اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نقش مهم بافت چربی در گسترش بیماری دیابت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری دیابت
در مطالعه جدیدی که اخیرا توسط پژوهشگران استرالیایی انجام شده است، از دلایل جدید ابتلا به بیماری دیابت گفته شده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، مطالعه جدید پژوهشگران "موسسه گاروان"(Garvan Institute) استرالیا نشان می‌دهد که بافت چربی به عنوان منبع بیماری دیابت شناخته می‌شود.

 

در این مطالعه جدید، پژوهشگران دریافتند پروتئین "PKCε " که در بروز بیماری دیابت نقش دارد، در کبد یا پانکراس فعالیتی ندارد.

 

پژوهشگران معتقدند PKCε در گسترش بیماری دیابت نقش بسیار مهمی دارد. در آزمایشاتی که پژوهشگران بر روی موش‌ها انجام دادند، دریافتند موش‌هایی که بدنشان پروتئین PKC تولید نمی‌کرد، علائم دیابت نیز در آنها دیده نمی‌شد.

 

"کارستن شمیتز پیفر"(Carsten Schmitz-Peiffer) استاد موسسه تحقیقات پزشکی گاروان گفت: ما متوجه شدیم که اگر پروتئین PKC را به طور کامل از موش‌ها حذف کنیم و آنها را با یک رژیم غذایی با چربی بالا تغذیه کنید، نوسان سطح گلوکز نخواهند داشت.

 

پژوهشگران دیابت برای ایجاد دیابت نوع ۲ در موش‌ها از یک رژیم غذایی با چربی بالا استفاده کردند.

 

پس از در پیش گرفتن رژیم غذایی با چربی بالا، پژوهشگران دریافتند میزان گلوگز خون اکثر موش‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است و به طور خاص، کبد مقاوم به انسولین شده است. پژوهشگران این مطالعه در انتها افزودند: این نتایج به ما یک ایده در مورد چگونگی هدفگیری PKC ها و ایجاد درمان‌های موثربرای بیماری دیابت می‌دهد.

 

این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------