نگرانی استقلالی‌ها:امتیاز گل گهر نپرد؟/ استقلال به CAS شکایت می‌کند؟



 فدراسیون فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 رأی بازیکن گابنی گل گهر برمی‌گردد یا نه؟! این سؤالی است که کمیته استیناف سازمان لیگ بزودی درباره آن پاسخ خواهد داد و پیرامون رأی صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری قطعی خواهد کرد.

 

پیش از اعلام رأی از سوی کمیته استیناف، فضای مجازی به‌شدت تحت‌الشعاع خبر بازگشت امتیازات گل گهر و رد حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. در این راستا شایعات متعددی به گوش می‌رسد. برخی از قطعی بودن بازگشت رأی خبر می‌دهند و معتقدند که کمیته استیناف 7 امتیاز کسر شده از باشگاه گل گهر را برمی‌گرداند و برخی هم بر این شایعه دامن می‌زنند که تنها از گل گهر امتیاز کسر خواهد شد و به تیم‌های دیگر امتیازی اضافه نمی‌شود.

 

استقلال، پیکان و سپاهان، تیم‌هایی بودند که به‌دلیل حضور بازیکن گابنی گل گهر در تقابل با این تیم‌ها با حکم سنگین کمیته انضباطی توانستند به 3 امتیاز این بازی دست یابند. گل گهر در این سه بازی با استقلال به تساوی رسیده بود و سپاهان و پیکان را شکست داد که در حکم قبلی امتیازات از این تیم پس گرفته شد. ضمن اینکه برای هر یک از این تیم‌ها 3 گل زده نیز محاسبه و گل‌های خورده در بازی با گل گهر پاک شد.

 

کمیته استیناف اکنون در حال بررسی است تا درباره شکایت باشگاه گل گهر و درخواست بازپس‌گیری امتیازاتش در این دیدارها رأی نهایی را صادر کند. در همین راستا برخی مسئولان این کمیته اظهاراتی انجام داده‌اند که نگرانی هواداران استقلال را که با اعلام رأی جدید بیشتر لطمه خواهند خورد، افزایش داده است. چنانچه امتیازاتی که به استقلال داده شده، بازپس گرفته شود، صدر جدول دستخوش تغییر خواهد شد و استقلال یک پله سقوط خواهد کرد. البته فرصت بازگشت به صدر به واسطه یک بازی عقب افتاده پیش روی استقلال قرار دارد و آبی‌ها می‌توانند در صورت از دست دادن 2 امتیاز با پیروزی در بازی‌های آتی به صدرجدول برگردند اما مسائل دیگری نیز در لابه‌لای این شایعات حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشت.

 

هواداران استقلال در فضای مجازی به ماجرای حمایت دوباره از پرسپولیس اشاره می‌کنند. موضوعی که در دوران وزارت مسعود سلطانی‌فر نقل همیشگی محافل استقلالی‌ها بود. حالا نیز اگر رأی برگردد، استقلالی‌ها این استدلال را تقویت خواهند کرد که احتمالاً دست‌هایی در کار است که می‌خواهد پرسپولیس بار دیگر در فصل جاری قهرمان شود! یک نگرانی ذهنی که همیشه افکار استقلالی‌ها را در بر گرفته است.

 

در این میان برخی دعوت از محمد حسین کنعانی‌زادگان را نشانه‌هایی از حمایت زیرپوستی از باشگاه رقیب بیان می‌کنند که البته بعید است این ماجرا ارتباطی به موضوع بازیکن گابنی و رأیی که کمیته انضباطی داده و حالا احتمال دارد تغییر کند، داشته باشد.

 

استقلال به CAS شکایت می‌کند؟

بدون شک اگر رأی از سوی استیناف برگردد با توجه به اخباری که از درون باشگاه استقلال شنیده می‌شود، مسئولان این باشگاه برای احقاق حق خود، به دادگاه عالی ورزش در فیفا شکایت خواهند برد. این موضوع حتی به اطلاع مسئولان کمیته استیناف رسیده و آنها نیز می‌دانند که بازگشت امتیازات استقلال در بازی با گل گهر که به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رخ داد، با شکایت باشگاه استقلال مواجه خواهد شد.

 

جالب است یکی از مسئولان کمیته استیناف اعلام کرده اگر استقلال به دادگاه عالی ورزش در فیفا شکایت کند، به نتیجه‌ای نخواهد رسید و حکمی که کمیته استیناف بدهد مورد تأیید خواهد بود. البته همه نگرانی‌ها برای زمانی است که استیناف رأی را به ضرر استقلال و دو تیم دیگر برگرداند و شاید برخلاف تمام شایعاتی که در فضای مجازی به گوش می‌رسد، کمیته استیناف حکم را برنگرداند. هر چند که شنیده می‌شود در آیین‌نامه‌ای که در اختیار کمیته استیناف قرار دارد دو بند در تضاد و تناقض هم قرار دارد. بندهایی که هم حکم صادره از سوی کمیته انضباطی را رد و هم تأیید می‌کنند!

 

ایران   

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------