احضار شکوری، شکایت از عبدی، جلسه با پروین



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

12بهمن سال قبل بود که جلسه مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس به صورت فوق‌العاده برگزار شد و در این جلسه یک‌سری تصمیماتی گرفته شد که می‌توان آنها را برای سرنوشت این باشگاه مردمی مهم تلقی کرد.

 

باشگاهی که رسما پا در مسیر فروش سهام خود گذاشته بود یک‌سری مشکلاتی در این راه داشت که در همین جلسه مقرر شد که به تک‌تک این مسائل رسیدگی شود. البته زمان زیادی از برگزاری این جلسه نمی‌گذرد و هم‌اکنون بخشی از سهام این باشگاه در اختیار هوادارانش قرار گرفته است. اما باید دید در مورد این مصوبات دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده است. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی انداخته به این مصوبات و اقداماتی که صورت ‌گرفته است.

 

  شکوری امروز در باشگاه مدارک می‌دهد

یکی از مصوبات این جلسه رسیدگی به برخی ابهامات مالی افراد مرتبط با باشگاه پرسپولیس در مقاطع مختلف زمانی بود. البته در این میان نامی از ابراهیم شکوری، قائم‌مقام سابق باشگاه پرسپولیس برده نشده بود اما یک توئیت از جانب بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس همه اذهان را به سمت این عضو سابق برد. ظاهرا بدهی 792 میلیون تومانی به این عضو سابق نسبت داده شده بود که او در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داد که این موضوع با ناراحتی مسئولان باشگاه سرخ همراه شد. البته باشگاه سعی کرد برخوردی معقول با این اتفاق داشته باشد و از شکوری خواستند مدارک خود را به باشگاه ببرد، چون برخلاف گفته‌های شکوری، مدارکی دال بر حساب‌وکتاب مربوط به این موضوع اصلا به بخش مالی باشگاه پرسپولیس نرسیده است.

 

گفته می‌شود شکوری روز چهارشنبه گذشته بخشی از اسناد موجود را به باشگاه تحویل داده و قرار است امروز نیز نشست دیگری با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشته باشد و سایر اسناد را تحویل دهد. گویا در جلسه گذشته اسنادی به رقم 540 میلیون تومان را تحویل داده و قرار است امروز این ماجرا ختم به خیر شود. اما مصاحبه اخیر مدیر مالی باشگاه پرسپولیس این موضوع را رد می‌کند. صفری در مصاحبه‌ای اعلام کرده اگر اسناد پرداختی در اختیار شکوری بوده چرا طی این مدت تحویل باشگاه نداده است! صفری اعلام کرده طی نامه‌ای به شکوری از او خواسته‌اند تا مدارک را بیاورد و این اتفاق نیفتاده است. باید دید در جلسه امروز چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 

شکایت از یک پیشکسوت

یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه مجمع باشگاه پرسپولیس مرتبط با پولی بوده که در سال 1395 به حسین عبدی، پیشکسوت باشگاه تحویل شده بود. این مبلغ 234100 دلار بوده که به‌عنوان پاداش از محل لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 توسط AFC به عبدی تحویل داده شده بود. ظاهرا حدود 160000 دلار این مبلغ توسط عبدی به حساب باشگاه واریز شده و 74100 دلار باقی‌مانده بلاتکلیف باقی مانده و اسنادی در مورد بازگشت آن وجود نداشته و مجمع خواستار رسیدگی به این موضوع شده است. حال شنیدیم که باشگاه پرسپولیس شکایتی را علیه این پیشکسوت طرح کرده و منتظر رای دادگاه است تا تکلیف این 74 هزار دلار نیز مشخص شود.

 

ساختمان باشگاه همچنان بلاتکلیف

موضوع ساختمان باشگاه پرسپولیس برای مجمع باشگاه پرسپولیس آنقدر مهم بوده که مساله رسیدگی به مالکیت آن را در اولویت کاری خود قرار دادند و خواستار روشن شدن تکلیف سند مالکیت این ساختمان شدند. ساختمانی که در زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال و در سال 1384 در اختیار باشگاه پرسپولیس قرارگرفت. مبلغ این ساختمان 770 میلیون تومان بوده که 400 میلیون تومانش را فدراسیون فوتبال تقبل کرده و باشگاه پرسپولیس هم تاکید دارد که 370 میلیون تومان آن را پرداخت کرده و این پول از حساب باشگاه در فدراسیون فوتبال برداشت شده است.

