دانشجویان ۴ و نیم برابر بیشتر از مردم عادی به کرونا مبتلا شدند



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: براساس آمار ۲۳۰ هزار نفری از دانشگاه های صددرصد دولتی و آمار از دیگر زیرنظام ها، دانشجویان ۴ و نیم برابر بیشتر از مردم عادی مبتلا به کرونا شدند. 

مجید صفاری نیا در گفتگو با مهر گفت: از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، فعالیت‌های گسترده‌ای توسط دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مراکز مشاوره دانشگاه‌ها صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: ایجاد حس آرامش در دانشجو سیاست ما بوده و دلیل آن نیز این است که آمارهای کرونا نشان می‌دهد دانشجویان ۴ و نیم برابر بیشتر از جمعیت عادی کشور مبتلا به کرونا شده‌اند.

 

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: از جمیعت کشور ما تقریباً حدود یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، این عدد را اگر به ۸۵ یا ۸۴ میلیون جمعیت تقسیم کنیم، می‌توانیم تعداد افراد مبتلا را محاسبه کنیم.

 

وی یادآور شد: بر این اساس حدود ۱.۷ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند اما در جمیعت دانشجویی ما حدود ۶ و نیم تا ۷ درصد دانشجویان مبتلا به کرونا شده‌اند و دلیل آن نیز این است که دانشجو در سن خاصی قرار داشته و بسیار فعال است. درصد ابتلای دانشجو به کرونا در برابر مردم عادی بیشتر است یعنی دانشجویان ۴ و نیم بر ابر مردم عادی مبتلا می‌شوند.

 

صفاری نیا افزود: بر اساس آمارهای یک گزارش که از ۲۳۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های ۱۰۰ درصد دولتی به دست آمده بود، آمار دانشجویان مبتلا به کرونا ۵ و نیم درصد بود.

 

وی ادامه داد: یک گزارش هم از دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی تهیه شد که آمار مبتلایان بیشتر بود و به ۷ و نیم تا ۸ درصد می‌رسید.

 

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: میانگین جمع این دو آمار نشان می‌دهد که ۶ و نیم درصد دانشجویان مبتلا به کرونا شده‌اند که در مقایسه با جمعیت عادی کشور ۴ تا ۴ و نیم برابر بیشتر مبتلا شده‌اند.

 

وی افزود: دانشجویی که مبتلا به کرونا شده است، هم عوارض روانشناختی دارد و هم دانشجویی که عوارض روانشناختی دارد ممکن است با ریسک بیشتری مبتلا به کرونا شود.

 

وی ادامه داد: برای همین، سیاست ما بر اساس ایجاد جو آرامش، حمایت، شفقت و مهربانی برای دانشجویان در فرایند آموزشی و خدمات مشاوره و درمانی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------