اقبالی: بیانیه نویسی برای انحراف ذهن مردم است/کمیته‌ای که از مساله کنعانی زادگان به راحتی می گذرد،چکار کند؟



 استقلال و پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
کارشناس فوتبال کشور به انتقاد از بیانیه نویسی استقلال و پرسپولیس و برخورد منفعل فدراسیون فوتبال با این اقدام پرداخت. 

مسعود اقبالی در گفت و گو با فارس در خصوص آغاز سال 1401 با بیانیه نویسی سرخابی ها علیه یکدیگر، اظهار داشت: وقتی شخصی حقیقی یا حقوقی سعی می‌کند مشکلات را پنهان کند، دست به این رفتارهای مخرب که دستاوردی هم ندارد می‌زند. این کارها فقط برای پنهان کاری است و در گذشته هم بود. مدیران باشگاه‌ها سعی می‌کنند کارهای خودشان در زمینه‌های مختلف مانند مناسبات اجتماعی، مسائل درونی، اقتصادی و... را پنهان کنند. چون توان پرداختن به آن‌ها و حل معضلات در مواقع بحرانی را ندارند، سعی می‌کنند با این کارها اذهان مردم را منحرف کنند.

 

کارشناس فوتبال در مورد اینکه این اقدامات برای هواداران تیم‌ها نیز خسته کننده و آزاردهنده شده، گفت: وقتی مساله‌ای بیش از اندازه تکرار می‌شود برای مردم هم معنا و مفهوی ندارد. طرفداران آگاه شده‌اند و از این مسائل شناخت کافی پیدا کرده‌اند. گاهی برخوردهایی که در فضایی مجازی می‌بینیم از سوی افراد هولیگان و بیش از حد متعصب است که به این مسائل دامن می‌زنند. یا برخی افراد هستند که از خودشان (مدیران باشگاه‌ها) تغذیه می‌کنند. آن‌ها به این مسائل عمدا دامن می‌زنند تا توجه مردم را از مسائل کلیدی و اساسی دور نگه دارند.

 

وی در خصوص اینکه باشگاه‌ها به جای مکاتبه رسمی با فدراسیون برای حل مشکلات، آن‌ها را در فضای مجازی مطرح می‌کنند که امری خسته کننده برای جامعه فوتبال به شمار می‌رود، گفت: عدم شناخت از پدیده باشگاه داری باعث بروز این اتفاقات می‌شود. باشگاه ها تلاش می‌کنند مسائل و مشکلاتشان به بیرون درز پیدا کند تا مردم ببینند و بتوانند روی آن مانور کنند. آن‌ها فقط در تلاشند تا جو را بدتر کنند برای اینکه مسائل درونی‌شان را پنهان کنند و این مشکل، گریبانگیر باشگاه‌های بزرگ ما شده است.

 

اقبالی در مورد لزوم برخورد فدراسیون فوتبال با این بیانیه‌نویسی که بلای جان فوتبال کشور شده، عنوان کرد: ما فدراسیونی نداریم. در راس آن جوانی قرار گرفته که اصلا اختیاری ندارد. هیات رئیسه هم همینطور است. این فدراسیون کاری نمی‌تواند بکند. کمیته اخلاق یا انضباطی که از مساله بسیار جزیی کنعانی زادگان به راحتی می‌گذرد، چه کاری میتواند انجام بدهد؟ همین شرایط برای کمیته داوران و... هم وجود دارد.

 

کارشناس فوتبال گفت: آرزوی من این است که شرایط از این بدتر نشود. ما لبنان را می‌بریم و به جام جهانی می‌رویم اما برای 8-7 ماه آینده چه برنامه‌ای دارند؟ اگر سرمربی تیم ملی واقعا توانایی هدایت تیم در جام جهانی را دارد، باید برنامه دقیق بدهد و کادرفنی قوی بیاورد. فدراسیون باید به این مسائل توجه کند. باشگاه‌های بزرگ ما هم باید سعی کنند به جای پرداختن به حواشی و چالش‌هایی که گریبانگیرشان شده، به مسائل اساسی خودشان بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------