 

اما جالب است بدانید که این موضوع هنوز حل نشده و اختلافاتی در این مورد وجود دارد و ظاهرا فدراسیون فوتبال از زدن سند به نام باشگاه سر باز می‌زند! البته همه به یاد دارند که در ماه‌های گذشته شرکت شستا یکی از شاکیان فدراسیون فوتبال تا مصادره این ساختمان پیش رفته بوده اما ظاهرا با دخالت مسئولان دولتی این شرکت از مصادره این ساختمان منصرف شده که البته هنوز همه چیز در این مورد مبهم است! مشخص نیست آیا باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال می‌توانند در این مورد با هم به تفاهم برسند یا این موضوع لاینحل باقی خواهد ماند.

 

دستور وزیر برای رسیدگی مجدد مالیات پرسپولیس

چندی قبل روزنامه «فرهیختگان» مصاحبه‌ای با علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس انجام داد و او در این مصاحبه اعلام کرد که در زمان مدیریتش موضوع مالیات باشگاه را پیگیری کرده و درنهایت رقمی حدود 110 میلیارد تومان مالیات برای باشگاه پرسپولیس تعیین کرده‌اند و او با مطرح کردن موضوع فرهنگی بودن باشگاه و معافیت مراکز فرهنگی از پرداخت مالیات این رقم را به 6 و سپس به یک میلیارد کاهش داد اما به علت پایان ماموریتش کار به سرانجام نرسید!

 

حال باشگاه با علم به موضوع فرهنگی بودن باشگاه قصد دارد بعد از چند سال مجددا این موضوع را در دستورکار رسیدگی قرار دهد. موضوعی که مصوبه مجمع اخیر باشگاه بوده است. شنیدیم باشگاه مشاوران مالیاتی را به خدمت گرفته و به شکل مکتوب نیز از وزیر ورزش خواسته که این موضوع در خود وزارت ورزش مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. ظاهرا سجادی دستور انجام کار را داده و به‌زودی نشستی در این مورد برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است در این مدت بررسی پرونده‌های مالی باشگاه منجر به علی‌الراس شدن آن در اداره مالیات شده و هیچ مدیری هم نسبت به این موضوع و مالیات درنظر گرفته شده اعتراض نکرده تا موضوع مالیاتی باشگاه پرسپولیس پیچیده‌تر از قبل شود!

 

رادو پولش را گرفته و شکایت کرده؟

موضوع رسیدگی به پرونده شکایات برخی از طلبکاران ازجمله بوژیدار رادوشوویچ در جلسه مجمع مطرح شده و اعضا خواستار رسیدگی به آنها بوده‌اند. حال خبر رسیده که رادو از فیفا حکم گرفته و باشگاه پرسپولیس موظف است 950 هزار دلار به همراه 5 درصد سود تاخیر در پرداخت برای هر سال را به این بازیکن بپردازد. باشگاه پرسپولیس تاکید دارد که به این بازیکن پرداختی داشته‌اند و او حق ترک تمرینات را نداشته است.

 

پرسپولیسی‌ها می‌گویند به این بازیکن در روز آخر حضورش در ایران 50 هزار دلار پرداخت کرده‌اند و از او و مدیربرنامه‌اش رسید دریافت کرده‌اند. باشگاه می‌گوید به درخواست رادو مبلغ 3/1 میلیارد تومان به حساب صادق محرمی ریخته‌اند تا او در کرواسی به این بازیکن یورو بپردازد. باشگاه تاکید دارد 30 درصد طلب قبلی و 20 درصد طلب فصل این بازیکن را داده اما او طی شکایتی که کرده خواستار دریافت مبلغ قرارداد دو فصل باقی‌مانده قرارداد، کلیه آپشن‌ها و حتی جایزه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را طلب کرده است! مشخص نیست حالا که حکم صادر شده باشگاه پرسپولیس چطور می‌تواند نسبت به ضایع نشدن حق و حقوق خود اقدام کند.

 

 حسابرس به دنبال قاتل بروسلی

جالب است بدانید در گزارش حسابرسی و بازرسی قانونی که در مجمع اخیر جزء سرفصل‌های اصلی تصمیم‌گیری‌های باشگاه لحاظ شده است موضوعاتی مطرح شده که مدت‌ها از آن گذشته و باشگاه هیچ اقدامی در زمان وقوع آن اتفاقات و حتی بعد از آن صورت نداده است. موضوعاتی مثل عدم شکایت از استوکس، عدم دریافت حق ترانسفر از بازیکنانی مثل حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی و عدم شکایت از شجاع خلیل‌زاده!

