آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند



ژرژ مندس که به عنوان بهترین مدیر برنامه دنیای فوتبال شناخته می شود مدیر برنامه های بازیکنان بزرگی مثل کریستیان رونالدو، دی ماریا و فالکائوست.

 بعضی از مدیر برنامه ها در کشورهای خارجی برای معروف تر شدن افرادی که آنها را به خدمت می گیرند از تمهیدات عجیب و غریبی استفاده می کنند که خوشایند و صحیح نیست اما آنها به هر ترتیب روش خاص خود را اعمال می کنند و به این ترتیب باعث می شوند نام فردی که برایشان کار می کنند بیشتر بر سر زبان ها بیفتد.

مدیر برنامه، همسری نمونه
یکی از مشهورترین مدیر برنامه ها که باعث شد موکلش به ستاره ای بی نظیر در دنیای موسیقی تبدیل شود «رنه آنژلی» است. سلین دیون در سال 1968 میلادی در کانادا به دنیا آمد. او از همان کودکی به موسیقی علاقه مند بود بنابراین مادرش تمام پس اندازش را خرج ساختن چند آهنگ برای او کرد و بعد برای ارائه این آهنگ ها یک آشنای خانوادگی به نام پل لوسک پیدا کرد. پل لوسک سرنوشت سلین دیون را تغییر داد چون آهنگی به نام «تنها یک رویا بود» را برای رنه آنژلی که شخصیت معروفی در دنیای موسیقی کانادا بود، فرستاد. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند

 سلین دیون در آن زمان فقط 12 سال داشت. رنه آنژلی با شنیدن صدای سلین از او خواست تا در دفتر کارش حاضر شود و آهنگی را به صورت زنده اجرا کند. بعد از اجرای تاثیرگذار سلین، رنه سرمایه گذاری روی این خواننده نوجوان را شروع کرد. او با تمام توان مالی و حتی با رهن خانه اش هزینه دو آلبوم اولیه سلین را فراهم کرد. سلین چند آلبوم به زبان فرانسه با هزینه آنژلی و با مدیریت او روانه بازار کرد و با اولین آلبوم انگلیسی زبان خود رکورد فروش در کانادا را شکست و توانست تمام سرمایه گذاری های رنه و بدهی هایش را بپردازد.

سلین در 24 سالگی به محبوبیت و شهرت فراوانی رسید و به خاطر ترانه ای که برای انیمیشن «یوودلبر» خواند، برنده جایزه اسکار شد. بی شک سلین دیون این موفقیت خود را مدیون رنه آنژلی بود که از همان 12 ساگلی تهیه کننده و مدیر برنامه هایش بود. آنها به هم علاقه مند شده بودند و در سال 1994 ازدواج کردند در حالی که سلین، 26 سال از همسرش کوچک تر بود. سلین درباره ازدواجشان گفته: «زندگی ما با پستی و بلندی همراه بود.

همه چیز ساده نبود ما تنش هایی داشتیم و البته زن و شوهر بودن هم آسان نیست و اضافه کنید که در کسب و کار هم شریک بودیم و علاوه بر اینها فشار کنسرت ها، تورها و مسافرت ها هم بود.» رابطه این خواننده مشهور و مدیر برنامه هایش که با زندگی مشترک و داشتن 3 فرزند و البته پیشرفت و سود برای هر دو طرف همراه بوده است، یکی از مهم ترین روابط مدیر برنامه ها و موکلانشان محسوب می شود. در سال 1999 تشخیص داده شد که رنه آنژلی به سرطان حنجره مبتلاست. سلین آن زمان فعالیت های حرفه ای اش را در زمینه موسیقی کنار گذاشت تا کنار همسرش باشد. همسر او همچنان به بیماری مبتلاست و سلین دلسوزانه هروقت که لازم باشد کنسرت هایش را به خاطر او به تعویق می اندازد.

