آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

فيلم «نياز سرعت» آگهي 2 ساعته براي غول خودروسازي آمريكا +تصاوير



اخبار فرهنگی - فيلم «نياز سرعت» آگهي 2 ساعته براي غول خودروسازي آمريكا +تصاوير

كمپاني خودروسازي «فورد» و استوديوي دريم وركس (مجري فيلم) همكاري گسترده اي در اين فيلم داشته اند به گونه اي كه ژانر زيرين اين فيلم توليد موستانگ خاص «شبلي جي تي 500» توسط «كارول شلبي» است.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فيلم «نياز سرعت» آگهي 2 ساعته براي غول خودروسازي آمريكا

  فيلم پرهيجان و مسابقه اي «نياز سرعت» (Need for speed) با بازي «آرون پل» (بازيگرسريال بريكينگ بد) از هفته گذشته در سينماهاي آمريكاي شمالي روي پرده رفته است. براي يك فيلم كه با اقتباس از بازي ويدئويي مسابقه اتومبيل راني ساخته شده، دو نكته اساسي وجود دارد و آن مسابقه اول و آخر فيلم است كه در اين فيلم به خوبي نشان داده شده است. در حالي كه بقيه داستان فيلم همانند آگهي پرقدرتي براي مدل فورد موستانگ 2014 عمل كرده است كه مخاطب فيلم را با موستانگ 900 اسب بخار در مسابقه اي مرموز و 48 ساعته از نيويورك به كاليفرنيا مي برد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فيلم «نياز سرعت» آگهي 2 ساعته براي غول خودروسازي آمريكا

فيلم دنباله روي يك راننده بالفطره به نام «توبي مارشال» (آرون پل) و جنون او براي سرعت است. بر خلاف تعقيب آرزوها و تبديل شدن به قهرمان مسابقات سرعت (همانند آنچه در اين گونه فيلمها مي بينيم)،‌او فقط يك مكانيك ساده است كه در جوار گروهي از تبهكاران در محله شمالي نيويورك مغازه مكانيكي خود را مي چرخاند. در حالي كه «پل» بازيگر نقش اول است ولي اين شلبي جي تي 500 موستانگ مارشال است كه به ستاره اصلي فيلم تبديل شده است. اينچنين مفاهيمي در فيلمهاي مسابقه اي تعجب آور نيست.

كمپاني خودروسازي «فورد» و استوديوي دريم وركس (مجري فيلم) همكاري گسترده اي در اين فيلم داشته اند به گونه اي كه ژانر زيرين اين فيلم توليد موستانگ خاص «شبلي جي تي 500» توسط «كارول شلبي» است. مدلي كه او همزمان با پنجاهمين سال تأسيس «فورد» قبل از فوتش در سال 2012 ارائه داد.

در كل موستانگ براي اين فيلم ساخته شد كه از همان دقايق اول فيلم حضور نمايشي اين مدل فورد را در مي يابيم. در اولين سكانس حضور بازيگر نقش اول (پل) شاهد آزمايش و تست سرعت مدل موستانگ هستيم،‌جايي كه فورد سرعت 234 مايل در ساعت اين مدل را به رخ تماشاچي مي كشد (البته اين سرعت صرفا براي نمايش در فيلم ساخته شده است) در بقيه داستان هم تا جايي كه امكان دارد «پل» به گونه ساير آپشن هاي خودرو را با با حركت موجي خودرو در ترافيك، خارج از خطوط، جاده،‌ اتوبان و ... نمايش داده و آن را به جايي مي رساند كه تا حدودي ناباوري مخاطب را به همراه دارد و طوري كه حتي در فيلم «سريع و خشن» كمتر با چنين صحنه هايي مواجه هستيم.

با اين وجود كارگردان فيلم «اسكات واگ» سعي داشته اين اكشن را قابل باور و مخاطب پسند نشان دهد. نمونه آن صحنه هاي جذابي همچون حركت اتومبيلها روي پل، پرواز از ميان ترافيك (حركات موجي) و بلند كردن خودروها با هلي كوپتر كه همگي بدون كمك جلوه هاي ويژه و پرده سبز و صرفا با حضور بدلكاران خبره انجام شده است.

گذشته از صحنه رقابتهاي سرعت كه با فيلمبرداري فوق العاده از جهات مختلف همراه بوده ،‌فيلمنامه و ديالوگها نيز تا حدي متناسب با ژانر فيلم است به گونه اي كه مخاطب را با صحنه هاي داستان همراه مي سازد. در انتهاي داستان مسابقه انتقام بين «آرون پل» (مارشال) و «دومينيك كوپر» (دينو بروستر) آغاز مي شود. اما آنچه همچنان مشخص نيست علت دشمني و رقابت آنها است كه به نظر مي رسد ريشه در دوران مدرسه و نوجواني دارد ولي بطور كامل علت رقابت آنها از آغاز مشخص نشده است. در ابتداي فيلم كاراكتر اصلي داستان نسبت به انتقامجويي براي مرگ دوستي كه در سانحه رانندگي كشته شده، ابراز نگراني مي كند. اين موضوع را مي توان با علت رقابت آنها در انتهاي داستان كه با خرد و داغان شدن خودروهاي و تعقيب پليس همراه است،‌جستجو كرد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فيلم «نياز سرعت» آگهي 2 ساعته براي غول خودروسازي آمريكا

 با اين حال جاي نگراني براي استوديوي دريم وركس نيست. چرا كه اين استوديو درآمد مورد نياز خود را از يك فيلم با خودروهاي لوكس، بازيگران ارزان قيمت به دست مي آورد. هر چند اين فيلم اقتباس سينمايي بسيار زيبا از يك بازي ويدئويي ارائه داده ولي قطعا همانند فيلم «سريع و خشن» جايي براي ساخت ادامه آن نگذاشته است.

 

اخبار فرهنگی - سينما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------