اتفاقاتی که رسانه‌ها بارها به آنها اشاره کردند اما هرگز شاهد هیچ اقدامی در موردشان نبودیم. حتی یکی از مدیران اعلام کرد که هیچ قصدی برای شکایت از یکی از این بازیکنان ندارد. طبیعی است که مجمع باشگاه هیچ راهکاری برای رسیدگی به این موارد نداشته باشند. بازیکنی که رفته و برای تیم جدیدش چند سال بازی کرده چطور می‌آید و حق ترانسفرش را می‌دهد؟ اصلا چنین موضوعی در قرارداد آن بازیکن قید شده بوده؟! باید از اعضای مجمع پرسید هدف‌شان از طرح این مسائل چه بوده است.

 

ابهام در قرارداد باشگاه با ورزشگاه کاظمی

پرسپولیس هم‌اکنون 3 ورزشگاه را در اختیار دارد و می‌تواند از امکانات آن به نفع خود بهره‌برداری کند. ورزشگاه شهید کاظمی، درفشی‌فر و شهدای گمنام که درحال حاضر بیشترین بهره‌برداری را از ورزشگاه شهید کاظمی دارد و البته هزینه زیادی هم برای کاربردی کردن این ورزشگاه انجام داده است. در ابتدا اعلام شد این ورزشگاه به مدت 10 سال و به شرط مالکیت در اختیار باشگاه پرسپولیس خواهد بود. اما حالا می‌گویند قرارداد با شهرداری بعد از 5 سال به پایان رسیده و باشگاه موظف شده این قرارداد را تمدید کند. چندی پیش اجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری هم در گفت‌وگویش با «فرهیختگان» تاکید کرد که قرارداد سرخابی‌ها با ورزشگاه‌های کاظمی و امام رضا به پایان رسیده و باید جلسه‌ای برگزار شده و این قراردادها تمدید شود. نکته مهم این است که بعد از سروسامان گرفتن ورزشگاه کاظمی موضوع رسانه‌ای شده شرط مالکیت به رای شورای شهر تهران تغییر کرد و البته هرگز این رای صادر نشد و پرسپولیس فعلا در صورت تمدید اجاره می‌تواند از امکانات آن استفاده کند. حال مشخص نیست این قرارداد تمدید شده یا نه و اگر تمدید شده چرا هیچ کجا رسانه‌ای نشده است. گفتنی است ورزشگاه درفشی‌فر در اختیار پیمانکار است که ظاهرا قرارداد در پایان امسال به اتمام خواهد رسید. ورزشگاه شهدای گمنام هم نیازمند یک‌سری ساخت‌وسازهاست تا کاملا آماده بهره‌برداری باشد.

 

جلسه احتمالی با پروین

باشگاه پرسپولیس قرار است شاهد نشستی میان مدیریت باشگاه و علی پروین چهره مطرح تاریخ این باشگاه باشد. موضوع این نشست مرتبط با بدهی به مبلغ 190میلیون تومان وجه دریافتی اسطوره از بانک رسالت است. همچنین رقمی که گفته می‌شود طی 8 فقره چک بابت اجاره استخر ورزشگاه درفشی‌فر به پروین داده شده و او این رقم را طی توافقنامه‌ای بعدا به بدهکاری اجاره‌کننده انتقال داده است. باشگاه می‌گوید در این مورد با اسطوره جلسه‌ای خواهد داشت اما زمان برگزاری آن مشخص نیست. ظاهرا پرونده این موضوع به مانند موضوع بدهی شکوری با دریافت اسناد اقدامات صورت‌گرفته، بسته خواهد شد.

 

  کارگزار پرسپولیس را ناامید می‌کند؟

در کنار اسناد منتشر شده در مورد مجمع اخیر باشگاه پرسپولیس چشم‌مان به سند قرارداد کارگزار با پرسپولیس افتاد. قراردادی 630 میلیارد تومانی که 330 میلیاردش به خاطر مشکلات مربوط به حق پخش برای پرسپولیس قابل دسترسی نیست و قاعدتا باید 300 میلیارد تومان در سال اول در اختیار باشگاه قرار بگیرد. اما بد نیست بدانید باشگاه با علم به این موضوع که شاید حالت بدبینانه‌ای هم در این قرارداد وجود داشته باشد اعلام کرده در بهترین حالت 247 میلیارد و در بدترین حالت آن 60 میلیارد دست پرسپولیس را خواهد گرفت! باید دید آیا کارگزار می‌تواند شرایط دریافتی خوب را برای باشگاه سرخ پایتخت رقم بزند یا این باشگاه را ناامید خواهد کرد.

 

فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------