آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

پرسپولیس پیشنهاد بدهد مانع ربیعی نمی‌شویم



 جام‌حذفی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
بعد از حذف تیم مس‌رفسنجان از جام‌حذفی جلسه شبانه‌ای تشکیل و محمد ربیعی برکنار شد. این خبر اما هرگز رسما اعلام نشد چراکه ربیعی قراردادی دوساله با تیم مس دارد و همین موضوع دلیلی است تا جدایی این مربی چندان راحت نباشد. 

 بعد از حذف تیم مس‌رفسنجان از جام‌حذفی جلسه شبانه‌ای تشکیل و محمد ربیعی برکنار شد. این خبر اما هرگز رسما اعلام نشد چراکه ربیعی قراردادی دوساله با تیم مس دارد و همین موضوع دلیلی است تا جدایی این مربی چندان راحت نباشد. از طرفی او دوستانی در هیات‌مدیره دارد که میلی به برکناری آقای سرمربی نداشتند.

 

بعد از این شایعات شنیده شد اعضای هیات‌مدیره برای اینکه رسما این مربی را برکنار کنند جلسه دیگری تشکیل دادند تا رضایت ربیعی را جلب کرده و خیلی ضرر نکنند؛ چراکه باید درازای نتایج ضعیف تیم مس و هزینه‌ای که برکناری این مربی روی دست‌شان می‌گذارد به مدیران بالادست کارخانه پاسخگو باشند. شایعاتی از این قبیل دهان‌به‌دهان می‌چرخید که بالاخره مدیران باشگاه مس از غار تنهایی خود بیرون آمده و درمورد وضعیت سرمربی توضیح دادند. مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان اظهارات بلندبالایی داشت و مدعی شد ربیعی در این تیم می‌ماند و به این ترتیب با این مصاحبه به تمام شایعات درست و غلط پایان داد. مصاحبه مدیرعامل مس رفسنجان و دلایلی که مطرح کرد ما را قانع نکرد، از این‌رو با معاون فنی ورزشی باشگاه که از او به‌عنوان جانشین ربیعی نام برده می‌شد، صحبت کردیم.

 

 مذاکره مجدد برای فصل بعد

 محمد ربیعی در باشگاه مس رفسنجان ماند و دوباره در تمرینات این تیم حاضر شد. بازیکنان برایش استوری گذاشتند و از او حمایت کردند. با این حال این بازگشت چندان راضی‌کننده نبود و مشخص بود که ادامه همکاری برای هر دو طرف با شروطی همراه بوده است. حتی این‌طور خبر می‌رسید که ربیعی با وجود قراردادی که دارد تا پایان فصل در مس می‌ماند و برای فصل بعد به تیم دیگری می‌رود. علی علیزاده در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «اصلا این‌طور نیست. ربیعی یک‌سال دیگر با ما قرارداد دارد. امسال تا آخر فصل می‌ماند بعد می‌نشینیم با هم درمورد سال آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم. تصمیم‌گیری درمورد اینکه چه بازیکنانی را می‌خواهد و چه بازیکنانی را نمی‌خواهد. من قبلا هم گفتم ربیعی قراردادی دلی با ما دارد و این جدا از آن قرارداد حرفه‌ای است و ارزش به‌مراتب بیشتری دارد.»

 

از صحبت‌های علیزاده این‌طور به‌نظر می‌رسد که برخی شنیده‌ها درمورد ادامه همکاری ربیعی تا پایان فصل و سپس جدایی و انتقال به تیمی تهرانی می‌تواند درست باشد.

 

 از نتایج راضی بودیم

تیم مس فصل را در هفته‌های ابتدایی خوب شروع کرد و روند روبه‌رشدی داشت، آنقدر خوب که صحبت از کسب سهمیه و حتی قهرمانی به میان آمد. این روند ولی موقتی بود و با شروع نیم‌فصل دوم آنها روند نزولی به خود گرفتند. نتایج اصلا مثل قبل نبود و حتی این تیم تا میانه‌های جدول نزول کرد. عملکرد انتقادبرانگیز مس با حذف از جام‌حذفی تکمیل شد و درحالی که شایعه جدایی ربیعی از مس به گوش می‌رسید، جلسه فوق‌العاده تشکیل شد. علیزاده نظر متفاوتی دارد. او می‌گوید: «من به انتقادها از تیم‌مان احترام می‌گذارم ولی به برخی از آنها اعتقادی ندارم. خیلی از تیم‌های بزرگ از جام‌حذفی کنار رفتند. درکنار همه اینها ما هم کنار رفتیم. با این حال ما بد نتیجه گرفتیم ولی نه‌فقط ما بلکه کل لیگ ایران در نیم‌فصل دوم بد نتیجه گرفتند. به همین دلیل ما هنوز پنجم جدولیم و این قابل‌قبول است. شایعات ما را آزار می‌دهد. صحبت از تقویت کادرفنی و دستیار خارجی می‌کنند! این چه حرفی است! مگر در این موقع از فصل دستیار خارجی به تیم اضافه می‌کنند. ما می‌دانیم برخی زاویه دارند و ما جواب چنین رسانه‌هایی را نمی‌دهیم. در نتیجه حرف‌هایمان را به رسانه‌های مهم و معتبر می‌زنیم. در نتیجه اعلام کردیم که با ربیعی ادامه می‌دهیم.»

