باشگاه پرسپولیس: خطیبی اخلاق را هم باخت | خطیبی: به تراکتور و زنوزی خیانت کرده‌اند



 خطیبی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت:‌ آقایان آمدند و رفتند اما هزینه چند صد میلیاردی برای زنوزی و اعصاب خردکنی برای هوادار ماند. 

به گزارش فارس، رسول خطیبی، سرمربی تیم تراکتور پس از بازی با پرسپولیس گفتگویی با رسانه رسمی باشگاه تراکتور داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

اهل بهانه آوردن نیستم که بگویم زمین و دیوار کج بود!

وی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: روزی که پیشنهاد تراکتور را دریافت کردم و در آلومینیوم بودم، از دو تیم دیگر لیگ برتر نیز پیشنهاد داشتم و شرایط تراکتور را می‌دانستم. تمامی این روزها را پیش‌بینی می‌کردم و اهل بهانه آوردن نیستم که بگویم زمین کج بود و دیوار! تمامی این شرایط سخت را می‌دانستم و خواست خودم بود که وارد این مشکلات بی‌شمار شوم. 

 

نام‌ها باید بر اساس نیاز تیم باشد نه نیاز افراد خاص!

سرمربی تراکتور ادامه داد: تیمی را تحویل گرفتم که بالانس نبود. در یک پست ترافیک بازیکن داشت،در پست دیگر بازیکن نداشت و یا یک بازیکن در یک پست داشت. این برای تیمی که برای چهار جام بسته شده خیلی عجیب بود و به نظر من برای حضور در چهار جام باید برای هر پست دو بازیکن آماده جذب می‌شد. نام‌ها باید بر اساس نیاز تیم باشد نه نیاز افراد خاص!

 

اجازه ندهیم دردانه آذربایجان را حیاط خلوت بکنند.

خطیبی اضافه کرد: به‌خاطر نام بزرگ تراکتور، تمامی این مشکلات و حواشی‌های موجود را با عشق قبول کردم تا این ساختار کج را اصلاح کنم و با کمک مدیریت و حمایت هواداران اجازه ندهیم تا دردانه آذربایجان را حیاط خلوت بکنند. این اصلاح ساختار را انجام خواهم داد، حتی اگر به قیمت نابودی خودم باشد. تراکتور از لحاظ امکانات سخت افزاری یکی از یهترین های ایران است.

 

بازیکن تراکتور بدون یک دقیقه بازی 20 میلیارد طلب‌کار شده است

وی ادامه داد: با مالکیت و هیئت مدیره اولین روز صحبت کرده‌ایم و برنامه داریم تا تیم را برای فصل‌های آتی ببندیم و برای فصل بعد تیمی بسته خواهد شد که برای سه فصل نیاز‌های فنی تراکتور تامین شود ولی متاسفانه آقایان مدیر در این باشگاه به هوادار و مالک ظلم کرده‌اند. تیمی بسته‌اند که بازیکن بدون یک دقیقه بازی 20 میلیارد طلب کار شده است.

 

برخی مدیران از اعتماد زنوزی سوء استفاده کردند

خطیبی تصریح کرد: مهاجمی آورده‌اند که ماهیانه چهار صدمیلیون حقوق می‌گرفت و در یک فصل و نیم سه گل هم نزده است. اینها به فوتبال آذربایجان خیانت کرده‌اند و لازم می‌دانم این را بگویم که برخی از مدیران گذشته از اعتماد آقای زنوزی سواستفاده کرده‌اند و در حق تراکتور و آقای زنوزی ظلم کرده اند. 

 

تراکتور فعلی با تفکرات پنج مربی بسته شده است

وی خاطرنشان کرد: تیم موجود با تفکرات پنج مربی بسته شده است و در ابتدای هر سال با تغییرات زیادی نیز در بازیکنان همراه بوده که حجم این تغییرات هرگز به نفع تراکتور نیست. این یک اصل غیر قابل انکار است که لازمه موفقیت در فوتبال ثبات است و تنها این سیستم دلالی است که از رفت و آمد ها نفع برده است.

