آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

فتح‌الله‌زاده: سلطانی‌فر پاسخگوی این حذف باشد



فتح‌الله‌زاده ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

در دوران سلطانی‌فر مدام به فدراسیون فوتبال توصیه می‌شد که از کنار بعضی اشکالات استقلال و پرسپولیس عبور شود در حالی که این توصیه درست نبود و باید اشکالات را همان موقع ریشه‌ای حل می‌کردند 

 

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا موضوعی نیست که به این سادگی بتوان از کنارش عبور کرد. فقدان این دو تیم ریشه‌دار در رقابت‌های آسیایی به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال لطمه به اعتبار فوتبال آسیا هم هست. کما اینکه فوتبال ایران نیز از این تصمیم آسیب‌های بسیاری خواهد دید.

 

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال

 از وزیر ورزش و جوانان سابق می‌خواهد پیرامون این موضوع به افکار عمومی پاسخ دهد. به زعم فتح‌الله‌زاده توصیه‌هایی که برای چشم‌پوشی از اشکالات زیرساختی استقلال و پرسپولیس از سوی متولیان سابق ورزش شده، کار را به این نقطه رسانده است. مدیرعامل سابق باشگاه استقلال بدون رودربایستی پرده از برخی کم‌کاری‌ها برمی‌دارد.

 

 کنفدراسیون فوتبال آسیا طی حکمی عجیب استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد. این تصمیم باعث به وجود آمدن فضای ناامید کننده‌ای در فوتبال ایران شده است.

 همین طور است. وقتی بهترین تیم‌‌های ما از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند، طبیعتاً تبعاتی از این دست را به‌دنبال دارد. فوتبال بدون هواداران معنی ندارد و من نمی‌دانم چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا این حجم از تماشاگران عاشق استقلال و پرسپولیس را مد نظر قرار نداد و با صدور حکمی بی‌رحمانه دو تیم پرهوادار فوتبال آسیا را حذف کرد. البته من منکر برخی مشکلات ساختاری نیستم که باید حل می‌شد اما خداوکیلی حذف این دو تیم خیلی ناراحت کننده است و من مطمئن هستم که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در آینده از این تصمیم پشیمان خواهد شد.

 

برخی معتقدند که ریشه این تصمیم به سال‌های قبل برمی‌گردد.

 

متأسفانه می‌خواهند موضوع حذف را به 10 سال قبل بکشند. این درست نیست. اگر می‌بینید استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شده‌اند به خاطر اشتباهاتی است که در سال‌های اخیر انجام شده است. هرچه مشکل است متعلق به 3، 4 سال اخیر است. چطور ما 10 سال قبل به آسیا می‌رفتیم و الان این مشکلات به وجود آمده است؟ به اعتقاد من آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان قبلی باید درباره حذف این دو تیم پاسخگو باشد و سؤالات هواداران این دو تیم را بی‌جواب نگذارند. در دوران ایشان مدام به فدراسیون فوتبال توصیه می‌شد که از کنار برخی اشکالات استقلال و پرسپولیس عبور شود در حالی که این توصیه درست نبود و باید اشکالات را همان موقع ریشه‌ای حل می‌کردند.

 

من از جامعه رسانه‌ای کشور بخصوص خبرنگارانی که در حوزه ورزش کار می‌کنند می‌خواهم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و بروند سرمنشأ این تصمیم را پیدا کنند. از خبرنگاران می‌خواهم دنبال دلایلی باشند که باعث حذف شده و به برخی سم‌پاشی‌ها توجهی نکنند. عده‌ای می‌خواهند مردم و خبرنگاران را گمراه کنند، اما دلایل حذف این دو تیم به سال‌های اخیر مربوط می‌شود و نباید آدرس نادرست داد.

 

حقیقتاً برای کشوری که حتی سابقه میزبانی از فینال آسیا را دارد و همواره با اتکا به نیروهای بومی و هزینه‌های نه چندان شگفت انگیز در عرصه آسیا درخشیده، چنین تصمیمی بسیار سختگیرانه است.

 

بله، ما دو بار فینال آسیا را در همین ورزشگاه آزادی برگزار کردیم. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید تیم‌های‌تان حق حضور در آسیا را ندارند. من نمی‌دانم چرا کارشناسان فوتبال آسیا فقط یک بعد قضیه را در نظر گرفتند و امیدوارم در فرصت باقی مانده مسئولان ما بروند و رایزنی کنند و اجازه ندهند این دو تیم خوب فوتبال ایران از آسیا کنار گذاشته شوند.

 

هر چند که شاید بازگرداندن استقلال و پرسپولیس در این دوره بسیار سخت باشد اما لااقل می‌شود سهمیه‌های ایران را بازگرداند و تیم‌های دیگر را در این مقطع به لیگ قهرمانان آسیا فرستاد. با این حال من اعتقاد دارم مسئولان این دو تیم به همراه دیگر متولیان ورزش باید از همین حالا به فکر فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا باشند و اجازه ندهند دوباره کار به حذف استقلال و پرسپولیس بکشد. باید از همین امروز موانع را برطرف کنند. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم به بازگشت استقلال و پرسپولیس به همین مسابقات داد که بسیار آرمانی است اما اگر نشد باید جلوی حذف دوباره از لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند.

 

 یکی از دلایلی که در حذف این دو تیم مطرح شده به موضوع بدهی‌ها ارتباط دارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا آیتم‌های متعددی را برای صدور مجوز حرفه‌ای در نظر می‌گیرد که یکی از آنها بدهی‌های یک باشگاه است. در سال‌های اخیر مبالغ بسیار هنگفتی به این باشگاه‌ها تزریق شده است اما در کمال تعجب برخی بدهی‌های خارجی پرداخت نشده است که جای تعجب دارد. به اعتقاد من مدیران سال‌های اخیر هم باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

 

از سوی مشاور سابق وزیر نیز ادعا شده بود که سلطانی‌فر یک‌روزه به مالزی رفته و مشکل را حل کرده است.

 

به حال ورزش بخصوص فوتبال ایران که جوان‌های زیادی را شیفته خودش کرده تأسف می‌خورم که با چنین دروغ‌هایی سر مردم را گرم می‌کنند. این آقا (منظورش مازیار ناظمی است) چرا دروغی به این بزرگی را به مردم گفت در حالی که آقای سلطانی‌فر اصلاً به مالزی نرفته بود؟! در دوره این آقایان مدیرعامل استقلال 5 بار عوض شد. چرا پاسخگوی تصمیم‌های‌شان نیستند؟

 

ایران 

حمیدرضا عرب

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------