 

 ربیعی می‌تواند به پرسپولیس برود

درست در همین هیاهوها بود که پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به ربیعی مطرح شد. می‌گویند در جلسه کمیته فنی وقتی از ربیعی انتقاد کردند او مدعی شد عملکرد خوبی داشته و به همین دلیل مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است. از این‌رو باشگاه مس جدایی این مربی را فعلا لغو کرد، چراکه درچنین صورتی می‌تواند انتقال سرمربی که هنوز با آنها قرارداد دارد برایشان آورده مالی داشته باشد. معاون فنی ورزشی باشگاه مس در این مورد می‌گوید: «باشگاه ما در سکوت کارش را انجام می‌دهد. برخی دوست ندارند و نمی‌خواهند یک باشگاه نو و یک مربی جوان سیر پیشرفت را طی کنند، درنتیجه موانعی ایجاد می‌کنند تا سرعت تیم و مربی را بگیرند. متاسفانه در این ورزش اتفاقات بدی رخ می‌دهد و برخی غرض‌ورزی می‌کنند. موضع ما این است که با ما قرارداد دارد و باید به قراردادش متعهد باشد. ما او را پرورش دادیم و حالا باید از به ثمر رسیدنش سود ببریم. خودش اگر بخواهد برود، صحبت می‌کنیم و نمی‌گذاریم دو طرف ضرر کنند.»

 

وی ادامه می‌دهد: «ربیعی با ما قرارداد دارد و به قراردادش پایبند است. از ما پرسیدند که باشگاه پرسپولیس و سپاهان ربیعی را می‌خواهند؟ درچنین شرایطی ما دو حالت داریم؛ یا پیشنهادی رسمی به باشگاه ارسال می‌شود یا پیشنهادی غیررسمی با مدیربرنامه‌های مربی مطرح می‌کنند. ممکن است به مدیربرنامه‌های این مربی پیشنهاد داده باشند ولی به باشگاه مس رفسنجان هیچ درخواست رسمی نیامده است. اگر درخواست رسمی می‌آمد ما مانع پیشرفت سرمربی تیم خود نمی‌شدیم. قطعا با او صحبت می‌کردیم و اگر میل به رفتن داشت با هم توافق می‌کردیم. ما می‌خواهیم مربی جوانی که در باشگاه ما پیشرفت کرده بیشتر رشد کند و مانع او نمی‌شویم. وقتی پیشنهاد رسمی به ما نشده ما هم شنیده‌ها را جدی نمی‌گیریم. او با ما قرارداد دارد و اگر بخواهد برود مذاکره می‌کنیم.»

 

قصد شرکت در جام‌حذفی را نداشتیم

«علیزاده درست می‌گوید این فقط تیم مس رفسنجان نیست که قافیه را به تیم‌های بی‌ادعا در جام‌حذفی باخته است. علاوه‌بر این تیم، استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر، فولاد و حتی پیکان کنار رفتند. در اصل دلیل اینکه مدعی‌ها در نیم‌فصل دوم افت کردند یا از جام‌حذفی کنار رفتند چه بود؟ علیزاده می‌گوید: «طبیعی است که فشار مسابقات کار را به اینجا می‌کشد. خدا را گواه می‌گیرم که ما اصلا قصد شرکت در جام‌حذفی را نداشتیم. در بازی با تراکتور که در ضربات پنالتی به مرحله بعد صعود کردیم با تیم دوم به میدان رفته بودیم. نمی‌دانم چرا بقیه این‌قدر صدمه دیدند ولی ما وقتی حریفان را یکی‌یکی حذف کردیم و برخلاف توقع خودمان به مراحل بالا رسیدیم از یک‌جایی به بعد گفتیم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم به قهرمانی برسیم. از این‌رو از ابتدا برنامه‌ای برای جام‌حذفی نداشتیم.»

 

سرخابی‌ها فوتبال را به‌هم ریختند

«حاشیه‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس در حذف‌شان بی‌تاثیر نبود. خیلی بیانیه صادر کردند و هر دوطرف علیه هم بارها صحبت کردند و قصد تخریب یکدیگر را داشتند. جو فوتبال را به‌هم زدند و خراب کردند و قطعا این اتفاق یکی از مهم‌ترین دلایل حذف‌شان بود. من نمی‌توانم درمورد باشگاه‌های دیگر صحبت کنم و شاید سوءتفاهم ایجاد شود ولی می‌دانم که هرچه تیم بزرگ‌تر باشد در سکوت و آرامش بهتر نتیجه می‌گیرد. نمی‌خواهم اسم بیاورم که سوءتفاهم شود ولی فکر کنید چه فشاری وجود دارد که‌ گل‌محمدی با آن آرامش چنین رفتارهایی کرد. از این‌رو هرچه آرامش بیشتر باشد خیلی بهتر است. البته اگر حقش را ضایع نکنند! در غیر این صورت مثل آقایحیی عکس‌العمل نشان می‌دهد.»

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------