 

آقایان آمدند و رفتند اما هزینه چند صد میلیاردی برای زنوزی و اعصاب خردکنی برای هوادار ماند

سرمربی تراکتور تصریح کرد: جلوی این ساختار نامنظم فنی باید در یک جایی گرفته می‌شد و هیچ مربی دوست نداشت که به خاطر ساختار فنی تراکتور خود را درگیر کند. این چنین بود که آقایان آمدند و رفتند و تنها چیزی که ماند یک هزینه‌های چند صد میلیاردی روی دست بخش خصوصی و شخص آقای زنوزی بوده است و دلشکستگی و اعصاب خردکنی برای هوادار.

 

پس از کرونا قدرت دست برخی مجازی ها افتاد و مشخص نشد چه کسی هوادار و چه کسی کاسب است

خطیبی افزود: تراکتور متعصب‌ترین و خاص ترین هواداران فوتبال را دارد و همگی آنها به نام تراکتور و آذربایجان عشق دارند و با آن زندگی می‌کنند ولی سلیقه‌ها مختلف است. آنها حق اعتراض و انتقاد دارند ولی مشکل از جایی شروع شد که کرونا باعث شد تا هوادار از استادیوم ها دور شوند و قدرت افتاد دست برخی مجازی ها و مشخص نبود چه کسی هوادار است و چه کسی کاسب. 

 

مجازی ها خود را هوادار نامیدند و دلالی قدرت گرفت

وی عنوان کرد: از نبود هواداران در استادیوم سوء استفاده شده و برخی مجازی‌ها آمدند و خود را هوادار نامیدند و با همه مشکل داشتند و بزرگترین ضربه از نبود هوادار را تراکتور خورد و در این میان دلالی قدرت گرفت و با خط دهی در این فضای کثیف بازیکن آوردند، ارنج دادند، مربی آوردند و دیگر ما فضای خالص هواداری را شاهد نبودیم و نمی‌دانم دوست کیست و دشمن چه کسی است.

 

افرادی که منافع شان قطع شده زمین و زمان را به هم می‌دوزند

سرمربی تراکتور افزود: متاسفانه آنقدر قدرت گرفته‌اند که فضا را کنترل کرده  و از احساسات هواداران سوءاستفاده می‌کنند. در این فضای مصنوعی و غیر واقعی نفراتی که منافع خود را از سفره تراکتور قطع شده می‌بینند بر این فضای غیر واقعی و فیک جهت می‌دهند و با نام هوادار زمین و زمان را برهم می‌دوزند و متاسفانه در داخل تیم ها نیز ریشه انداخته‌اند.

 

ستاره وقتی ستاره است که دلش با تیم باشد و تا سه نصفه شب بیدار نماند

خطیبی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک مربی دوست دارم تیمی پر از ستاره داشته باشم و ستاره واقعی بازیکنی است که چه در داخل زمین باشد و چه روی نیمکت دلش با تیم باشد و برای نام تیم خود و هوادارانش بازی کند نه اینکه با خط دهی های بیرون تلاش کنند که نتیجه بازی‌ها را تغییر دهند یا مصاحبه کند بگوید من بخاطر هواداران تراکتور آمدم. از طرفی بیاید به عوامل باشگاه بگوید پولم را ندهید تمرین یا بازی نمی‌کنم و یا تا ساعت سه نصف شب بیدار بماند و بی‌مسئولیتی در قبال باشگاه داشته باشد. من و باشگاه تصمیم داریم جلوی بعضی از این بازیکنانی که به نظر خودشان زرنگ هستند بایستیم.

 

کسی نبود که برای تراکتور قربانی شود

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته یک ساختار فنی درست کرده بودند که سالانه صدها میلیارد هزینه می‌شد و این دیوار کج تا انتها کج بود و هیچ کسی جرات دست زدن به آن را نداشت. مدیریت کلان هم با دیدن شرایط به دنبال راه چاره بود ولی هر تغییر ساختاری به یک جهاد نیاز نداشت و هر جهادی یک قربانی و در این میان کسی نبود که برای تراکتور قربانی شود.

