استفاده از انرژی خورشید در تاریکی + تصاویر



محققان سلول های PEC جدیدی ساخته اند که می تواند برای مدت زمان خیلی زیادتری انرژی تولید شده خورشیدی را در خود ذخیره کند..

یک سلول فتوالکترو شیمیایی، نوع خاصی از سلول های خورشیدی است که انرژی خورشید را در خود جمع می کند و آن را به الکتریسیته یا انرژی شیمیایی تبدیل می نماید. و همچنین می تواند آب را تجزیه کرده و هیدروژن لازم را برای سلول های سوختی تولید کند.

 

اخبار,اخبار علمی,انرژی خورشید

 

در مرحله پیشرفته تر، این انرژی می تواند به عنوان یک منبع پاک نقش قوی را هم در شبکه های هوشمند بازی کند. محققان دانشگاه تگزاس روشی برای ذخیره الکتریسیته تولید شده از سلول های PEC یافته اند که برای مدت زمان طولانی ماندگاری دارد و  این امکان را فراهم می آورد تا هر زمان که به الکتریسیته نیاز باشد از آن استفاده نمایند.

این در حالی است که در حال حاضر الکتریسیته تولید شده به وسیله PEC نمی تواند به طور کارآیی ذخیره شود و به سرعت الکترون های آن به حالت انرژی های متزلزل تبدیل می شوند. این بدان معنی است که این سلول ها راه حل پایداری برای یک شبکه انرژی پاک نیستند و انرژی که تولید می شود لاجرم باید در مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار,اخبار علمی,انرژی خورشید

 

برای این منظور محققان Fuqiang Liu  سلول های PEC تولید کرده اند که دارای فتوالکترودهای خاصی می باشد. بر خلاف طرح های قبلی، فتوالکترودهای تری اکسید تنگستن هیبریدی/ تیتانیوم دی اکسیدی (WO3/TiO2) می توانند با بهره وری بالایی الکترون ها را برای مدت زمان زیادی ذخیره نمایند. و با این کار مسیر سلول های PEC را در داشتن نقشی مهم تر در شبکه هوشمند انرژی هموار می کنند.

این سیستم همچنین دارای یک باتری وانادیوم ردوکس (VRB) است. این یک نوع مخزن برای ذخیره سلول های انرژی است که برای نیازهای شبکه الکتریکی خیلی مناسب است و می تواند برای مدت زمان طولانی بدون اینکه انرژی را هدر دهد مورد استفاده قرار گیرد و در اندازه های کوچک، متوسط و خیلی بزرگ نیز قابل استفاده است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------