توقف سرطان پروستات با ایمونوتراپی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان پروستات
محققان انگلیسی می گویند، با استفاده از یک داروی جدید ایمونوتراپی می توان افراد مبتلا به سرطان پروستات را زنده نگه داشت. آنها این یافته را موفقیتی برای بیماران مبتلا به نوع غیرقابل درمان این سرطان می دانند. 

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، ایمونوتراپی « ایمنی درمانی » با راه اندازی سیستم ایمنی به شناسایی سلول های سرطانی کار می کند؛ این روش درمانی هم اکنون در اشکال پیشرفته سرطان از جمله سرطان ریه استفاده می شود.

 

اما این اولین بار است که مشخص شده ایمونوتراپی در درمان سرطان پروستات نیز موثر است؛ سرطان پروستات سومین نوع کشنده سرطان است.

 

محققان بیمارستان Royal Marsden در لندن در یک مطالعه برای اولین بار متوجه شدند که با استفاده از داروی جدید ایمونوتراپی Pembrolizumab می توان تومورهای پروستات را مورد هدف قرار داد.

 

این مطالعه نشان داد که بیش از یک سوم از مردانی که گزینه ای برای درمان سرطان پروستات خود نداشتند یکسال بعد از دریافت داروی Pembrolizumab هنوز زنده مانده اند و از هر 10 نفر یک نفر یک سال بعد از دریافت این دارو رشدی در تومورهای خود مشاهده نکردند.

داروی Pembrolizumab روشی را نشان می دهد که به سیستم ایمنی کمک می کند به سلول های سرطانی حمله کند. این دارو در برخی افراد حتی باعث کوچک شدن تومورهای آنها شد.

 

محققان اکنون در صدد شناسایی ژن هایی هستند که به آنها می گوید چه کسی بیشتر از این دارو منفعت می برد.در تحقیق اخیر ژنتیک های تومورها بررسی و مشخص شد که گروه های خاصی از بیماران احتمالا از این روش درمانی منفعت می برند.

 

درحالی که فقط 5 درصد مردان حاضر در این مطالعه بعد از درمان شاهد کوچک یا ناپدید شدن تومورهای خود بودند اما بیشتر این افراد حامل جهش هایی در ژن های دخیل در ترمیم دی.ان.ای بودند.

 

محققان حدس می زنند که شناسایی این سلول های سرطانی و حمله به آنها احتمالا برای سیستم ایمنی آسان است چرا که آنها متفاوت از سلول های سالم به نظر می رسند.

 

داده های ناشی از برخی انواع دیگر سرطان مانند سرطان روده نیز بطور مشابه نشان داده اند که تومورهای حامل نقص هایی در دی.ان.ای بیشتر به ایمونوتراپی حساس هستند.

 

محققان خاطر نشان کردند که مطالعه آنها نشان داده است که زیرمجموعه ای از مردان مبتلا به سرطان پروستات غیر قابل درمان می توانند از ایمونوتراپی منفعت ببرند و این افراد بیشتر شامل بیمارانی می شوند که در تومورهای خود از جهش های خاص ترمیم دی.ان.ای برخوردار هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------