 

به بیرون مانده‌های سفره تراکتور خبر بد بدهم که که می‌خواهیم تیمی با ساختار حرفه‌ای ببندیم

سرمربی تراکتور اظهار داشت: بدون منت می‌گویم هم برای خودم، تراکتور و نام آذربایجان آمدم تا این ساختار کج را اصلاح کنم و یک خبر بد به بیرون مانده‌های سفره تراکتور بدهم که ما برای فصل آتی تیمی با ساختار درست و حرفه‌ای خواهیم بست. من به‌عنوان سرمربی و تیم مدیریتی و در راس آن مالکیت باشگاه از این ساختار سازی حرفه‌ای حمایت کرده و جلوی تمامی موانع ایستادگی خواهد کرد و قطعا هواداران نیز از اصلاح ساختار فنی تیم حمایت خواهد کرد. 

 

به دلیل سیستم دلالی بازیکنان تراکتور یکی پس از دیگری ساز جدایی می‌زدند

خطیبی افزود: روزی که تراکتور را تحویل گرفتم اعلام کردم که به تمامی بازیکنان نیاز دارم و در حقیقت بازیکن زیادی نداشتم که بخواهیم لیست خروجی داشته باشیم ولی قبل از ورود من چند بازیکن درخواست جدایی داشتند و از طرفی فرصت نقل و انتقالات تقریبا تمام شده بود و با همان سیستم دلالی بازیکنان یکی پس از دیگری ساز جدایی زده بودند. آیا شخصیت تراکتور این اجازه را می‌داد که بازیکنی که دلش با تیم نیست پیراهنش را برتن کند؟

 

برای راه رفتن بازیکن در زمین چند ده میلیارد پول بدهیم؟

وی ادامه داد: نا سلامتی شعار می دهیم ( قرمزی کوینح بابا غیرت ایستر ) ولی برای راه رفتن بازیکن در زمین چند ده میلیارد پول بدهیم؟ صراحتا اعلام می‌کنم که نه من و نه باشگاه خواستار جدایی هیچ بازیکنی نبودیم و تنها بازیکنی که در اختیار باشگاه قرار دادیم سعید واسعی بود که مشکلات محرومیتی و قراردادی داشته است و خلاصه مطلب اینکه جایگاه نام تراکتور خیلی بالاتر از نام بازیکن است و هر بازیکنی که به این تیم عرق و تعصب نداشته باشد، جایگاهی در این تیم نخواهد داشت. 

 

مگر هوادار غیرتش می‌کشد که بازیکن بیاید و کاری کند که تیمش ضربه بخورد؟

سرمربی تراکتور توضیح داد: یک عمر فوتبال بازی کرده‌ام می‌دانم چه حرکتی در زمین فنی است و چه حرکتی عمدی! مگر هوادار غیرتش می‌کشد که بازیکن بیاید و کاری کند که تیمش ضربه بخورد؟ یک بازیکن در داخل زمین از جانش مایه می‌گذارد و یک بازیکن هم با تمام بی مسئولیتی با یک حرکت بچه گانه کل زحمات مجموعه را بر باد می‌دهد و از من انتظار دارند سکوت کنم؟ بازیکن باید شب و روز در خدمت تیم باشد و تمرکزش برای بازی باشد و هواداری که زندگی‌اش را فدای این تیم کرده اینها را می‌بیند و از ما انتظار برخورد دارد. هوادار می‌بیند و آگاه است و این اطمینان را داشته باشید که با این موارد برخورد می‌کنم حتی اگر برادرم باشد. 

 

با چهار بازیکن برای فصل آینده قرارداد بسته‌ایم

خطیبی افزود:‌ هواداران نگران بازیکنان رفته و وضعیت این تیم برای فصل آینده هستند و می‌خواهم این خبر را به آنها بدهم که برای فصل آینده برنامه‌ریزی کاملی داریم و تا امروز با چهار بازیکن در پست‌های مختلف که نیاز داریم قرارداد رسمی بسته ایم. فردای آخرین بازی این فصل آنها را معرفی خواهیم کرد و این پایان کار ما نیست و با چند بازیکن دیگر نیز به طور جدی در حال مذاکره هستیم و تیمی خواهیم بست که حداقل برای سه فصل نیازهای فنی تیم را تامین کنند. 

