پژوهشگران شناسايي كردند: هفت گروه غيرعادي كه يك روز خوب را خراب مي‌كنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پژوهشگران شناسايي كردند:

هفت گروه غيرعادي كه يك روز خوب را خراب مي‌كنند

فقط يك انسان زیان‌بخش براي خراب كردن يك تجربه جمعي كافي است؛ اما در ميان شاكيان هميشگي، محققان مدعي شده‌اند كه هفت گروه از مردم مي‌توانند يك روز خوب را به كلي خراب كنند.

ايسنا: پژوهشي كه بتازگي با عنوان «خرابكاري در خدمات مشتري» انجام شده حاكيست: گروههاي خاصي از افراد بايد وجود داشته باشند كه از قابليت ناامیدکننده‌اي براي خراب كردن هرگونه تجربه مثبت از جمله يك خريد خوب، پرواز يا غذا خوردن در رستوران، بدون توجه به ميزان لذت‌بخش بودن آنها برخوردارند.

محققان دانشگاه واشنگتن با بررسي 200 گزارش كه در وب‌سايت‌ها نوشته شده بود، دريافتند كه افراد مورد شكايات را مي‌توان به هفت گروه تقسيم كرد.

پژوهشگران در فهرستي كه شبيه به بازيگران «كارتون سفيد برفي و هفت كوتوله» است، مشتريان مشكل‌دار را در هفت گروه «گيج و كندذهن»، «بدخلق و شاكي»، «بدبو و بي‌توجه به بهداشت فردي»، «تحمیل‌کننده نظر»، «لجوج و سمج»، «قانون‌شكن و بي‌ملاحظه» و «بی‌ادب» طبقه‌بندي كرده‌اند.

افراد داري اين قابليت‌ها، بطور كلي به عنوان «غیر عادی» توصيف و باعث گريزاني كساني مي‌شوند كه به نوعي به ارائه خدمات به مشتريان مي‌پردازند.

بر اساس اين تحقيق اين هفت گروه غيرعادي به تنهايي قادرند يك روز خوب انسان را خراب كنند و مانع هرگونه تجربه مثبت شوند و ديگران به زحمت بيندازند./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------