چگونه در امتحانات پیام نور نمرات بالا بگیریم؟ (راهکارها + دانلود نمونه سوال پیام نور)



نمونه سوالات پیام نور

 

دریافت نمره قبولی در دانشگاه پیام نور برای بسیاری از دانشجویان چالش برانگیز است، زیرا مطالعه و قبولی در امتحانات این دانشگاه نه تنها ساده نیست، بلکه به نظر می‌رسد یکی از دشوارترین مراحل پیش روی هر دانشجو باشد. یکی از دلایل این سختی، عدم برگزاری کلاس‌های کافی برای دروس معرفی شده است. همچنین، منابع و کتاب‌های آموزشی برای هر درس بسیار پیچیده و حجیم هستند و امتحانات از همین منابع گرفته می‌شوند. اینجاست که ضرورت آشنایی با نمونه سوال پیام نور برای ما قابل درک خواهد شد.

 

علاوه بر این، برگزاری امتحانات سراسری و هماهنگ نیز چالش‌های خود را دارد. با این حال، راه حل‌ها و روش‌هایی نیز وجود دارد که با استفاده از آنها، می‌توانیم به راحتی و با دغدغه کمتری نمرات خوبی در امتحانات پیام نور کسب کنیم.

 

راهنمای شرکت در امتحانات پیام نور 1402

برای درک بهتر روند موفقیت خودتان، باید بدانید که چه چالش‌هایی را پیش رو دارید. بسیاری از دانشجویان با کم‌توجهی به این موارد، امتحانات را پاس می‌کنند؛ اما از نتیجه کار خود راضی نیستند. اولین نکته‌ای که تأکید داریم به آن توجه کنید، نحوه محاسبه نمره در پیام نور است.

 

در دانشگاه پیام نور، هر درس ارزش 20 نمره‌ای دارد. از این 20 نمره، 8 نمره به صورت میان‌ترم توسط استاد یا سیستم آموزشی محاسبه می‌شود و 12 نمره دیگر برای امتحان پایان ترم باقی می‌ماند. نمره پایانی بر اساس ضریب 10 و تقسیم بر 6 حساب خواهد شد. در صورتی که استاد نمره میان‌ترم را لحاظ نکند یا کمتر از حد انتظار دانشجو نمره دهد، نمره نهایی همچنان بر اساس ضریب 10 و تقسیم بر 6 محاسبه می‌شود.

 

اگر نمره برگه پایان ترم شما بیشتر از نمره میان‌ترم استاد باشد، نمره برگه پایان ترم به عنوان نمره نهایی ثبت خواهد شد. همچنین، در سطح کارشناسی اگر نمره شما بین 9.5 تا 10 باشد، به صورت خودکار به 10 تبدیل شده و شما قبول می‌شوید. در کارشناسی ارشد نیز، نمرات بین 11.5 تا 12 به 12 رند می‌شوند.

 

پس از بررسی این مورد، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در سال 1402 هم نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. در واقع وقتی به دنبال نمونه سوال پیام نور هستید، باید بدانید که آزمون مورد نظر شما چگونه برگزار می‌شود. برای درک این مسئله به خاطر داشته باشید که تمامی آزمون‌های مربوط به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

 

پرداخت شهریه را فراموش نکنید!

در ضمن کارت ورود به جلسه شما تنها بعد از پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور صادر می‌شود. در واقع قبل از شروع امتحانات در دانشگاه پیام نور، مهلتی برای دریافت کارت ورود به جلسه تعیین شده است؛ بنابراین، دانشجویان باید در هر نیمسال تحصیلی، بعد از پرداخت شهریه و هنگامی که لینک دریافت کارت ورود به جلسه فعال می‌شود، فورا کارت ورود به جلسه امتحانات خود را چاپ کنند. در کارت ورود به جلسه امتحانات دانشگاه پیام نور علاوه بر اطلاعات هویتی هر دانشجو، زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در کنار شماره صندلی و حوزه امتحانی درج شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی جزئیات مورد نیاز خودتان می‌توانید به پایان باما به آدرس www.payanbama.ir مراجعه کرده و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

چگونه در امتحانات پیام نور موفق شویم

 

چگونه در امتحانات پیام نور موفق شویم؟

در بخش قبلی به نکاتی اشاره کردیم که نباید نادیده گرفته شوند. در ادامه همین بحث، موارد دیگری را با هم بررسی می‌کنیم تا بدانید بیشتر دانشجویان دانشگاه پیام نور با چه اشتباهاتی مواجه هستند. اولین مورد برنامه‌ریزی نامناسب است.

