آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

خشم ژاپنی‌ها از اکران فیلم آنجلینا جولی



اخبار,اخبار فرهنگی,آنجلینا جولی

اکران ماه آینده فیلم جنجال‌برانگیز «شکست‌ناپذیر» به کارگردانی آنجلینا جولی در ژاپن با اعتراض ملی‌گرایان روبه‌رو شد.

این فیلم براساس داستان زندگی لوئیس زامپرینی قهرمان المپیک نوشته لارا هیلنبراند ساخته شد و اواخر سال 2014 میلادی در آمریکا و سایر نقاط جهان به نمایش درآمد.

اما داستان اکران این فیلم در ژاپن همواره با مشکل روبه‌رو بوده است، زیرا بسیاری از ژاپنی‌ها بازآفرینی داستان زامپرینی را نادرست وجعلی می‌دانند. از این روی نخستین اکران این فیلم در توکیو و سایر نقاط ژاپن با تهدید ملی‌گراهای ژاپن روبه‌رو شده است. «شکست‌ناپذیر» از 6 فوریه در سینماهای ژاپن اکران می‌شود.

از نظر این افراد تجربیات این قهرمان المپیک در زمان اسارت به دست نیروی ژاپنی غیرواقعی است و مشکل اصلی آن‌ها همین قسمت از فیلم است. زامپرینی در «شکست‌ناپذیر» از سوی ماتسوشیرو واتانابه به شدت مورد آزار و ضرب و شتم قرار می‌گیرد. واتانابه که از سوی زندانیان جنگ پرنده نام گرفته است، رفتار بسیار بدی با زامپرینی دارد.

هیرومیشی موتکی دبیرکل جامعه انتشار حقایق تاریخی در زمان عرضه ابتدایی فیلم گفت : «این فیلم هیچ اعتباری ندارد و غیراخلاقی است.»

معمولا توصیفات زندانیان جنگ از ضرب و شتم، سوزاندن، مجروح کردن با چاقو، سربریدن، آزمایشات منجر به مرگ پزشکی و حتی زنده زنده خوردن زندانیان، ژاپنی‌های راست‌گرا را تحریک کرده و به خشم می‌آورد.

تاتسویا موری مستندساز ژاپنی در نقطه مقابل اعتقاد دارد که این مقدار حساسیت نشان دادن از جانب راست‌گراها به این دلیل است که فیلمساز این اثر یک خارجی است.

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------