مدیر برنامه فوتبال با عشق تمام وقت
ژرژ مندس که به عنوان بهترین مدیر برنامه دنیای فوتبال شناخته می شود مدیر برنامه های بازیکنان بزرگی مثل کریستیان رونالدو، دی ماریا و فالکائوست. او 5 سال پیاپی جایزه بهترین مدیر برنامه های سال از جوایز گلوب ساکر را به خود اختصاص داده و اولین جایزه را در سال 2010 دریافت کرده است. مندس در مصاحبه ای گفته است: «کریستیانو رونالدو تمام ساعت زندگی اش را وقف می کند تا بهترین بازیکن دنیا شود.  

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند

 چون هیچ وقت راضی نمی شود و از پیشرفت خوشش می آید و اصلا هر روز با عشق رشد و ترقی از خواب بیدار می شود. او فقط به خاطر پسرش، خانواده اش و فوتبال زندگی می کند و بهترین بازیکن دنیا بودن هدف دائمی اش است.» بنابراین ژرژ مندس برای رسیدن کریستیانو رونالدو به اهدافش و البته ماندن او در باشگاه رئال مادرید و بازنشستگی اش در همین باشگاه که خواسته واقعی رونالدوست، برنامه ای ترتیب داده که این بازیکن بتواند زمانش را وقف این کار کند.

رونالدو هر روز خیلی زود از خواب بیدار می شود. در جلسات تمرین حضور پیدا می کند، تقریبا هر روز عصرها چندساعتی را با پسرش می گذراند و باز تمرین می کند و همیشه شب ها ساعت 11 می خوابد. برنامه ریزی منظم ژرژ مندس برای رونالدو در زندگی روزمره و حتی برای حضور او در مراسم های ضروری به شکلی است که رونالدو تا روزی که بازیکن فوتبال است حرفه ای بماند.

حقوق دانی که مدیر برنامه است
لری رودلف مدیر برنامه های مایلی سایروس، هنرپیشه، خواننده پاپ و ترانه سرای آمریکایی از مشهورترین مدیر برنامه هایی است که به اعتقاد خیلی ها از چنین شیوه ای استفاده می کند. او سال ها مدیر برنامه بریتنی اسپیرز، خواننده معروف بوده است. لری رودلف کارش را به عنوان مشاور حقوقی آغاز کرد و در سال 1992 میلادی یک شرکت حقوقی تاسیس کرد اما بعد از چند سال فعالیت این شرکت را خاتمه داد با این توضیح که: من قسمت عمده ای از اعتبارم را از این حرفه کسب کردم اما حالا متوجه شدم که علاقه واقعی من مدیریت هنری است. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند

 رودلف، مدیر برنامه های آوریل لاوین، جاستین تیمبرلیک، نیکول شرزینگر، تونی براکستون و چند هنرمند مشهور دیگر هم بوده است. به گفته کارشناسان صنعت موسیقی، رودلف با برنامه ریزی مشابه کاری کرد تا سایروس از ستاره کودکان و نوجوانان به ستاره دنیای بزرگسالان تبدیل شود و در برابر انتقاد دیگران فقط  پاسخ داد: انجام این کارهای مایلی طبیعی بوده است. اجازه بدهید این کارهای او را قسمتی از جریان بزرگ شدنش بدانیم، اگرچه روش رودلف برای رونق بخشیدن حرفه افراد سرشناس صنعت موسیقی بسیار مورد شک و سوال برانگیز است ولی کسب بود که بریتنی اسپیرز را به شهرت رساند و همین موضوع باعث شد پدر اسپیرز در دوران افول این خواننده دوباره او را به خدمت بگیرد. او همچنان مدیر برنامه های سایروس و اسپیرز است.

مدیری که هرگز سازش نمی کند
مینو رایولا یکی از معروف ترین، بانفوذترین و جنجالی ترین مدیربرنامه ها در دنیا فوتبال است. او تا به حال مدیر برنامه های زلاتان ابراهیموویچ، پل یوگبا، ماریو بالوتلی و چند بازیکن دیگر بوده است. رایولا به مدرسه حقوق رفت و در سال 1987 تجارت خودش را با تمرکز بر دنیای فوتبال آغاز کرد. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند

 رایولا گفته هیچ وقت برای منتقل شدن یک بازیکن نقشه نمی کشد بلکه صرفا انتقال او را آسان می کند چون اعتقاد دارد وقتی یک بازیکن تصمیم به ترک تیمی می گیرد باید همین کار را انجام دهد. او ادعا کرده هرگز سازش نمی کنم و فقط به نفع بازیکن و در راستای علاقه و مصلحت او فعالیت می کنم. او گفته: «بازیکن ها، اقبال و سرنوشت من هستند و من مسئولیت بزرگی نسبت به آنها دارم.

