تکلیف کنکور و امتحانات پایان سال مدارس هفته آینده مشخص می‌شود



اخبار,اخبار کنکور,وضعیت کنکور 99
دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا گفت: تصمیم نهایی در مورد چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری شنبه آینده به استان‌ها ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی روز پنجشنبه وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در سومین گردهمایی غیرحضوری مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور اظهار داشت: سیستم مشاوره به دانش آموزان در خصوص مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با این ویروس، در اکثر استان‌ها فعال شده و انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز این سیستم را فعال کرده و به خانواده‌هادر مورد مهارت ماندگاری در خانه و چگونگی برخورد مدام با فرزندان و حفظ آرامش خانواده مشاوره دهند.

 

مدارس ضدعفونی شده به عنوان اسکان نوروزی استفاده نشود

حمیدی با بیان اینکه همکاران فرهنگی با تلاش مستمر خود جریان آموزشی را در شبکه های مجازی پیگیری می‌کنند، گفت: همت و تلاش همکاران استانی باعث ایجاد جریانی مستمر آموزش در کشور شده است و در اعضای جامعه این حس را به وجود آورده‌ایم که آموزش و پرورش با تمام ظرفیت و امکانات وارد این مساله شده است و این قابل تقدیر است.

 

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا با اشاره به دغدغه مدیران کل استان‌ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: لازم است مسئولان استان دقت کنند که مدارس ضدعفونی شده به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نشود تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

 

حمیدی با تقدیر از زحمات مدیران کل استان‌ها در خصوص کمک به آموزش و پرورش در مدیریت بحران پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: دبیرخانه ستاد فعال است و به همت همکاران استانی، به طور روزانه گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت می‌شود را به اطلاع وزیرآموزش و پرورش می‌رساند و بازخورد این گزارش‌ها نیز به استان‌ها ارجاع خواهد شد.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده در مورد ویروس کرونا، گفت: در جلسات قبل دستورالعمل نقش‌های کمیته‌های ستادی، استانی و منطقه‌ای را در مرحله ستاد مشخص کردیم و هم‌اکنون منتظر پیشنهادات مدیران ستادی استان در خصوص اعلام نظر در مورد نقش و وظایف مشاوران، معلمان پرورشی، معاونان، مدیران، معلمان و کادر اجرایی در راستای دورکاری آنها در دوران تعطیلات ناشی از شیوع کرونا هستیم.

 

همکاری ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی در ساخت برنامه‌های آموزشی

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها برنامه‌هایی را با صداوسیما هماهنگ کرده‌ایم و قرار است با همکاری ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی از طریق ضبط برنامه‌های متنوع وآموزشی برای دانش آموزان در شبکه۲ سیما به آموزش و الگوپردازی برای خانواده‌ها بپردازند.

 

حمیدی تاکید کرد: والدین باید دقت کنند که حضور مداوم دانش آموزان در خانه و عدم تحرک آنها، مساله‌ای است که باید جدی گرفته شودکه مبادا فرزندانمان برای رهایی از یک بیماری، درگیر عارضه چاقی یا اضافه وزن شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------