک عزم ملی و حمایت‌های ویژه دارد.

 

داورزنی همچنین گفت: رفتن به المپیک در سراسر جهان یک امر ملی به حساب می‌آید و انتظارم از مجموعه دولت این است که یک‌سری حداقل ها را اجرایی کنند. یک‌ قهرمان المپیک انتظاراتی دارد و باوجود آنکه برخی موارد حتی قانون‌هم شده‌، اما اجرایی نمی‌شود. واقعا استخدام یک‌ قهرمان و تعلق حقوق به‌وی، کمترین کار در حق این ورزشکاران است. جا دارد از تمام تلاشهای دولت تشکر کنیم اما نیاز به اصلاح ساختار داریم و مجلس هم اگر انتظاراتی دارد باید برای رسیدن به این اهداف بودجه هم تخصیص دهد.

 

او افزود: مانند بچه یتیم‌هایی هستیم که کمیته و وزارت به ما کمک می‌کنند اما مشخص نیست در ردیف بودجه دولت چه اندازه سهم داریم که برنامه‌ریزی کنیم. باید با فدراسیون‌هایی رقابت کنیم که بودجه سالیانه آنها ۵۰ میلیون دلار است. اگر قرار است در ۲۰۲۴ سهمیه‌های المپیک بیشتری بگیریم، فعالیت‌ها باید تبدیل به عزم ملی شود. ما نیاز داریم مجلس و سایر ارگان‌ها کمک کنند و به همان اندازه انتظاراتی که از رشته‌ها دارند توجه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------