جزئیات پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اعلام شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیمسال دوم 1400-99 این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام و انتخاب رشته مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از روز یکشنبه 30 آذر جاری عنوان کرد :  ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله به منظور پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی  www.azmoon.org    ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته ، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در 20  رشته/ محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته/شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام نمایند .

 

به گفته رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ،گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر کاظمی گفت: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در فرم ثبت نام درج نمایند.

 

وی با توصیه  به داوطلبان گفت: از آنجایی که پذیرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت  می ­پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان ( ریاضی، تجربی و انسانی و...) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد ، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه نمایند.

 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش اشاره کرد : داوطلبان لازم است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج نمایند چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می گردد.مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب می باشد و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط ( سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می آید.

 

دکتر کاظمی گفت:به داوطلبان توصیه می‌شود با اطلاعات کافی و با توجه به علاقه‌مندی و استعدادهای خود اقدام به انتخاب رشته کنند. به همین منظور لازم است با مراجعه به واحدهای دانشگاهی با محیط تربیتی آموزشی که قرار است در آن تحصیل کنند، آشنا شوند و زیرساخت‌های آموزشی آن را از نزدیک ببینند؛ این مشاهده باعث می‌شود دانشجو در آینده از انتخاب خود رضایت بیشتری داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------