مدیر برنامه های قدیمی تر مسائل باشگاه را مدنظر قرار می دهند ولی برای من خود بازیکن در درجه اول اهمیت قرار دارد.» شیوه سخن گفتن رایولا و کلمه ها و تشبیه هایی که به کار می برد در حرفه اش معروف است. مثلا بین بازی یوگبا و نقاشی سالوادور دالی مقایسه انجام داده است و در مورد انتقال ابراهیموویچ به باشگاه پاریس سن ژرمن (در مقطع زمانی مربوط) گفته بود برای تماشاگران فوتبال پایتخت فرانسه شرایطی را فراهم کردم که گاهی یک مونالیزای دیگر ببینند!

رایولا به 8 زبان صحبت می کند؛ ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، آلمانی، هلندی، انگلیسی و البته ناپلی، اما او در این باره متواضع است و قابلیت های تحسین برانگیز زبانی اش را فقط مثل آمادگی و تکلیف شب برای شغلش می داند و به هوش خود ربط نمی دهد. واضح است این افراد همه چیز را نمی گویند و برای ادامه حرفه شان روش های خاص خود را دارند ولی همیشه به وجود آنها نیاز است. او می گوید مشکلات را حل می کند ولی مخالفانش عقیده دارند خوش مشکلات را به وجود می آورد تا نشان دهد می توان از پس آنها برآید ولی شاید حقیقت جایی بین این دو نظر باشد یا اصلا هیچ ربطی با آنها نداشته باشد، اما یک نکته درباره رایولا واضح است؛ هیچ کس نمی تواند انکار کند که او در حرفه اش عالی است.

مدیری که تصور شما را تغییر می دهد
الین کشیشیان بیشتر از 2 دهه مدیر برنامه های ناتالی پورتمن بوده است. وقتی پورتمن بازیگر خیلی جوانی بود و دارن آرنوفسکی از او تست بازیگری می گرفت، پورتمن ابراز علاقه کرد در فیلمی که حرکات موزون داشته باشد شرکت کند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ستاره های معروف این طوری اوج می گیرند

  بعد از حدود 10 سال رویای پورتمن با مدیریت کشیشیان به حقیقت پیوست و او برای ایفای نقش اول فیلم «قوی سیاه» به کارگردانی آرنوفسکی برنده جایزه اسکار شد. الین کشیشیان مدیر برنامه های بازیگران زیادی بوده است. او به پل راد کمک کرد به هنرپیشه نقش اول تبدیل شود. الین به لورا لینی هم کمک کرد تا نقش اول فیلم «سی بزرگ» شود. او برای ایفای همین نقش در جایزه امی کاندید و برنده گلدن گلوب شد. مارک رافالو، هم با شرکت در فیلم «بچه ها حالشان خوب است» اولین نامزدی اسکارش را به دست آورد.

کشیشیان بازیگرانی را که مدیریت آنها را برعهده دارد برای شرکت کردن یا شرکت نکردن در برنامه ای راهنمایی می کند. به عنوان نمونه پورتمن را برای میزبانی برنامه «شنبه شب» تشویق کرد و ترتیب حضور گویینت پالترو را به عنوان یکی از مهمانان برنده امی در برنامه پرطرفداری از شبکه فاکس داد و به این ترتیب باعث محبوبیت بیشتر این دو بازیگر شد. هدف کشیشیان تغییر تصور افراد درباره بازیگرانی است که او مدیر برنامه هایشان می شود. او می خواهد گستره واقعی نمایش و ابراز وجود بازیگران را به آنها نشان دهد.

 اخبار فرهنگی - هفته نامه زندگی مثبت/برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------