 

از هواداران می‌خواهم جلوی سنگ اندازی و حاشیه درست کردن بایستند

وی تصریح کرد: تشکر و قدردانی می‌کنم از هواداران و کسانی که متوجه این هستند و‌ می‌دانند که تیم تراکتور اول فصل ضربه خورده نه الان. مطمئن باشید ساختار تیمی را در فصل بعد درست خواهم کرد و کسانی که برای تیم و باشگاه حاشیه درست می‌کنند توجه نکنید و تحت تاثیر جهت دهی آنهایی که منافع‌شان قطع شده نشوید و جلوی سنگ اندازی و حاشیه درست کردن آنها بایستید.

 

باشگاه پرسپولیس: خطیبی اخلاق را هم باخت/درباره سرمربی تراکتور اقدام حقوقی می کنیم

 

جوابیه باشگاه پرسپولیس به ادعای سرمربی تراکتور: کاش فقط بازی را می باختید آقای خطیبی!

 

به گزارش فارس، باشگاه پرسپولیس بعد از صحبت های شب گذشته سرمربی تراکتور بیانیه زیر را نوشت:

 

رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال تراکتور، بازنده سوپرجام بود و نتوانست برخلاف وعده‌ای که به هواداران تراکتور داده بود، جام را به تبریز ببرد. البته او فقط بازی را نباخت بلکه بازنده اخلاق هم بود.

 

در پایان این دیدار که پرسپولیس به گواه کارشناسان، با شایستگی توانست به برتری رسیده و از سکوی قهرمانی بالا برود، خطیبی حرف‌هایی زد که مشخصاً بوی تفرقه از آن به مشام می‌رسید. او مسائلی را به زبان آورد که اصلاً شایسته و زیبنده اهالی فوتبال نبود. سرمربی تراکتور به جای تبریک به هواداران، مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه پرسپولیس بابت این قهرمانی و اشاره به ضعف‌های فنی خود، عملکرد درخشان سرخپوشان در سوپرجام را نادیده انگاشت و قهرمانی پرسپولیس را به عملکرد وزیر ورزش نسبت داد.

 

این موضوع بدون تردید و اغماض توسط تیم حقوقی باشگاه مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا مشخص شود دلایل خطیبی برای بیان چنین ادعایی، چیست اما کاش رسول خطیبی فقط در زمین چمن سبز بازنده بود و با سربلندی به خانه بازمی‌گشت. متأسفانه او اخلاق را هم باخت و با اینکه هواداران تراکتور را منتظر یک جام گذاشته بود اما به جای عذرخواهی از تراکتوری‌ها‌، با ادبیاتی که شخصیت فوتبال را خدشه‌دار می‌سازد، حرف‌هایی زد که قطعاً برایش تبعات فراوانی در پی خواهد داشت.

 

امیدواریم جامعه فوتبال به قدرت پرسپولیس ایمان بیاورد و به شایستگی و اعتبار این باشگاه، احترام بگذارد. فوتبال ایران بالاخره باید روزی از گردنه توهین، تهمت، افترا و برچسب‌زدن به سمت حرفه‌ایی شدن عبور کند و شایستگی تیم برنده را بپذیرد نه اینکه به محض قبول شکست، همه چیز را به اتفاقات خارج از مستطیل سبز ارتباط دهد و با شلوغ‌کاری، غوغاسالاری و مهمل‌بافی به دنبال تخریب حریف باشد.

 

این موضوع که تیم‌های بازنده، شرایط روحی و روانی خوبی ندارند، بحثی روانشناسانه است اما اینکه یک مربی، بازی را در زمین ببازد و خارج از زمین به دنبال تهمت، افترا و برچسب‌زدن به تیم برنده باشد، اصلاً زیبنده فوتبال نیست و از شخصیتی مثل خطیبی که تمام عمر خود را در زمین‌های فوتبال گذرانده، بعید بود این طور سخن بر زبان براند.

 

قطعا بیان چنین حرف‌هایی که مسئولیت حقوقی دارد، باعث ایجاد تفرقه می‌شود و باشگاه پرسپولیس را به سمت ارسال یک لایحه شکایت دیگر پیش می‌برد. امیدواریم کمیته‌ انضباطی و کمیته اخلاق نیز نسبت به این ادعاها واکنش نشان دهند و از حالت انفعال خارج شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------