آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

آنالیز معاملات آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی



اگرچه آمارهای اولیه از وضعیت معاملات مسکن ثبت شده در خرداد ماه، ریزش تقاضای خرید موثر در بازار را تایید می‌کند و به نظر می‌رسد افت معاملات در مقایسه با ماه گذشته، قطعی باشد، اما در عین حال هنوز خانه اولی‌های بسیاری به امید اینکه بتوانند خرید مطلوبی انجام دهند، بازار مسکن را ترک نکرده‌اند.

به گزارش  دنیای اقتصاد ، مقصد عمده خانه اولی‌ها بر اساس بودجه و شرایط مالی و نیز محله‌ای که برای خرید انتخاب می‌کنند، آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی است. بر اساس آمارهای سامانه اطلاعات بازار املاک ایران از ابتدای خرداد ماه تاکنون، از مجموع معاملات مسکن قطعی انجام و ثبت شده تاکنون، حدود ۳۰ درصد از مربوط به این گروه متراژی بوده است. در این میان تقریبا ۷۰ درصد از معاملات آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی در خرداد ماه، مربوط به واحدهایی بوده که سن بنای آنها تا ۱۵ سال بوده و مشمول وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم که مختص خانه اولی‌ها است (به استثنای خریداران مسکن در بافت فرسوده که شرط خانه اولی‌بودن ندارند) می‌شود.

 

به این ترتیب هنوز می‌توان امیدوار بود که خانه اولی‌ها که یکی از اضلاع مهم رونق‌بخشی بازار مسکن به شمار می‌آیند، همچنان در بازار مسکن باقی بمانند و از خرید دلسرد یا موقتا منصرف نشوند. کارشناسان بازار مسکن اعتقاد دارند رفتار تغییر مدام قیمت مسکن که در بسیاری از فروشنده‌ها در هفته‌های گذشته روال شده است، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت فوری بازار مسکن به رکود، تنها پس از چند ماه تجربه رونق شود که در این  صورت قطعا همه طرف‌های بازار از جمله فروشنده‌ها و سازنده‌ها نیز متضرر خواهند شد.

 

ارزان‌ترین آپارتمان در دامنه متراژ ۵۰ تا ۷۰ مترمربع با رعایت سقف سن بنای قابل دریافت تسهیلات خانه اولی‌ها که در روزهای سپری شده از آخرین ماه بهار معامله شده، متعلق به واحد ۵۰ مترمربعی ۸ ساله واقع در محله بهداشت منطقه ۱۸ است که به بهای ۶۰ میلیون تومان (مترمربعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) فروخته شده است. گران‌ترین معامله در این گروه نیز مربوط به واحد نوساز ۶۹ مترمربعی واقع در دربند، خیابان گلابدره است که مترمربعی ۱۶ میلیون تومان به فروش رفته و بهای کل آن حدود یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان بوده است.

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,معاملات آپارتمان‌

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------