اولین واکنش رسمی فیفا به حوادث پیش آمده برای زنان در استادیوم مشهد



 فیفا,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
فیفا با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ایران اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران باید با شفافیت در خصوص منع ورود زنان به ورزشگاه جهت تماشای دیدار ایران و لبنان ارائه کند. 

 پس از اتفاقات زشت و زننده مسئولان فدراسیون فوتبال و شهر مشهد در بازی ایران و لبنان که به میزبانی ورزشگاه امام‌رضا (ع) انجام شد و رفتار بسیار فاجعه‌بار و افتضاحی با زنان تماشاگر شد این اتفاق حسابی صدا کرد و به گوش فیفا هم رسید.

 

فدراسیون بین‌المللی فوتبال که بارها در بیانیه‌های آرام و تند به ایران بابت حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای دیدارهای ملی و باشگاهی تذکر داده و این نکته را گوشزد کرده با اتفاقات جدید دیدار ایران و لبنان بیانیه خطال به ایران جدیدی صادر کرده است.

 

بیانیه فیفا از ممنوعیت ورود زنان به استادیوم امام رضا (ع) مشهد: 

"ما اخبار نگران‌کننده در خصوص اینکه دیروز به زنان اجازه حضور در بازی شهر مشهد داده نشده" را دریافت کرده‌ایم و "از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحات و اطلاعات بیشتری بدهند".

 

پیشرفت تاریخی حاصل شده است. نمونه‌ای از نقطه عطف در اکتبر ۲۰۱۹، زمانی که هزاران زن برای اولین‌بار در ۴۰ سال گذشته اجازه ورود به ورزشگاه را گرفتند. اخیراً برخی از زنان مجدداً در مسابقات مقدماتی جام جهانی در تهران حضور پیدا کردند و فیفا انتظار دارد که این روند ادامه یابد، زیرا امکان بازگشت وجود ندارد.

 

 فیفا,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

به گزارش ایمنا، طبق گفته فیفا و برداشتی که می‌شود از این بیانیه کرد؛ فیفا نه‌تنها از اتفاق اخیر مربوط به بازی ایران و لبنان و منع ورود زنان به ورزشگاه ناراحت نیست حتی از اینکه زنان چند ماه پیش برای دیدار ایران و عراق در ورزشگاه حاضر شده‌اند احساس خوشحالی هم می‌کند و آن را پیشرفتی برای ایران تلقی کرده است‌!

 

بنابراین با این تفاسیر، گفته‌ها و احتمالات در خصوص حذف ایران از جام جهانی تقریباً صفر به‌نظر می‌رسد و فیفا با یک تذکر مجدداً ایران را تهدید خواهد کرد. حتی ممکن است تا دست‌کم چهار سال دیگر و مقدماتی جام‌جهانی بعدی نیز همین روال ادامه پیدا کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------