ساعــی ورزش را با سیاست قاطی کرد



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
خداحافظی‌ام از پاراتکواندو قطعی است دنبال شغل جدیدی می‌گردم

پاراتکواندوی ایران در بازی‌های توکیو عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت. اصغر عزیزی به مدال طلا رسید و مهدی پوررهنما هم نقره کسب کرد تا تیم تحت هدایت پیام خانلرخانی با یک طلا و یک نقره سربلند به ایران برگردد.

 

بعد از بازگشت از توکیو اما این تیم روزگار عجیبی را سپری کرده و حالا این روزهای عجیب بیشتر هم می‌شود. به نحوی که این تیم در شش ماه مانده به بازی‌های هانگژو هم کادرفنی را تغییر داد و هم طلایی خود در بازی‌های پارالمپیک را از دست داد. بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو و انتخاب هادی ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون، کادرفنی تیم ملی تغییر کرد و پیام خانلرخانی با وجود عملکرد خیره‌کننده خود از سرمربیگری تیم ملی کنار رفت و فرد دیگری به جای او انتخاب شد. تصمیمی که با واکنش تند اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما روبه‌رو شد. عزیزی که در توکیو به مدال طلا رسیده بود، در اعتراض به این اتفاقات مصاحبه تندی را انجام داد و در نهایت هم تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند. تصمیمی که همچنان به آن اصرار می‌کند و می‌گوید دنبال شغل جدیدی است و به تیم ملی فکر نمی‌کند.

 

پاراتکواندوی ایران را مثل اینکه رعد و برق زده.

 نه، اتفاقی رخ نداده. تیم تمریناتش را با کادرفنی جدید و نفرات جدید شروع می‌کند.

 

اما بدون قهرمان پارالمپیک و سرمربی افتخار آفرینش؟

به هر حال این انتخاب هادی ساعی بود.

 

ولی قبول ‌داری تغییر در کادر فنی تیم ملی که نباید این همه جنجال به وجود می‌آورد؟

یک وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد و سرمربی آن برکنار می‌شود و تغییراتی به وجود می‌آید اما تیم پاراتکواندو با پیام خانلرخانی در توکیو یک طلا و یک نقره کسب کرد. بهترین نتیجه بود ولی حالا پاداش چه بود؛ برکناری پیام خانلرخانی؛ ضمن اینکه خودشان دعوتم نکردند.

 

هادی ساعی به‌عنوان سرمربی شاید حق داشت، چنین تصمیمی را بگیرد.

پیام خانلرخانی برای ما مثل یک برادر بود و موضوع مهم این است که تا سرمربی جدید بیاید و بفهمد قوانین داوری چیست و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد زمان زیادی می‌خواهد. حداقل یک سال طول می‌کشد که بفهمد چه خبر است. آسیبش در این مدت هم به ما وارد می‌شود. خودم مربی هستم و می‌دانم که کار کردن در این شش ماه با یک مربی که در جریان بسیاری از قوانین و شرایط مسابقات نیست به این آسانی نیست.

 

همین یعنی خداحافظی از تیم ملی؟

بله، دیگر کاری که باید انجام می‌دادم را انجام دادم. ضمن اینکه دعوت هم نشدم و طبیعی بود که باید خداحافظی می‌کردم.

 

شش ماه تا بازی‌های پاراآسیایی چین مانده و الان باید در اردو باشی.

 نه گوشه خانه نشسته‌ام بیکار. به‌دنبال شغل جدیدی هستم که امور زندگی را بگذرانم. ورزش واقعاً به درد نمی‌خورد.

 

قهرمان پارالمپیک هستی و باید جوایز زیادی را دریافت کرده باشی.

نه، از این خبرها نیست. مسئولان شهر که وعده داده بودند خانه می‌دهند و مشکل بیمه را حل می‌کنند. الان نزدیک به یک سال است و هیچ خبری از آنها نیست. باید با ذره‌بین دنبالشان بگردم. صندوق حمایت از قهرمانان هم که به پارالمپیکی‌ها حقوق خوبی می‌دهد؛ به ما نه حقوق می‌دهد و نه بیمه می‌کند. حالا بمانم در ورزش چه اتفاقی رخ بدهد و چه روزی را ببینم؟

 

کاری هم ‌داری که بخواهی انجام بدهی؟

صنعتکار بودم که به خاطر ورزش رها کردم و الان هم سعی می‌کنم کارم را ادامه بدهم.

 

آقای ساعی مصاحبه کرد و گفت که شما تحریک شدید؛ این تصور وجود داشت که بعد از این مصاحبه کدورت‌ها رفع شود!

هر کاری دلش خواست با پاراتکواندو کرد، بعد هم گفت ما تحریک شدیم! برای خودش چه اتفاقی رخ داده بود که چنین تصمیمی را گرفت؟ ساعی ورزش را با سیاست قاطی کرد و به همین خاطر تصمیماتی گرفت که به سود ورزش نبود. من و هادی ساعی همشهری بودیم، به همین خاطر توقع داشتم که اصالت خودش را فراموش نکند!

 

به خاطر این مشکلات با کمیته ملی پارالمپیک صحبت نکردید؟

نه صحبت نکردم و به هر حال این موارد به آنها هم مربوط می‌شود. من سرباز خسروی وفا هستم و فکر می‌کنم الان نگران وضعیت تیم باشد.

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------