کنکور با برگزاری 3 سال امتحانات نهایی دانش آموزان حذف می شود



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع حذف کنکور هستند، گفت: اگر سه سال مستمر امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی برگزار شود، کنکور حذف خواهد شد. 

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان این که سه نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را برای بررسی موضوع حذف کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی  معرفی کرده‌ایم، گفت: موضوع حذف کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نه تنها ما در مجلس بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی برای آن دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم. از طرفی باید بگویم طبق همفکری که با وزیر آموزش عالی داشته‌ام پیشنهاد شد اگر سه سال به طور مستمر نمرات دانش‌آموزان در قالب امتحانات نهایی اعلام شود، کنکور حذف خواهد شد.

 

* لحاظ کردن نمرات دانش‌آموزان به جای آزمون کنکور

وی افزود: برای لحاظ کردن نمرات دانش‌آموزان به جای آزمون کنکور پایه‌های اول، دوم و سوم دبیرستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند که این موضوع توسط کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

 

* بهترین روش‌ها برای حذف کنکور همین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان است

منادی تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه ۲۰ یا ۱۹.۹۰ صدم هستند که این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد. البته یکی از بهترین روش‌ها برای حذف کنکور همین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان است.

 

*  مجلس شورای اسلامی به سمت حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به سمت حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور است؛ چراکه بسیاری از این مؤسسات و آموزش‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود انرژی دانش‌آموزان را برای مهارت تست زنی و سایر عناوین مختلف می‌گیرد و هیچ  تأثیری در روند کسب نمره دانش‌آموزان ندارد و این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

 

* صدهزار نفر برای تاخیر بیشتر کنکور نمایندگان را تحت تأثیر قرار می‌دادند

وی ادامه داد: در زمان برگزاری کنکور در سال جاری که شیوع ویروس کرونا عاملی بر تأخیر این آزمون شده بود بیش از یک میلیون نفر معتقد بودند که هرچه زودتر کنکور برگزار شود اما نزدیک به صد هزار نفر دیگر در قالب نظام‌بندی و هماهنگی یک کار سازماندهی شده نمایندگان را تحت تأثیر قرار می‌دادند.

 

* برای بررسی حذف کنکور سه نفر از اعضای کمیسیون را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم

منادی در پایان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی موضوع حذف کنکور سه نفر از اعضای کمیسیون را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده تا به بررسی این موضوع و ابعاد مختلف آن بپردازد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------