آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

واکنش کریم باقری به حضور در کنسرت صادقی، ادامه همکاری با تیم ملی و همگروهی با انگلیس و آمریکا



 کریم باقری,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
مربی تیم ملی بر این اعتقاد است که هرچند «قرعه جذابی» در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نصیب ایران شده است اما برای موفقیت باید تلاش زیادی انجام داد. 

به گزارش تسنیم، قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی قطر جمعه‌شب در دوحه برگزار و تیم ملی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده دیدار ولز ـ اسکاتلند و اوکراین همگروه شد.کریم باقری مربی تیم ملی در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

 

ابتدا از قرعه‌‌کشی جام جهانی و قرعه‌ای که نصیب ایران شد، شروع کنیم.

در دوره‌های گذشته با تیم‌هایی مثل هلند، آلمان، پرتغال، اسپانیا و آرژانتین همگروه شده بودیم و دوست داشتم این بار با انگلیس همگروه شویم. وقتی قرعه‌کشی شروع نشده بود، گفتم که دوست دارم با انگلیس همگروه شویم و بابت این قرعه خوشحالم. در گروه جذابی هستیم و امیدوارم فدراسیون فوتبال با یک برنامه‌ریزی خوب، بستر لازم را فراهم کند تا بتوانیم چند بازی دوستانه خوب برگزار کنیم. همیشه این انتظار را داشتیم که با تیم‌های باکیفیت و پرقدرت بازی کنیم ولی همه چیز در حد حرف بوده است، امیدوارم این بار تابوشکنی شود و قبل از جام جهانی چند بازی خوب انجام دهیم.

 

فکر می‌کنید ایران شانسی برای حضور در مرحله حذفی دارد؟

در دوره‌های قبل که در این زمینه موفق نبودیم ولی حالا مردم ایران انتظار دارند که تیم ملی در جام جهانی به مرحله حذفی صعود کند. همه ما می‌دانیم کار آسانی نداریم چون حریفان تیم ملی قوی هستند. آمریکا با تیمی که سال‌ها قبل آنها را شکست دادیم تفاوت دارد و انگلیس هم نیازی به تعریف ندارد. از بین اوکراین، ولز و اسکاتلند هر تیمی به جام جهانی بیاید قطعاً کیفیت خوبی دارد. این چند ماه خیلی زود می‌گذرد و مهم این است که بتوانیم چند بازی دوستانه خوب داشته باشیم و در جام جهانی هم نتایج خوبی بگیریم.

 

برخی معتقدند سرمربی تیم ملی باید تغییر کند، نظر شما چیست؟

همه می‌دانند تیم ملی بعد از رفتن ویلموتس چه وضعیتی داشت ولی بعد از آمدن اسکوچیچ شرایط تغییر کرد. آن زمان دغدغه همه مردم صعود به جام جهانی بود و عملکرد اسکوچیچ نیز همه چیز را نشان می‌دهد چون او کارش را به‌خوبی انجام داد. باید به شرایط نگاه کنیم و ببینیم چه ابزارهایی داریم و تغییر مربی نیازمند چه شرایطی است. من نمی‌دانم برنامه فدراسیون چیست و هیچ‌کس هم نمی‌تواند اتفاقات را حدس بزند. قبل از جام جهانی همیشه در تیم ملی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد اما مسئله مهم موفقیت ایران است. من البته باید در مورد یک موضوع مهم هم صحبت کنم.

 

چه موضوعی؟

اتفاقات بازی ایران و لبنان در شروع سال جدید، نقطه‌ای تاریک در ورزش ما بود. همه دنیا به‌سرعت در حال پیشرفت هستند ولی ما درگیر برخی مسائل شده‌ایم که واقعاً جای تعجب دارد. امیدوارم هرچه زودتر مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برطرف شود چون آنها این حق را دارند که به ورزشگاه بیایند.

 

حضور علی دایی در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بازتاب زیادی در ایران داشت...

مگر دایی آدم کوچکی است که از حضور او در مراسم قرعه‌کشی تعجب کنیم؟ او تا چند ماه پیش بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی بود و حالا در رده دوم قرار دارد. دایی بهترین فوتبالیست آسیا شده و در بهترین تیم اروپا بازی کرده و افتخارات زیادی به دست آورده است. در فوتبال ایران امثال دایی باید فعالیت کنند و من خیلی خوشحال شدم که دایی و مهدوی‌کیا در مراسم حضور داشتند. آنها افتخار فوتبال ایران هستند.

 

 غیبت شما در دربی به‌دلیل کرونا و نرفتن به کره جنوبی حرف‌وحدیث‌هایی ایجاد کرد و حتی گفته شده است چگونه با این شرایط و همزمان با بازی ایران به کنسرت رضا صادقی رفته‌اید...

وقتی از مسجدسلیمان برگشتم، علائم کرونا داشتم. تست دادم که مثبت بود و در دربی نتوانستم روی نیمکت بنشینم. در مورد بازی با کره هم باید بگویم که از مدت‌ها قبل با آقای اسکوچیچ هماهنگ کرده بودم که در این بازی همراه تیم نباشم و ایشان هم موافقت کرد.

 

 قرار است در تیم ملی بمانید؟

قراردادم تمام شده است و فدراسیون هم طلب‌هایمان را نداده است، نمی‌دانم قرار است چه تصمیمی بگیرند.

 

 پیشنهاد تمدید بدهند، در تیم ملی می‌مانید؟

فعالیت در تیم ملی افتخار است، باید دید در آینده وضعیت به چه شکل خواهد شد.

 

 شرایط پرسپولیس چطور است؟

پرسپولیس و استقلال همیشه در صدر اخبار فوتبال ایران هستند. پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و آماده بازی با هوادار می‌شویم.

 

 قبول دارید شانس قهرمانی پرسپولیس کم شده است؟

اختلاف 6امتیازی کم نیست ولی مأموریت ما این است که تا آخرین هفته بجنگیم. پرسپولیس در اولین سال حضور برانکو در آخرین هفته قهرمانی را به‌دلیل تفاضل گل از دست داد ولی هواداران برای تیم دست زدند چون می‌دانستند که همه اعضای تیم تلاش کردند، حالا هم باید تا آخرین هفته تلاش کنیم، پرسپولیس هیچ وقت برای قهرمان شدن ناامید نمی‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------