آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

اینستالوژی بزرگمهر حسینپور



اخبار فرهنگی - اینستالوژی بزرگمهر حسینپور

بزرگمهر حسین پور، طراح و کاریکاتوریست هنرمند 35 ساله چلچراغی است اما اینکه «چلچراغی» بودن چه ارتباطی با معرفی یک شخصیت دارد را در «ژانر» چلچراغ و «تیپ» کارهای بزرگمهر می توان دید.

آدرس: bozorgmejhrhosseinpour
دنبال کننده ها: +46,100
دنبال رونده: 151
تصاویر ارسالی: 401
کسب لایک: 2820 (میانگین پست های اخیر)
کامنت های دریافتی: 72 (میانگین پست های اخیر)
نتایج جستجوی «اسم + اینستاگرام» در گوگل: حدود 110,000 صفحه
کامنت تصادفی: «شما یکی از اسطوره های زندگی من هستید. تولدتون مبارک مشهورترین کچل زندگیم!!! یه دنیا عشق و لبخند بهتون هدیه می دم...»

اخبار,اخبار فرهنگی,اینستالوژی بزرگمهر حسینپور

  تحلیل شخصیت
بزرگمهر حسین پور، طراح و کاریکاتوریست هنرمند 35 ساله چلچراغی است اما اینکه «چلچراغی» بودن چه ارتباطی با معرفی یک شخصیت دارد را در «ژانر» چلچراغ و «تیپ» کارهای بزرگمهر می توان دید.

یادمان هست که هفته نامه چلچرذاغ از سال 1381 با محتوای فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی، سینمایی و «طنز» شروع به کار کرد و در زمان خود نسل جدیدی از روزنامه نگاری مخصوصا در سبک های جوان پسند را خلق کرد که با استقبال بالایی در همان ایام روبرو شد.

طنز با زبان طرح و کاریکاتور به ویژه کمیک استریپ های چلچراغی یکی از پرطرفدارترین بخش های این هفته نامه است که برای خودش تبدیل به سبک شده و بزرگمهر صاحب اصلی این سبک در این مجله است.

تحلیل عکس ها
اینستاگرام برای بزرگمهر همه کار می کند ولی بیشتر به نمایشگاهی برای اصل و حاشیه طرح ها و کاریکاتورهایش تبدیل شده است.

یکی از حواشی جالبی که طرح های او به همراه دارد، رعایت نکردن حق مولف یا همان کپی رایت است. آخرین سوژه این ماجرا استفاده از طرح معروفی است که بزرگمهر برای مرحوم پاشایی قلم زد و به سرعت دست به دست شد و شهرت پیدا کرد. بعد از اینکه یکی از روزنامه ها بدون اجازه از این طرح استفاده کرد، بزرگمهر عکسی از این روزنامه در صفحه اش منتشر کرد و نوشت: «هر چند بدون اجازه کارم رو چاپ کردن اما چوناثری دلی و مردمی بود به دلم نشست و البته جای بسی خوشحالی دارد که امضایم را حداقل گذاشته اند. جالب است یکسری دوستان بدون اجازه که چاپ می کنند هیچ، امضایم را که برمی دارند هیچ... اثر را به نام خودشان هم منتشر می کنند.»

البته این ادبیات معمول بزرگمهر نیست و ادبیات اینستاگرامش بیشتر به همان حال و هوای طرح هایش می ماند و «چلچراغی» است.

مثلا او در شرح آخرین عکس صفحه اش که از طبیعت پاییزی است بعد از شرحی با ادبیات مخصوص خودش از این هشتگ یا همان برچسب های زیر استفاده کرده است:

احساس_عمیق_دارم#عکس#پاییز#زرد##زردنبو#پله#بالارفتن#بالارفتن_ازپله_توپاییز#برگ_زرد#برگ_خشک#برگه#برگه_زردآلو#آجیل#شعرسهراب#شبکه_من_و_تو#فارسی_وان#جم_تی_وی#چه_باحال
#مزخرفات_رو_نخون_بابا#لاف#علاف

صفحه بزرگمهر موجی در «جریان» و «حرکت» است که با موضوعات و حوادث روز جامعه شکل می گیرد. اسیدپاشی های اصفهان، ریحانه جباری و خداحافظی ضرغامی از صدا و سیما از این دست موضوعاتی است که سوژه کارهای بزرگمهر شده و در این صفحه منتشر کرده است.

حرف آخر اینکه بزرگمهر روزهای چلچراغی اش را در اینستاگرام دارد، پس از هرگونه «سرعت غیرمجاز» و «بوق زدن» در کنار صفحه اش به شدت خودداری کنید!

اخبار فرهنگی - روزنامه هفت صبح / برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------