آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

تذکر مجلس به رییس شرکت فولاد مبارکه؛ حضور محمدرضا ساکت در سپاهان غیرقانونی است



 حسین میرزایی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
درحالی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان مدت‌هاست که تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده، مجموعه فولاد مبارکه با تذکر جدیدی برای رعایت این قانون رو‌به‌رو شده است. 

به گزارش تسنیم، چند سالی است که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های تابعه دولت که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در حال اجراست. از همین رو در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این قانون مانند دیگر وزارتخانه‌ها به شکل عملیاتی در دستور کار قرار گرفت. به طوری که طبق نامه صریح وزارت صنعت که اواسط سال 1398 صادر شده بود، باشگاه‌های صنعتی نیز مشمول این قانون می‌شوند و نباید از افراد بازنشسته استفاده کنند. موضوعی که خبرگزاری تسنیم، در اواخر سال 1398 رسانه‌ای و به فعالیت غیرقانونی برخی از مدیران باشگاه‌های صنعتی اشاره کرد. 

 

به تازگی هم از سوی حسین میرزایی نماینده مجلس و رئیس هیئت تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه اصفهان نامه‌ای خطاب به محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه صادر شده است. در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفته است ابتدا به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره و در ادامه دستوراتی که تاکنون برای رعایت این قانون صادر و ابلاغ شده،‌ یادآوری شده است. همچنین در پایان عنوان شده است: «دلیل توجیهی برای بکارگیری بازنشستگان و همچنین ادامه این روند غیرقانونی در آن شرکت (فولاد مبارکه) اعلام شود».

 

این درحالی است که باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه (سپاهان) به‌عنوان زیرمجموعه این شرکت در حال فعالیت است و محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه بازنشسته به حساب می‌آید. موضوعی که پیش از این منجر به خداحافظی ساکت از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال شده بود، ولی حالا او با وجود تذکرات پیاپی که داده شده است باز هم در سمتی دیگر که خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان به حساب می‌آید، در مسند کار است.

 

 حسین میرزایی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
 
هرچند که این نامه مشخصاً به شرکت فولاد مبارکه اصفهان صادره شده اما قانون منع بکارگیری بازنشستگان و لزوم اجرای آن در دیگر باشگاه‌های صنعتی کماکان بر قوت خود پابرجاست. هرچند که به نظر می‌رسد این موضوع به غیر از باشگاه سپاهان، در دیگر باشگاه‌های صنعتی نیز رعایت نشده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------