سقوط یوونتوس به دسته پایین‌تر



 یوونتوس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
پرافتخارترین تیم فوتبال ایتالیا به خاطر اتهامی که جدیداً به این تیم نسبت داده شده، ممکن است به دسته دوم کالچو سقوط کند. 

در پی متهم شدن باشگاه یوونتوس به سندسازی در خصوص ارقام مربوط به قرارداد برخی از بازیکنان و مدیران برنامه آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، اکنون از احتمال نقره‌داغ شدن بانوی پیر در صورت اثبات این اتهام خبرهایی به گوش می‌رسد.

 

چند روز پیش بود که بازرسان دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا با ورود به دفاتر مرکزی باشگاه یوونتوس در شهر‌های تورین و میلان، برای یافتن سرنخ‌هایی در خصوص سند‌سازی برای ارقام مربوط به قراردادهای برخی از بازیکنانش از جمله قرارداد کریستیانو رونالدو و همچنین معامله مربوط به معاوضه میرالم پیانیچ و آرتو ملو اقدام کردند که این اتفاق جنجال بزرگی در کالچو به راه انداخت.

 

اکنون مارکو دونتزلی رئیس اتحادیه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ایتالیا می‌گوید اگر اثبات شود که یوونتوس دست به چنین تخلفی زده است، امکان دارد که این باشگاه با مجازات‌هایی سنگین نظیر آنچه ۱۴ سال قبل برایش در نظر گرفته شد، روبه رو شود.

 

دونتزلی به سایت توتومرکاتووب گفت: اگر ثابت شود که یوونتوس به شیوه‌ای نامشروع نسبت به رقبایش امتیازات مالی کسب کرده است، آن وقت اعتبار آخرین قهرمانی این تیم از بین خواهد رفت و متعاقب آن، فدراسیون و مقامات مسئول در حوزه اقتصاد فوتبال باید مداخله و عوامل آن را مجازات کنند. این مجازات اما نه تنها شامل افراد بلکه باید باشگاه را هم شامل شود. به همین دلیل و به منظور دفاع از حقوق هواداران، در صورت اثبات اتهام باشگاه یوونتوس ما به دفتر دادستانی فدرال شکایت و از آن نهاد درخواست خواهیم کرد که مجازات سقوط به سری B را علاوه بر ملغی اعلام کردن آخرین اسکودتو برای این باشگاه در نظر بگیرد.

 

آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه، پاول ندود نایب رئیس بیانکونری و فابیو پاراتیچی مدیرورزشی پیشین این باشگاه متهمان ردیف اول پرونده اتهام باشگاه یوونتوس به سندسازی برای خرید بازیکن به ارزش ۵۰ میلیون یورو هستند.

 

اگر یوونتوس مجرم شناخته و به درخواست دونتزلی و همکارانش به سری B فرستاده شود، برای دومین بار در قرن ۲۱، حضور در دسته دوم فوتبال ایتالیا را تجربه خواهد کرد. بانوی پیر پس از افشای تبانی‌اش با رئیس کمیته داوران فوتبال ایتالیا در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، ضمن از دست دادن قهرمانی‌هایش در آن دو فصل، با امتیازات منفی به سری B فرستاده شد. البته در آن ماجرا چند باشگاه دیگر، از جمله میلان، فیورنتینا، لاتزیو و رجینا هم با کسر امتیاز مجازات شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------