برانکو: اسکوچیچ بهتر از کی‌روش است



  برانکو,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
«من هیچ وقت نگفتم کی‌روش مربی بدی است و الان هم نمی‌گویم ولی با توجه به نتایج تیم اسکوچیچ با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشت و مقایسه با زمان کی‌روش می‌گویم اسکوچیچ مربی بهتری است و این هم عین واقعیت است.» 

«تیم ملی عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق شد به دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی‌ قطر صعود کند و این احتمال وجود دارد که در قرعه‌کشی که چند روز آینده انجام می‌شود با تیم ملی ایران همگروه شود. به همین بهانه و البته صحبت در خصوص شرایط پرسپولیس و تیم ملی و همچنین شایعه برکناری اسکوچیچ، با همراهی «رضا چلنگر» توانستیم با برانکو گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

 

تبریک بابت صعود به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی‌ با تیم ملی عمان.

ممنون از این که به یادم بودید و تبریک گفتید ولی باید بگویم ما به غیر از صعود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی، به جام ملت‌های آسیا و همچنین جام کشورهای عربی راه پیدا کردیم. خوشحالم از این بابت و امیدوارم در مرحله بعدی هم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

آبگیر سینک ظرفشویی مانع از پاشیدن آب ناشی از شست و شو به فرد میشود

 

فرصت کردید بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا کنید؟

واقعیت این است که به دلیل مشغله کاری‌ام در راه آماده‌سازی تیم ملی عمان و فشردگی بازی‌ها نتوانستم به صورت کامل بازی‌های ایران را ببینم. همان‌ طور که می‌دانید بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شد و فرصت دیدن سایر دیدارها را نداشتم ولی نتایج را دنبال کردم و می‌دانم ایران مقتدرانه توانست به دور بعد صعود کند.

 

عملکرد اسکوچیچ را چطور دیدید؟

به دست آوردن ۱۲ امتیاز از ۴ دیدار سخت نشان می‌دهد عملکرد اسکوچیچ فوق‌العاده بود. فکر می‌کنم او به خوبی توانست انتظارات را برآورده کند و مطمئن هستم مردم ایران هم از این موضوع خیلی خوشحال هستند. دراگان در این مدتی که با تیم ملی ایران کار می‌کند توانایی‌های بالای خودش را نشان داده و شک نکنید می‌تواند این روند را ادامه دهد. این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که اسکوچیچ زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی نداشت و کار بزرگی انجام داد.

 

چند روز دیگر قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی جام جهانی‌ برگزار خواهد شد و احتمال هم‌گروهی تیم ملی عمان و ایران وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد واکنش شما چه خواهد بود؟

خب با توجه به این که ایران و ژاپن در سید یک قرار دارند این احتمال وجود دارد که ما با ایران همگروه شویم. به واسطه سال‌ها کار در تیم ملی ایران و پرسپولیس کاملاً فضای فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی را می‌شناسم و به خوبی می‌دانم ایران چه قدرتی دارد. به جرأت می‌گویم ایران قوی‌ترین تیم آسیاست و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. واقعیت این است که اگر با ایران همگروه شویم من خیلی احساساتی خواهم شد چون خاطرات بسیار خوبی از این کشور در ذهن دارم.

 

خیلی‌ها در ایران زوج علی دایی و خداداد عزیزی را با مهدی طارمی و سردار آزمون مقایسه می‌کنند. شما به غیر از سردار با سایر این بازیکنان کار کردید. نظرتان در این خصوص چیست؟

در ابتدا باید بگویم به نظرم مقایسه این دو زوج درست نیست. هر کدام از این بازیکنان در دوره خودشان بهترین بودند. دایی و عزیزی که من با آنها کار کردم در زمان خودشان فوق‌العاده بودند و در فوتبال به درجات بالا رسیدند. مهدی طارمی و سردار آزمون هم در حال حاضر جزو بهترین‌های آسیا هستند و فوتبال ایران باید به داشتن مهاجمان تراز اولی مثل مهدی و سردار افتخار کند.

 

شما طی مصاحبه‌ای اعلام کردید اسکوچیچ و نتایج تیمش بهتر از کی‌روش بود. این در حالی است که یادم می‌آید با وجود همه اختلافاتی که با کی‌روش داشتید به لحاظ فنی از او تعریف می‌کردید.

اسکوچیچ تنها ۷ بازی روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و از این دیدارها ۴ بازی آن رسمی بود. من گفتم نتایجی که اسکوچیچ گرفت در این چند بازی و همچنین نوع بازی که تیم ملی ایران انجام داد بهتر از زمان کی‌روش بود. من هیچ وقت نگفتم کی‌روش مربی بدی است و الان هم نمی‌گویم ولی با توجه به نتایج تیم اسکوچیچ با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشت و مقایسه با زمان کی‌روش می‌گویم اسکوچیچ مربی بهتری است و این هم عین واقعیت است.

 

در این چند وقت شایعه جدایی اسکوچیچ از تیم ملی ایران شنیده می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

هدف تیم ملی ایران در مرحله قبل پیروزی در هر ۴ دیدار بود که با اسکوچیچ محقق شد و فکر می‌کنم نتایج بسیاری خوبی گرفت. با این حال همه چیز در اختیار فدراسیون فوتبال ایران است و آنها در این خصوص تصمیم‌گیرنده هستند. مدیران فوتبال ایران همه اطلاعات لازم را دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند با اسکوچیچ ادامه دهند یا مربی دیگری جایگزین او کنند.

 

گفته شد شاید شما به تیم ملی ایران برگردید. این موضوع صحت دارد؟

خب همان‌طور که می‌دانید من با تیم ملی عمان قرارداد دارم و تا الان از این همکاری بسیار راضی‌ام. این را هم باید بگویم هیچ پیشنهادی از فدراسیون فوتبال ایران نداشتم و مذاکره‌ای نکردم ضمن این که تیم ملی ایران در حال حاضر سرمربی دارد.

 

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟ این تیم توانایی قهرمانی در این فصل را دارد؟

اول باید بگویم خیلی خوشحالم که پرسپولیس به یک ثبات بسیار خوب رسیده است. این ثبات از زمان حضور من شروع شد و با کالدرون و حالا یحیی ادامه پیدا کرده است. شما می‌بینید که پرسپولیس چقدر سطح بالا بازی می‌کند و نتایج فوق‌العاده‌ای هم گرفته است. این مسائل نشان می‌دهد پرسپولیس در مسیر درستی قرار دارد. یحیی و کادرش تیم بسیار خوبی ساخته و بازیکنان باکیفیتی در ترکیب دارند و همین موضوع باعث موفقیت این تیم شده است. از نتایج پرسپولیس خوشحالم و این که آنها صدرنشین جدول هستند برایم لذت‌بخش است. به نظرم پرسپولیس امسال هم در لیگ و هم در جام‌ حذفی مدعی اصلی قهرمانی است و امیدوارم هر دو جام را کسب کند. یحیی کارش را به خوبی بلد است و من به او تبریک می‌گویم که به خوبی توانسته از تجربیاتش استفاده کند و یک تیم قدرتمند بسازد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------