کاهش 20 درصدی مقرری بگیران بیکاری/ 4 اصل جدید تدوین نظام رفاهی



اخبار,اخبار اقتصادی,بیمه بیکاری

اخبار اقتصادی - قائم مقام ربیعی اعلام کرد:
کاهش 20 درصدی مقرری بگیران بیکاری/ 4 اصل جدید تدوین نظام رفاهی

قائم مقام وزیر کار با تاکید بر اینکه شاخص ‌های افسارگسیخته تورم مهار و رو به بهبود است، گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، 20 درصد کاهش یافته است.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به رفاه اجتماعی شده و در اصول 29، 31 و 43 چندین حق از جمله نیازمندی های آموزشی، پوشاک، درمان و  تامین اجتماعی و امکانات برای همه مورد تاکید قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری 20 درصد کاهش یافت ادامه داد: در اصول دیگر قانون اساسی حقوق برای زنان باردار و زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: نگاه کشورمان در دولت تدبیر و امید به توسعه اجتماعی و اقتصادی است و در طول یکسال اخیر در نظام بهداشت، درمان و پوشش های بیمه ای، یارانه های هدفمند و حمایتی با توجه به اینکه فشارهای اقتصادی هم وجود داشت، اقدامات خوبی صورت گرفت.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه از زمانی که سیاست های انقباضی اتخاذ شد شاخص های افسارگسیخته تورم، مهار و رو به بهبود است تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش صندوق های بیمه بیکاری بودند حدود 20 درصد کاهش یافت.

قائم مقام وزیر کار تاکید کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به حوزه رفاه اجتماعی شده و در وزارتخانه نیز جلسات تخصصی با حضور وزیر برگزار شد و هم اکنون نیز در حال جمع آوری اطلاعات این حوزه هستیم.

فیروزآبادی اظهارداشت: در طراحی نظام رفاهی 4 اصل فراگیری جغرافیایی و شمول همه آحاد جامعه، فقر و خانواده و پایداری منابع مدنظرمان است و ما باید بتوانیم با حمایت از نظام رفاهی با حداقل هزینه به اهداف مان برسیم و متناسب با نظام رفاهی سرویس دهی کنیم.

وی گفت: در نظام رفاهی با استاندارهایی که شایسته نظام جمهوری اسلامی است فاصله داریم و در نظام بیمه ای نیز مشکلاتی وجود دارد که باید همه اینها مورد توجه قرار گیرد.
 
اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------