آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

عمر شریف ستاره سینما درگذشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عمر شریف، بازیگر سرشناسی که به خاطر ایفای نقش در فیلم های دکتر ژیواگو و لورنس عربستان شهرت جهانی پیدا کرد در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ایفای نقش در فیلم «لورنس عربستان» به کارگردانی دیوید لین در سال ۱۹۶۲، یک جایزه گلدن گلوب و یک نامزدی اسکار را برای عمر شریف مصری الاصل به ارمغان آورد.

او سه سال بعد برای بازی در فیلم «دکتر ژیواگو» بار دیگر موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد.

عمر شریف

عمر شریف قبل از آنکه با حضور در فیلم های هالیوودی به شهرت بین‌المللی برسد، در ۲۵ فیلم مصری بازی کرده بود. او کار بازیگری را از سال ۱۹۵۴ شروع کرد و در طول این سال ها در ۹۵ پروژه سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است.

از عمر شریف کارگردان، فیلم «موسیو ابراهیم و گل های قرآن» در شصتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و شیر طلایی جشنواره به خاطر تقدیر از ۵۰ سال فعالیت اش در عرصه سینما به او داده شد. ایام الحلولی (بهترین روزهای ما)، ارض السلام (سرزمین صلح)، سقوط امپراتوری رم، شب ژنرال ها، چه، جزیره اسرارآمیز دکتر نیمو، پلنگ صورتی ضربه متقابل می زند، کلیدهایی به سوی آزادی و سیزدهمین سلحشور از دیگر فیلم هایی هستند که عمر شریف با بازی در آنها توانست به ستاره دهه های ۶۰ و ۷۰ سینمای جهان بدل شود. او به زبان های انگلیسی، یونانی، فرانسوی و عربی مسلط بود.

در اوایل سال جاری میلادی، مدیر برنامه‌های عمر شریف ابتلای او را به بیماری آلزایمر تایید کرد. عمر شریف در تاریخ ۱۰ جولای مصادف با 19 تیر درگذشت.

 

اخبار فرهنگی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------