آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

آشنایی با شاخص ترین های جشنواره فیلم آدلاید استرالیا



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,جشنواره فیلم آدلاید استرالیا

سایت جشنواره فیلم آدلاید استرالیا به معرفی کوتاه فیلم های مهم جشنواره پرداخته است.

به گزارش مهر، جشنواره فیلم آدلاید که از روز چهارشنبه ۱۰ اکتبر کار خود را آغاز کرده است برخی از بهترین هنرمندان، موزیسین ها و فیلمسازان افسانه ای دنیا را گرد آورده و سایت جشنواره بدین منظور به معرفی کوتاهی از آثار مهم حاضر در جشنواره پرداخته و از تماشاگران خواسته که تماشای این آثار را از دست ندهند.

سایت جشنواره همچنین در معرفی این آثار به شاخصه های آنها که می تواند موضوع، بازیگران یا خود فیلمسازان آنها باشد، اشاره کرده است.

۱- فِرِدا گلین در «او که باید دوست داشته باشد»
آلفردا (فِرِدا) گلین چهره ای پیشگام در رسانه استرالیا است. مستند «او که باید دوست داشته باشد» نشانه ای آشکار برای تحسین خانواده گلین است که آن را اریکا گلین دختر فِرِدا گلین کارگردانی کرده است.


۲- رابرت ردفورد در «پیرمرد و تفنگ»
درباره فیلم «پیرمرد و تفنگ» شایعاتی وجود دارد که ممکن است آخرین حضور ردفورد به عنوان بازیگر بر پرده نقره ای باشد. رابرت ردفورد به واقع یک شخصیت افسانه ای بر پرده ای نقره ایست. او بیشتر برای فیلم های «بوچ کسیدی و ساندنس کید» و «نیش» شناخته می شود.

۳- جون جت در «بدنامی»
جون جت یکی از شمایل موسیقی راک آمریکاست و این مستند شرح حالی جنجالی از زندگی شخصی این موزیسین پیشرو ارایه می کند.

۴- ونگوگ در «بر دروازه ابدیت»
زندگی هنرمند بزرگ هلندی به زیبایی در درام «بر دروازه ابدیت» به تصویر کشیده شده است. فیلم به روزهای آخر زندگی ونگوک نگاهی انداخته و به وارسی مفهوم هنرمند بودن می پردازد.

۵- اورسن ولز در «چشمان اورسن ولز»
ولز خالق «همشهری کین» بدون تردید یکی از بزرگترین هاست. او به ما آموخت نگاهی کاملا متفاوت داشته باشیم. این فیلم تناقضات شگفت انگیز زندگی این هنرمند را بررسی می کند.

۶-ماریا کالاس در «ماریا به روایت کالاس»
«ماریا به روایت کالاس» زندگی افسانه وار ماریا کالاس خواننده بزرگ اپرا را از طریق تصاویر و فیلم های خانوادگی دیده نشده به همراه صداهای ضبط شده خصوصی و نامه های شخصی بررسی می کند. هافینگتون پست فیلم را باشکوه خوانده است.

۷- کویینسی جونز در «کویینسی»
کویینسی جونز آهنگساز بزرگ دنیا نزدیک به ۳۰ جایزه گرمی برای کارهایش در عرصه موسیقی بدست آورده است.او در طول ۷۰ سال فعالیت هنری به یک شخصیت منحصر به فرد در موسیقی و فرهنگ عامه تبدیل شده است.

۸- سو آستین با «تجربه شگفت انگیز زیرآب»
سو آستین هنرمند بریتانیایی تحسین شده ایست  که با استفاده از صندلی چرخ دار دست به خلق آثار هنری زده است. او در آثار هنری‌اش این مفهوم شگفت انگیز، که جهان را با چرخ‌های ویلچرش احساس می‌کند به بیننده  منتقل می کند. آستین در این مستند به کارگردانی خودش روی یک ویلچر زیر آبی بر بستر دریا غواصی می کند. 

۹- جفری توزر در «ستایش»
توزر یک پیانیست خبره با مجموعه ای بی نظیر است. توزر در جهان شهرت بسیاری دارد هر چند در کشور خودش استرالیا چندان شناخته شده نیست. مستند «ستایش» به بررسی میراث شگفت انگیز او و تراژدی یک هنرمند نادیده انگاشته شده می پردازد.

۱۰- گارین نوگروهو با «خاطرات جسم من»
نوگروهو کارگردان و نویسنده بزرگ اندونزیایی با فیلم چشمگیر و زیبای «خاطرات جسم من» که به تازگی آن را ساخته است به آدلاید می آید.

امسال در کنار نمایش این فیلم های کنجکاوی برانگیز، در بخش مسابقه جشنواره نیز فیلم های «روما» ساخته آلفونسو کوارون، «تصنیف باستر اسکروگز» ساخته برادران کوئن، «سوختن» اثر لی چانگ دونگ، «پسر زیبا» به کارگردانی فیلیکس ون گرینینگن، «سلست» ساخته بن هکورث، «کفرناحوم» اثر  نادین لبکی، «ایمو دونده» به کارگردانی ایموگن توماس، «دختر» ساخته لوکاس دونت، «خاطرات جسم من» ساخته گارین نوگروهو و «دیده و ندیده» به کارگردانی کامیلیا آندینی حضور دارند.

سال گذشته فیلم «من جادوگر نیستم» نخستین فیلم بلند رونگانو نیونی کارگردان ولزی - زامبیایی جایزه بهترین فیلم جشنواره را بدست آورد.

جشنواره فیلم آدلاید روز یکشنبه ۲۱ اکتبر به کار خود خاتمه می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------