 

• عدم برنامه‌ریزی درست: برای آزمون‌های تشریحی و تستی، برنامه‌ریزی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آزمون تستی، باید زمان کافی برای حل سؤالات و مرور مطالب در نظر گرفته شود. اما برای آزمون تشریحی، علاوه بر زمان لازم برای مرور مطالب، باید زمان کافی برای تمرین در حل سؤالات تشریحی نیز در برنامه شما لحاظ شود.

 

• عدم استفاده از منابع مناسب: برای هر دو نوع آزمون، استفاده از منابع مناسب مانند نمونه سوال پیام نور و توصیه اساتید بسیار مهم است. اگر منابع انگلیسی باشند، می‌توانید از منابع ترجمه شده یا خود منابع انگلیسی استفاده کنید. در صورت استفاده از منابع زبان فارسی هم می‌توانید با تمرین مطالعه و فهم مطالب را بهبود دهید.

 

• بی توجهی به مرور مطالب: برای هر دو نوع آزمون، مرور مطالب یکی از اصول مهم است. در آزمون تستی، می‌توانید با بررسی آزمون‌های گذشته و تمرین سوالات امتحاني پيام نور، مطالب را بهتر یاد بگیرید. در آزمون تشریحی هم می‌توانید با حل سؤالات تشریحی و تمرین در نوشتن پاسخ‌های تشریحی، مهارت خود را در این زمینه تقویت کنید.

 

• عدم تست‌زنی مناسب: برای موفقیت در آزمون‌های تستی در پیام نور، تست‌زنی منظم و مرور سؤالات آزمون‌های گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا با نوع سؤالات و ساختار آزمون آشنا شوید. اما برای آزمون تشریحی، می‌توانید با تست‌زنی در خانه و تمرین در ارائه پاسخ‌های تشریحی، خود را برای این نوع آزمون آماده کنید.

 

• عدم استفاده از منابع تمرینی معتبر: آزمون‌ها و نمونه سؤالات تمرینی هم می‌توانند به شما در فهم بهتر مطالب و ارزیابی خودتان کمک کنند.

 

پیشنهاد ما به شما

در کنار موارد بالا، پیشنهاد می‌کنیم که برای داشتن عملکرد بهتر در آزمون، تعادلی بین مطالعه و مرور نمونه سؤالات و استراحت را هم در نظر داشته باشید. عدم استراحت کافی می‌تواند باعث خستگی و کاهش تمرکز در آزمون شود.

 

از آنجایی که باور داریم بی‌توجهی تست‌زنی منظم و مرور سؤالات آزمون‌های گذشته می‌تواند باعث عدم آشنایی کافی با نوع سؤالات آزمون شود، پیشنهاد دیگر ما استفاده از سایتwww.payanbama.ir  است. استفاده از پیشنهادات مشاوران این مجموعه برای دانلود نمونه سوال پیام نور مزایای زیر را به همراه دارد:

 

پیشنهاد اصلی

مزیت توجه به این پیشنهاد

مرور نمونه سؤالات

آشنایی با ساختار سؤالات پایان ترم

حل سؤالات و مشکلات مرتبط

ارزیابی سطح آمادگی دانشجو

افزایش اعتماد به نفس در آزمون‌ها

آشنایی با نکات کلیدی دروس

امکان شناسایی نقاط ضعف و تقویت آنها

 

بهترین روش موفقیت؛ دانلود نمونه سوال پیام نور

در مجموع، فراموش نکنید که استفاده از مشاوره و پیشنهادات متخصصان، می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم را بهتر یاد بگیرید و گاهی اوقات ایده‌های جدیدی را برای حل مسائل پیدا کنید. بهترین روش برای موفقیت در آزمون‌های پیام نور استفاده از راهنمایی‌های مشاوران و مقالات سایت پایان باما و نمونه سوالات پیام نور است. این سایت برای همه دانشجویانی که می‌خواهند با دسترسی به منابع معتبر در آزمون‌های ترم و میان‌ترم قبول شوند، مناسب است.

 

تیم پایان با ما منابع آموزشی و تمرینات کاربردی را به شما ارائه می‌دهد و به دانشجویان کمک می‌کند مفاهیم را بهتر درک و مهارت‌های لازم را پیدا کنند. با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران این مجموعه، دانشجویان می‌توانند به بهترین نحو ممکن برای آزمون‌های دانشگاه پیام نور آماده شوند و به موفقیت دست پیدا کنند.

 

منبع نمونه سوالات پیام نور: پایان باما

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024